Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Lag gjerne ett bildorbud i store byer for meg. Jeg bor i småby uansett. Strengt tatt er det vel langs landeveier syklistene skaper farlige situasjoner - IKKE i Oslo.

Det er strengt tatt bilistene som skaper farlige situasjoner. Hvor farlig er en syklist som veier under 100 kg og beveger seg i 40 km/t? Å flytte skylden over på syklistene blir litt som å si at kvinner selv er ansvarlige om de kler seg "utfordrende" og blir voldtatt.
Joda, de skaper masser av farlige situasjoner i Oslo òg. Hørt om fotgjengere? Eller syklisten som trodde han var kjappere enn ambulansen?

Det er ingen vinnere i den krigen, og det er ekstremistene som former bildet man har av den andre parten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I København lekte man med livet hvis man forvillet seg ut i sykkelfeltet som gikk parallellt med gangfeltene. Jeg var ikke vant til sånt fra Nord-Norge og holdt på å bli kjørt ned et par ganger, med sinte armbevegelser.

Nei syklister skaper ikke farlige situasjoner de. Da var det du som var n00b og gikk i veien.

Forøvrig burde vi hatt slike veier her og, så pop som sykling har blitt..

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært Statsminister skulle jeg innført tre ting; sykkelforbud, tvangssterilisering og dyrepoliti.

For ett LAND det ville vært! :D

Latterlig.

Sykkelforbud. Det hadde ikke blitt noe bedre om alle syklistene hadde vært fotgjengere og bært med seg sykkelen i stedet. Tvert i mot hadde det sett utrolig tåpelig ut, og sannsynligvis skapt mange farlige situasjoner.

5151782995_abdf26ce6e_o.jpg

Cyclocross-Shouldering-Bike-Carry-BikeSn

velomini-1.jpg

carry-bike.jpg

Tvangssterilisering. Ikke noe annet tiltak skaper så mye trafikkaos som tvangssterilisering. Hele gaten kommer til å fylles med demonstranter:

468360_10151475790855237_470229184_o.jpg

Dyrepoliti. Det er greit å mene at politiet gjør en dårlig jobb. Men å erstatte politifolk med dyr er neppe løsningen.

rmpdoge_by_jam_sandwich_studios-d77nnr5.

Før var det purken, nå er det purka:

0+0+Pig-Policeman-66743.jpgTeit. E-nøff said!

;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært Statsminister skulle jeg innført tre ting; sykkelforbud, tvangssterilisering og dyrepoliti.

For ett LAND det ville vært! :D

hva med tvangssterilisering av alle som bryter sykkelforbudet ved hjelp av dyrepoliti?

ja, dere. det er jeg som er moromannen her på forumet

Lenke til kommentar

Forbod meg her og forbod meg der i trafikken. First things first. Identitetskrise-ungdommen på Bystasjonen i Bergen og Oslo S. Der trengs det litt lover. Ja, også den honden med fargerik skrift rundt. Forby den også.

EDIT: Eg hadde visst endå eit fornuftig forbod. Dei som kastar snus i urinal. Forby dei.

Endret av Teitgutt
Lenke til kommentar

Har ofte tenkt på at jeg skulle hatt en sykkel når jeg er ute og går mine 1-2 timer lange turer. Hadde kommet meg så mye lengre og fått litt vind i trynet i samme farta..da snakker vi ikke om 30000,- racersykkel med lillefinger-tynne dekk såklart. Bare noe jeg kunne tråkka på grusvei med.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har ofte tenkt på at jeg skulle hatt en sykkel når jeg er ute og går mine 1-2 timer lange turer. Hadde kommet meg så mye lengre og fått litt vind i trynet i samme farta..da snakker vi ikke om 30000,- racersykkel med lillefinger-tynne dekk såklart. Bare noe jeg kunne tråkka på grusvei med.

Bra du måler med lillefingeren og ikke penisen :O

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...