Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk jobben! Neste stopp Manila!

Hva skal du gjøre?

Jeg skal jobbe for CGI, bedriften som Statoil har utkontraktert IT-servicen sin til.

Så jeg skal jobbe på et call center.

Fikk nesten jobb på CGI i Oslo for ett års tid siden, som nettverksspesialist. Hadde vært på ett intervju, og skulle på "sjefen til avdelingslederen" til nytt intervju, kun ment som en godkjenning.

Plutselig ble det stille en ukes tid, så viste det seg at CGI hadde outsourca nesten hele nettverksavdelingen sin til et annet land.. Flaks jeg ikke sa opp gamlejobben helt enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På byen i går så var det en hel gjeng av disse fotballavpannene som gikk rundt og ropte "England! England! England!". Norske hele gjengen så skjønner ikke hvorfor de ropte etter England. Men de hadde vel fått litt mange baller i hodet og mista noen skruer.

Støtte ikke på en eneste en, jeg, men nå vet jeg heller ikke om hvor vidt du var i Bergen, ei heller hvilken side av den blå steinen du var på.

Den rette siden. Ikke i nærheten av Fotballpuben. Var på Tonga rett ved fisketorget.

Var trygt på Bar Barista i Øvregate da. Sistnevnte bør du forresten sjekke ut. Jævlig koselig sted og jævlig koselige drivere. Tror du hadde likt stedet.

Jeg var vel litt overalt. Fredag var det pub-til-pub som starta på Garage for pils, så Ujevnt for pils, så Legal for en forferdelig shot (Ratzeputz), Kvarteret (jeg måtte ha en cola for å fjerne smaken av Ratze), Biskopen, Opera, Tasting Room og tilbake på Opera (jeg kan verdsette en DJ som spiller dub, klub, techno og avslutter det hele med Mayhem), hvor jeg møtte KvitKnekt. Så jakte rundt i byen for å finne nach, endte opp på en takterasse hvor kompisen min klarte å provosere ei blitzerbær fra Blindern, 2 timer senere gikk fortsatt diskusjonen, til tross for at vi hadde plukket opp en eldre kar som hadde jazztobakk og som villig diskuterte musikk med meg. Lørdag var lettere ødelagt-dag, så ble Garage, Ujevnt, Garage, Ujevnt, Opera, tidlig hjem (halv tre) for å se fotball (av alle ting). Og søndag ble det først Una for pils i solsteika (som jeg savner) og så Three Lions da vi endelig klarte å finne en pub som hadde dartbrett hengende på veggen og ikke hadde tatt det ned for enda en fotballvisende TV-skjerm (langvarig "battle" mellom Danielzu og dama til kompisen vi var hos om hvem som er best i dart, så langt leder hu 3-1, sannsynligvis til hans store irritasjon).

Men nå som jeg kan si at jeg savner Bergen, blir det nok noen hyppigere turer tilbake. Til tross for noen helvetes bakker. Må få møtt flere forumfolk og andre gamle venner.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det har vi ikke avtalt enda. I løpet av sommeren, i hvert fall.

Skal du flytte fra norge?

Jeg fikk jobben! Neste stopp Manila!

Gratulerer ! Blir fint med flere her :D

Når kommer du ned?

Flere her hvor?

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Gikk inn på butikken, smilte fra øre til øre, og greide ikke stoppe å smile, nesten litt som oppturen på sopp. Skulle ha meg munchies, så blir summen i kassa 420 kroner, og jeg tenker ""the system knows"".

Også begynner jeg å ler ukontrollerbart av min egen vits.

Tidlig på en mandags morgen kommer en weirdo inn i shorts, selv om det regner ute, og bare begynner å le høyt i kassa, og før det bare smiler som faen.

Er kanskje ikke rart folk tror jeg er litt sær.

Dette forsto jeg ikke noe av tror jeg. Hva som egentlig skjedde mener jeg :blush:

Men:

En mandags morgen jeg var innom RIMI, kom en drita full krypende bort til kassen. Han var en som har hatt butikk selv, men har drukket seg fra den. Jeg kjenner han jeg.

"Skal vi tjore deg fast nå?" spurte kassa dama han. Men det gjorde visst ikke noe særlig det heller. Ingen bryr seg.

Det er så mye gale i dag at folk reagerer ikke mye lenger tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Har ikke Windows folk som kan svare på telefon på kundeservicen sin? Blir bare henvist til de ubrukelige nettsidene deres.

Lenke til kommentar

Ei venninne bevitnet en drukningsulykke natt til i går. Det må ha vært forferdelig. :(

Uff ja. Hun prøvde vel å hjelpe?
Jeg misforsto visst:

Ulykken hadde skjedd rett utenfor et utendørs spisested som befinner seg på en brygge. Der satt hun (og et titalls andre) da mannen ble oppdaget i vannet, men han var dessverre allerede død. Politiet og ambulanse kom ganske kjapt, men klarte ikke å gjenopplive ham. Nøyaktig hvordan han hadde falt uti er uvisst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...