Bytex Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Nei da hadde dekkene blitt like tykke som ferrari-dekk. 1 Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Nei da hadde dekkene blitt like tykke som ferrari-dekk. Tror jeg kan ta deg nybarbert. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Ciklide - nå også på Xbox Live! Hva slags spill spiller du, og hvor god er du? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Hvis man skal koble sammen to batterier, og beholde samme spenning, da må man koble de "ved siden av hverandre"? For hvis man kobler de "etter hverandre" så dobles spenningen? Heter kanskje (henholdsvis) parallellkobling og seriekobling... Går det bra å gjøre som dette: ------|||||||||||||||||------- | | ||||||||||||||||| Om dere skjønner... Endret 11. juni 2014 av The Little Lucid Moments Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det heter parallellkobling, ja. Jepp, det bør gå fint. 1 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det heter parallellkobling, ja. Jepp, det bør gå fint. Great, thanks! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Gleder meg til jeg blir ordfører i Oslo. 250kr pant på engangsgriller. Forbud mot kassegitar og alt som kan minne om gjøgleri i parker. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Sånn som i den ene musa mi, så er to batterier parallellkoblet at de ligger ved siden av hverandre. Hvis de ikke dobler spenningen, hva er egentlig vitsen med to. At de varer lenger tid? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Sånn som i den ene musa mi, så er to batterier parallellkoblet at de ligger ved siden av hverandre. Hvis de ikke dobler spenningen, hva er egentlig vitsen med to. At de varer lenger tid? Ja, det er jo vitsen, for med samme spenning blir det samme "ampere" (strøm-mengde), men siden det er to batterier blir det bare halvparten av den strømmengden på hver. Lommelykter har ofte seriekobling. Men i begge tilfeller blir jo antall kWh doblet. Fordi Watt = Spenning x Ampere. [EDIT] Men det kan være seriekobling selv om de ligger ved siden av hverandre, det blir seriekobling om - går til +. Ved parallellkobling er + mot + og - mot -. Endret 11. juni 2014 av The Little Lucid Moments Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Ja det er to forskjellige det på to muser. På en ligger de samme vei, og der virker musa likt om jeg tar ut ene batteriet. Så da lurte jeg litt. Endret 11. juni 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Gleder meg til jeg blir ordfører i Oslo. 250kr pant på engangsgriller. Forbud mot kassegitar og alt som kan minne om gjøgleri i parker. Kan si meg enig i førstnevnte, men det er jo fantastisk med folk som sitter og voldtar Postgirobygget og Bob Dylan, eller spyr flammer i parker. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Voldta Postgirobygget? Hæh? 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Spiller sure versjoner av sangene deres, du skjønte vel hva jeg mente uten at jeg trengte å mate deg med kryddermål, Cato? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Jeg forsto hva du mente, men man kan rett og slett ikke voldta Postgirobygget. 1 Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Quick! Tjeneste til å dele bilder på nett! Type trykk på link og se bildet! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Foretrekker http://postimg.com hvis det skal være enkelt. Trenger ingen pålogging. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Hvor lenge er bildene oppe ved disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg