Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

 

Joda, neida, jeg mener ikke at vi skal slutte. Det bare føles som vi burde vært kommet lenger og vært mer siviliserte på en måte. Bare en sånn tanke jeg har som er der på en måte liksom.. :hm:

 

Hvorfor er det mindre sivilisert å spise det evolusjonen har gjort over millioner av år at vi skal spise? For noe tullball.

 

 

Er vel heller måten det blir gjort på som er mindre sivilisert. (kjøttindustrien)

 

Nei.. sikkert godt spørsmål. Bare tenker av og til at det er lumpent av meg å spise et dyr. Er vel teit egentlig, er klar over det :blush:

 

Ikke teit i det hele tatt.

 

Husk at om du ikke spiser dyrene så dør de forgjeves. Det er ikke som om slakteindustrien gir seg. Så er like greit å spise de så de ikke ender på dynga eller i en forbrenningsovn.

 

Men er man mange nok er det større sjangs for forandringer/og bli hørt. Uansett hvilken sak det måtte gjelde. En passiv holdning er aldri bra.

 

Man burde da slettes ikke ha dårlig samvittighet for å spise kjøtt. Tvert i mot! Man burde ha god samvittighet, hvis en har jaktet og slaktet kjøttet selv! :)

 

Desverre ytterst få som jakter og slakter selv.

 

 

Man burde da slettes ikke ha dårlig samvittighet for å spise kjøtt. Tvert i mot! Man burde ha god samvittighet, hvis en har jaktet og slaktet kjøttet selv! :)

Så forskjellen ligger i om man dreper det selv? Var det ikke du som snakket om at vi var så sivilisert? Om vi er det så er det jo like greit å la andre ta seg av dette så vi slipper å gjøre dette selv. Ellers kunne vi jo like gjerne gå tilbake til til jeger/samler-samfunnet.

 

 

Stooor forskjel på og gå på jakt selv (eller spise kjøtt som andre har jaktet), og på å kjøpe industrialisert kjøtt. Poenget er vel ikke hvem som har tatt livet av dyret.

Lenke til kommentar

Hverken hai eller tiger har mennesker på matlista, så det er ingenting å tenke på. Angrep på mennesker har vært rene uhell.

Nope, det oppstår stadig tigere som får smaken på menneskekjøtt.

 

Men hver art må på en måte ta vare på seg selv, med forbehold om at menneskene ikke skal drepe så mange av en art at den blir utrydningstruet (dette er grunnen til at de ikke dreper de tigrene som har fått smaken på menneskekjøtt, til lokalbefolkningens store frustrasjon).

Lenke til kommentar

 

Hysj da. Ikke kom her med saklige argumenter når jeg kverulerer.

 

 

L4r5.. Hvorfor drepte du tråden min? Hadde det vært bedre om jeg spesifiserte at jeg ønsket at tråden ikke skulle bli like god og stor som Forumkafeen, men som en mye mindre med færre brukere som en liten avstikker evt?

 

Eller flytt den gjerne til OT-baren da, hvis den kan få stå åpen der.

DNFK fyller nøyaktig samme funksjon som tråden din. Se eller Bytex' svar. Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

 

Hysj da. Ikke kom her med saklige argumenter når jeg kverulerer.

 

 

 

Greide ikke å la være. Måtte slå på pcn pga dette faktisk!!!

Lenke til kommentar

Ja Gypsy, det er dessverre det.Gidder ikke å jakte på maten min jeg heller når jeg like gjerne kan bytte tjenesten og varen med litt penger.

Og bytex og L4r5, joda, jeg forstår poenget deres. Det var dog virkelig ikke intensjonen med den tråden men den ble jo absolutt seende sånn ut da, av andre årsaker enn de som så mest innlysende ut. Men nå har jeg aldri vært flink til å ikke gjøre ting vanskelig for meg selv heller da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

tror du er den første som noen gang har vært enig med meg her inne

 

 

så, hva synes dere om folk som poserer i militæruniform på tinder?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

Hysj da. Ikke kom her med saklige argumenter når jeg kverulerer.

Såvidt jeg kan se var det bare føleri i posten, så saklig er vel en smule upresist.

 

 

Nei det var ikke "føleri", men klart du får lese og tolke på din egen måte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...