Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

 

Min mening er den, at jentere bør slippe militæret. Ja helst nektes gå inn frivillig også. Jeg unnskylder det synspunktet og er sikkert nogen gammeldags sådans. Men jeg syns delt feil at jenter skal settes i fare for å bli skutt og sånn :hm:

 

Du er ikke alene med den tankegangen. Til og med et befal hos oss mener at jenter gjerne må inn fordi det finnes utrolig mange dyktige. Men de burde holde seg unna felt og heller operere bak mål, fordi gutter flest får en instinkt om at de må passe på og beskytte jenta. Og det kan skape stor fare for resten av laget. Men er ikke vår skyld at dere har sånn instinkt da :p

I Nederland (i allefall for 8 år siden) får ikke jenter gå førstegangstjenesten kun befal. Men problemet der var at de fikk ill dra på feiløvelse om det ikke var nok jenter til å fylle ett eget telt og de måtte ha seperat øvelse. Jentene får ikke være i ubåt for det er ikke plass til egene jentesenger/dass/dusj.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjøpt stort stykke marinert entrecôte til middag i dag. Typ 800 gram i ett tjukt stykke. Steketips? Svi et par minutter i panna på hver side, og slenge i ovnen til kjernen når rundt 60c?

Så høy varme du klarer i smør (eventuelt smør+olivenolje etter smak). Snu hvert 15. sekund til du har en nærmest svidd skorpe.

 

Hiv i ovnen med termometer til ønsket kjernetemperatur er nådd. Husk å hvile den. 55-58°, alt annet er en forbrytelse mot menneskeheten.

 

edit: husk å ta det ut av kjøleskapet et par timer før du begynner - det skal være romtemperert. Med mindre du ikke har backup-planer for middag i dag ville jeg også ventet et par dager med å spise den og i mellomtiden la den ligge utildekket over rist i kjøleskapet.

 

Bare salt det før du steker. Pepper kan du ha på når det hviler.

 

Serverer du med béarnaise finner jeg ut hvor du bor og straffer deg.

Stykket har alt stått på kjøkkenbenken noen timer, så er fint og temperert nå. Greit å slippe smaken av brent pepper, så går for grovt salt når jeg bruner det i panna. Bærne skal bli, godt tips!!

 

Har ikke planlagt garnityr enda, men ovnsstekte potetbåter med rosmarin slår aldri feil :]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ville bare uttrykke hvor mye jeg hater dere for at dere jagde bort, Cik. Og nei hun kan ikke sammenlignes med Cackenommy, som jeg nesten hadde fortrengt. Hun var bare irriterende. Cik lagde i det minste liv og morro.

FUUUUUUUUUUUUUUUUU! Håper dere alle blir innestengt på et rom og bundet fast mens Winza maser hull i hodet på dere!

Lenke til kommentar

 

Det er helt greit. Og om det er sånn som før så kommer du til å ble dritt lei alle disse jentemøtene du må på. Hvor de forteller at du ikke må ha sex med andre osv pga rykter. Men hva har tvunget nakenbading med militæret å gjøre? Trenger ikke spesialbehandling men trenger heller ikke å bli tvunget til å vise fram en naken kropp. Det kalles overgrep. Uansett kjønn!

 

De øver til strid. Dessuten tror jeg ikke befalet ga henne den ordren for å nyte synet av kroppen hennes.

 

Jeg på lik linje med resten av troppen har vært nesten nakne og blitt tatt på alle steder på kroppen fordi vi drillet på en sanitetscase hvor vi måtte kjenne etter blødninger og skader. Ja jeg var eneste jenta men har jeg fått traumer eller blitt seksuelt trakassert i ettertid? Nope!

Man lærer fort at flauhet får deg ingen steder. Blir ikke verre enn man gjør det til selv.

Lenke til kommentar

Nå blir det ikke helt riktig for meg å påstå noe uten å ha vært i situasjonen selv, men jeg tenker når man selv velger å dra i militæret så må man bare akseptere at man blir behandlet på lik linje med resten av troppen. Om man drar inn og forventer spesialbehandling fordi man er jente blir helt absurd. Har opplevd flere ganger å bli skilt fra kompisene mine fordi jeg er jente i militært sammenheng. Ingenting som provoserer meg mer. I militæret er vi ikke gutter eller jenter, vi er soldater.

248.jpg?new=1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Min mening er den, at jentere bør slippe militæret. Ja helst nektes gå inn frivillig også. Jeg unnskylder det synspunktet og er sikkert nogen gammeldags sådans. Men jeg syns delt feil at jenter skal settes i fare for å bli skutt og sånn :hm:

Du er ikke alene med den tankegangen. Til og med et befal hos oss mener at jenter gjerne må inn fordi det finnes utrolig mange dyktige. Men de burde holde seg unna felt og heller operere bak mål, fordi gutter flest får en instinkt om at de må passe på og beskytte jenta. Og det kan skape stor fare for resten av laget. Men er ikke vår skyld at dere har sånn instinkt da :p

Det var en øvelse hvor vi fikk besøk av engelskmenn. Ute i felt måtte alle drite i pose (b&C) mens de britiske jentene måtte bli kjørt tilbake i mb for å gå på do på porselen. Face..palm -.-

Endret av Nudelpus
Lenke til kommentar

Hmm vel det har du rett i når jeg tenker meg om. Men da synes jeg jenta skulle forlatt militæret for godt fordi holdningen hennes tilsier at hun under enkelte omstendigheter ikke er villig til å følge ordre, og det blir feil i mine øyne. Kan ikke forskjellsbehandles hver gang hu blir litt furt og føler seg krenket!.

Lenke til kommentar

Hmm vel det har du rett i når jeg tenker meg om. Men da synes jeg jenta skulle forlatt militæret for godt fordi holdningen hennes tilsier at hun under enkelte omstendigheter ikke er villig til å følge ordre, og det blir feil i mine øyne. Kan ikke forskjellsbehandles hver gang hu blir litt furt og føler seg krenket!.

Jeg sier igjen. Å vise seg naken har ikke noe med Forsvaret å gjøre. Du skal trenes opp til å Forsvaret landet ikke kle deg naken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville bare uttrykke hvor mye jeg hater dere for at dere jagde bort, Cik. Og nei hun kan ikke sammenlignes med Cackenommy, som jeg nesten hadde fortrengt. Hun var bare irriterende. Cik lagde i det minste liv og morro.

FUUUUUUUUUUUUUUUUU! Håper dere alle blir innestengt på et rom og bundet fast mens Winza maser hull i hodet på dere!

 

Øy, ingenting galt med Cake.

Lenke til kommentar

Ville bare uttrykke hvor mye jeg hater dere for at dere jagde bort, Cik. Og nei hun kan ikke sammenlignes med Cackenommy, som jeg nesten hadde fortrengt. Hun var bare irriterende. Cik lagde i det minste liv og morro.

FUUUUUUUUUUUUUUUUU! Håper dere alle blir innestengt på et rom og bundet fast mens Winza maser hull i hodet på dere!

 

Ja det var dumt. Og det er ikke fint når folk sier "endelig", "på tide" og sånt. De er mennesker og har det kanskje ondt nå. Tenke litt

Lenke til kommentar

 

Hmm vel det har du rett i når jeg tenker meg om. Men da synes jeg jenta skulle forlatt militæret for godt fordi holdningen hennes tilsier at hun under enkelte omstendigheter ikke er villig til å følge ordre, og det blir feil i mine øyne. Kan ikke forskjellsbehandles hver gang hu blir litt furt og føler seg krenket!.

Jeg sier igjen. Å vise seg naken har ikke noe med Forsvaret å gjøre. Du skal trenes opp til å Forsvaret landet ikke kle deg naken.

 

 

Hypotetisk atombombe angrep mot landet, og soldatene (både kvinner og menn) blir utsatt for radioaktivt stråling.

Da må du vær så god kle deg av for å bli spylt :)

Lenke til kommentar

 

Ville bare uttrykke hvor mye jeg hater dere for at dere jagde bort, Cik. Og nei hun kan ikke sammenlignes med Cackenommy, som jeg nesten hadde fortrengt. Hun var bare irriterende. Cik lagde i det minste liv og morro.

FUUUUUUUUUUUUUUUUU! Håper dere alle blir innestengt på et rom og bundet fast mens Winza maser hull i hodet på dere!

 

Øy, ingenting galt med Cake.

Jeg likte både Cake og Ciklide. Hvorfor skal folk hate på mennesker som liker å snakke åpent om sex? Fordi de ikke får seg noe selv? Fordi det er så, omg, horete? La de få gjøre hva de vil, de var jo kjempehygelige jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...