Skjeggape Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Minner meg om barneskole oppførsel, var slik selv ved 11-12 års alderen. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Gjelder hele tiden, egentlig. Noe norsk innimellom, men mest på engelsk. Begge er 100% bergensere Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Gjelder hele tiden, egentlig. Noe norsk innimellom, men mest på engelsk. Begge er 100% bergensere Kjenner ikke til om det kan være en sykdom. Men det er også sånn, at det Engelske språket infiltrerer seg mer og mer. Inn i bevisstheten hos de fleste. En naturlig utvikling egentlig, på samme måte som sms språket gjør det. Hos noen tar det lettere av enn hos andre En gang i framtiden vil alle snakke et felles språk. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det er ikke naturlig at to personer snakker engelsk til hverandre dersom morsmålet til dem begge er norsk. Det er bare rart. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det er særs unaturlig å prate engelsk, når begge har norsk som morsmål. Det blir veldig påtrengt. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Så ett kjærestepar som kranglet på bussen på engelsk. Begge snakket flytende norsk og man hørte tydelig at det var ganske gebrokkent engelsk. Var høylytte i tillegg så det var jævlig kleint å sitte vis a vis på bussen med dem. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det jeg syns er merkelig er når folk snakker morsmålet sitt (f.eks. kroatisk) og plutselig fletter inn et og annet norsk ord. Det hører jeg ofte. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det er mer naturlig vil jeg si. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Citröen, noen som har en Citröen og som er fornøyd med den? Tror jeg har funnet drømmebilen min. Nope og jeg kjenner en del med citroen Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det er mer naturlig vil jeg si. Det er påvirkning i begge tilfeller. Og Engelsk blir man foret med gjennom medier, nettet, spill(?), jobb, you name it. Mer og mer. Pga denne påvirkning og som del i utviklingen, utarter enkelte ekstremt. Noen blir så preget av Engelsken, at de begynner å like prate det sammen. Det vil nok bli mer av det der framover, ikke mindre. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Citröen, noen som har en Citröen og som er fornøyd med den? Tror jeg har funnet drømmebilen min. Nope og jeg kjenner en del med citroen Hva er det dem er misfornøyd med da? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 En dame på butikken stopper meg for å fortelle hvor morsom tatoveringen min var. Så begynner hun å snakke om at hun hadde mistet ett barnebarn når barnet var 5 år så hun hadde en del "lingnende" tegninger hjemme (hodefotinger) og lurte på om det var lenge siden jeg hadde mistet mitt barn. Men hun ble veldig glad da jeg kunne fortelle at hun levde livets glade dager på glamaten i Stavanger Om man først skal leve livets glade dager, så er Gladmaten definitivt det rette stedet. Kom akkurat hjem igjen derfra. 1 Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 En dame på butikken stopper meg for å fortelle hvor morsom tatoveringen min var. Så begynner hun å snakke om at hun hadde mistet ett barnebarn når barnet var 5 år så hun hadde en del "lingnende" tegninger hjemme (hodefotinger) og lurte på om det var lenge siden jeg hadde mistet mitt barn. Men hun ble veldig glad da jeg kunne fortelle at hun levde livets glade dager på glamaten i Stavanger Om man først skal leve livets glade dager, så er Gladmaten definitivt det rette stedet. Kom akkurat hjem igjen derfra. Neste år skal jeg! Skal vi spise sammen da? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Så sant jeg er tilstede, så kan vi helt sikkert det. Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Så sant jeg er tilstede, så kan vi helt sikkert det. Da håper jeg du er der. Ellers blir det ikke mye glede i Gladmaten! Endret 26. juli 2014 av Overmoden Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Om man først skal leve livets glade dager, så er Gladmaten definitivt det rette stedet. Kom akkurat hjem igjen derfra. Absolutt. God mat til en billig til grei penge, og så mye cava at det skal godt gjøres ikke å vandre boblende derifra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Sandra Bullock 50 år....hun vil alltid være jenta fra Speed for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Det er ikke ac på hotellrommet jeg svetter jeg klikker jeg orker ikke mer kan ikke gå ut heller i denne krigssonen Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 26. juli 2014 Del Skrevet 26. juli 2014 Jeg vil på gladmat. Det må jo være himmelen. Bare gå rundt og ete? Uten å koke, uten å vaske opp, uten å vente på maten. Bare gå rundt og gasse seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg