Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En tidligere kompis av meg ble plutselig vegetarianer over natta fordi jenta han likte var det. Begynte å bestille bare pommes frites og salat på junkfood-plassen...og kom med usammenhengende tirader imot matindustrien og masse fjas..såklart ble han "normal" når dama ikke var interessert lengre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Du vet at de samme "uskyldige" dyrene ligger i frysedisken på din lokale nærbutikk, ikke sant? De dør ikke av seg selv og havner automatisk i kjøledisken.

Vet det egentlig innerst inne, men liker å tro at de gjør det buhu

Dessuten trenger de ikke posere med en dau bambi forvrnter de creds???

Tja, de fleste voksne med litt vett i skallen ser dem ikke som "bambi" fra disney, men et rådyr som bringer masse mat på bordet.

Oioioi begynner du å bli arg

Uansett jeg synes de er søte og det ser helt forferdelig ut når de poserer med et dødt dyr

Meen skal ikke virke bedre enn jeg er, spiser kjøtt jeg og:(

Endret av Slettet-lYlo5C
Lenke til kommentar

Man burde da slettes ikke ha dårlig samvittighet for å spise kjøtt. Tvert i mot! Man burde ha god samvittighet, hvis en har jaktet og slaktet kjøttet selv! :)

Så forskjellen ligger i om man dreper det selv? Var det ikke du som snakket om at vi var så sivilisert? Om vi er det så er det jo like greit å la andre ta seg av dette så vi slipper å gjøre dette selv. Ellers kunne vi jo like gjerne gå tilbake til til jeger/samler-samfunnet.
Lenke til kommentar

Så forskjellen ligger i om man dreper det selv? Var det ikke du som snakket om at vi var så sivilisert? Om vi er det så er det jo like greit å la andre ta seg av dette så vi slipper å gjøre dette selv. Ellers kunne vi jo like gjerne gå tilbake til til jeger/samler-samfunnet.

Hm? Har jeg snakket om at vi er så sivilisert? I hvilken sammenheng?

Og vel, forskjellen ligger ikke der nødvendigvis men jeg synes man heller burde ha dårlig samvittighet for å ikke jakte, slakte og tilberede maten sin selv, enn å ha dårlig samvittighet for å spise kjøtt generelt. Det er jo maten vår og det er ikke mange andre dyr som ikke spiser kjøtt heller, vi er jo bare en liten del av et stort system. Og nå ser jeg på mennesker som pattedyr (med masse bevissthet og siviliserte holdninger sikkert) da.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Når jeg tenker etter, syns jeg det er ganske sykt at vi mennesker i 2014 spiser dyr. Ja jeg syns det altså :hm:

Har litt lyst å bli vegeterianer, men vet ikke om det er så bra for helsa?

Det er en myte at vi MÅ ha kjøtt i kostholdet, vil man bli vegetarianer er det ingenting i veien for det, men man må være mer bevisst på hva man evt. får i seg.

Som vegetarianer kan du jo fortsatt spise egg, melk og lignende.

Kjenner ei som er veganer, og hu er mer aktiv enn de fleste andre for å si det mildt.

Hu er riktignok ikke den sterkeste i verden, men det er ikke jeg heller til tross for at jeg møvler kjøtt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

ja de smaker godt også :(

innrømmer at jeg trodde faktisk helt til nå at det var et dyr som het bambi på samme måte som et dyr heter ku. har levd på en løgn

Endret av Slettet-lYlo5C
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, neida, jeg mener ikke at vi skal slutte. Det bare føles som vi burde vært kommet lenger og vært mer siviliserte på en måte. Bare en sånn tanke jeg har som er der på en måte liksom.. :hm:

Hvorfor er det mindre sivilisert å spise det evolusjonen har gjort over millioner av år at vi skal spise? For noe tullball.

Men også: Tenk om vi ble jaktet og spist av noe større og farligere. Ja, hvis et menneske blir drepte og spist av en tiger, en hai eller no, da syns man jo det er fæle greier. Men det er vel naturlig for en hai og tiger å spise mennesker i følge evolusjonen og? :hmm: Akk ja, det skal ikke være lett.

Lenke til kommentar

Hverken hai eller tiger har mennesker på matlista, så det er ingenting å tenke på. Angrep på mennesker har vært rene uhell. Det er naturlig at den som er høyest i matkjeden spiser de som er under. Eller bare spiser noen helt andre dyr.

Om vampyrer eksisterte hadde sikkert de vært over oss i matkjeden, så da hadde vi blitt holdt som matdyr for dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

L4r5.. Hvorfor drepte du tråden min? Hadde det vært bedre om jeg spesifiserte at jeg ønsket at tråden ikke skulle bli like god og stor som Forumkafeen, men som en mye mindre med færre brukere som en liten avstikker evt?

Eller flytt den gjerne til OT-baren da, hvis den kan få stå åpen der.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...