Lycantrophe Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Det er ikke for sent. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Noen som spiller et instrument her? Jeg lurer på om det er for sent for meg å lære meg å spille gitar. Jeg er ikke særlig musikalsk, selv om jeg er glad i musikk - men kan det på en måte læres? Tenker ikke på det tekniske, for det vet jeg kan læres, det kan alle lære, jeg tenker på kreativitet. Jeg er godt voksen, i alle fall voksen.Alt er mulig å lære seg, selv musikkinstrumenter. Det finnes mange gode lærebøker og gitarlærere og lignende rundt om kring. Du kan til og med få skaffet deg Rocksmith2014-spillet, som kan lære deg å spille gitar og bass. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Spiller både bass og gitar. Aldri for sent å lære. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Nei da hadde dekkene blitt like tykke som ferrari-dekk. Tror jeg kan ta deg nybarbert. Tror du setter på '67 modeller. Akkurat som mustanger. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Betalt alle dei forfalne telefonrekningane mine og vaska klede, så no kan VM berre begynne! Håpar gamlingane har hugsa å kjøpe øl. 1 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Bra det ikke er for sent å lære. Men det har jo litt mer kunst å gjøre og, da... må finne ut hva som høres bra ut. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Å spille etter noter kan alle lære. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Men det har jo litt mer kunst å gjøre og, da... må finne ut hva som høres bra ut.Med mindre du er seriøst umusikalsk, vil du være i stand til å høre noe som enten er falskt eller "dårlig". Skaff deg en billig kassegitar, sett deg ned og lek litt. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Med mindre du er seriøst umusikalsk, vil du være i stand til å høre noe som enten er falskt eller "dårlig". Skaff deg en billig kassegitar, sett deg ned og lek litt. Har allerede elgitar. Med overdrive box. LOL! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Da kan du leke med elgitaren. Helst uten en haug med effekter. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Da kan du leke med elgitaren. Helst uten en haug med effekter. Må ha litt vreng og delay. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Det viktigste når man prøver å lære noe nytt er interesse. Er det ikke en genuin interesse for temaet der, er det veldig vanskelig å lære. Så lenge du har den, burde det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Kjøp billig, men ikkje sånn 300-kroners nylonstrenger. Legg 1500-2000 i det, så vil ikkje tapet vere forbaska stort med eit eventuelt vidaresalg. Viktig at det er gøy å spele på gitaren. Med ein elendig gitar er det ikkje gøy, og då blir det ikkje motiverande. Har spelt i 12 år, men 8. klassingane eg hadde musikk med som vikarlærar for 4-5 år sidan er langt betre enn meg no, så kor lang tid det tar å lære seg er heilt individuelt. Du kan bli heilt brukande(kan det meste av normale grep og tar enkle sangar på gehør) på nokså kort tid. Med Motorpsycho-referanse i nicket, kan det vere gledeleg å høyre at også dei har ein del sangar ein kan spele etter kort tid. Feel, Vortex Surfer, Waiting for the one etc(ikkje noko frå Kapstad-perioden då. Det blir for vrient, vil eg tru. Kanskje Year Zero.) Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Det viktigste når man prøver å lære noe nytt er interesse. Er det ikke en genuin interesse for temaet der, er det veldig vanskelig å lære. Så lenge du har den, burde det ikke være noe problem. Jeg har geniun interesse, men jeg er litt sånn at jeg gjør noe 110% og etterpå blir "utbrent". Men jeg skal prøve, denne gangen, å tenke at jeg ikke skal bli verdensmester. Bare leke litt når jeg får lyst. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Må ha litt vreng og delay.Tja. Her og der kanskje, men er greit å få en forståelse for hvordan gitaren lyder uten effekter, og hvordan "rene" sanger høres ut. Men er moro med effekter også, såklart. Og siden vi snakker om å leke med gitar: (15-åring) Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Med Motorpsycho-referanse i nicket, kan det vere gledeleg å høyre at også dei har ein del sangar ein kan spele etter kort tid. Feel, Vortex Surfer, Waiting for the one etc(ikkje noko frå Kapstad-perioden då. Det blir for vrient, vil eg tru. Kanskje Year Zero.) Ja de har jo endel akustiske låter som er fine. [edit] Mer minimalistiske. Endret 12. juni 2014 av The Little Lucid Moments Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Det vil lønne seg å øve strukturert uansett om du har lyst eller ikke, og så leke i tillegg. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 ... Det der kaller jeg strikking. Speed-strikking. Det er det jeg tenker på når jeg spør om dette, egentlig. Det der kan alle lære seg, er de gira nok. Men lage en god låt? Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Rimelig rått når man spiller en sånn sang, og samtidig ser ut som man godt kunne ha lest en bok samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg