Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som spiller et instrument her? Jeg lurer på om det er for sent for meg å lære meg å spille gitar. Jeg er ikke særlig musikalsk, selv om jeg er glad i musikk - men kan det på en måte læres? Tenker ikke på det tekniske, for det vet jeg kan læres, det kan alle lære, jeg tenker på kreativitet. Jeg er godt voksen, i alle fall voksen.

Alt er mulig å lære seg, selv musikkinstrumenter.

Det finnes mange gode lærebøker og gitarlærere og lignende rundt om kring. Du kan til og med få skaffet deg Rocksmith2014-spillet, som kan lære deg å spille gitar og bass.

Lenke til kommentar

Men det har jo litt mer kunst å gjøre og, da... må finne ut hva som høres bra ut.

Med mindre du er seriøst umusikalsk, vil du være i stand til å høre noe som enten er falskt eller "dårlig". Skaff deg en billig kassegitar, sett deg ned og lek litt.
Lenke til kommentar

Kjøp billig, men ikkje sånn 300-kroners nylonstrenger. Legg 1500-2000 i det, så vil ikkje tapet vere forbaska stort med eit eventuelt vidaresalg. Viktig at det er gøy å spele på gitaren. Med ein elendig gitar er det ikkje gøy, og då blir det ikkje motiverande. Har spelt i 12 år, men 8. klassingane eg hadde musikk med som vikarlærar for 4-5 år sidan er langt betre enn meg no, så kor lang tid det tar å lære seg er heilt individuelt. Du kan bli heilt brukande(kan det meste av normale grep og tar enkle sangar på gehør) på nokså kort tid.

Med Motorpsycho-referanse i nicket, kan det vere gledeleg å høyre at også dei har ein del sangar ein kan spele etter kort tid. Feel, Vortex Surfer, Waiting for the one etc(ikkje noko frå Kapstad-perioden då. Det blir for vrient, vil eg tru. Kanskje Year Zero.)

Lenke til kommentar

Det viktigste når man prøver å lære noe nytt er interesse. Er det ikke en genuin interesse for temaet der, er det veldig vanskelig å lære. Så lenge du har den, burde det ikke være noe problem. :)

:)

Jeg har geniun interesse, men jeg er litt sånn at jeg gjør noe 110% og etterpå blir "utbrent". Men jeg skal prøve, denne gangen, å tenke at jeg ikke skal bli verdensmester. Bare leke litt når jeg får lyst.

Lenke til kommentar

Må ha litt vreng og delay.

Tja. Her og der kanskje, men er greit å få en forståelse for hvordan gitaren lyder uten effekter, og hvordan "rene" sanger høres ut. Men er moro med effekter også, såklart.

Og siden vi snakker om å leke med gitar:

(15-åring)
Lenke til kommentar

Med Motorpsycho-referanse i nicket, kan det vere gledeleg å høyre at også dei har ein del sangar ein kan spele etter kort tid. Feel, Vortex Surfer, Waiting for the one etc(ikkje noko frå Kapstad-perioden då. Det blir for vrient, vil eg tru. Kanskje Year Zero.)

Ja de har jo endel akustiske låter som er fine. :grin:

[edit]

Mer minimalistiske.

Endret av The Little Lucid Moments
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...