Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Korleis skal ein handheve det? Skal politiet fly rundt etter alle som køyrer privatbil i sentrum, og korleis skal ein takle det massive behovet for parkering i utkanten, der folk kan gå over til kollektiv trafikk? Kva med flyttelass midt i byen? Vanskeleg å ta med senga etc. på trikken. Høyrast noget utopisk ut i mine øyre.

Lenke til kommentar

 

I Stavanger er det Vel bare gågater i selve sentrumet? :hmm: Mye av det hvertfall.

 

Jeg vet om en gågate her (med et par små sideveier), så mye av det har vi definitivt ikke.

 

 

Ja stemmer nok det. Gikk ned i streetview og sjekket. Er bare at det ser sånn ut på en måte, med alle de smale brobelagede gatene.

 

Stavanger er fin forresten. Fineste byen syns jeg. :)

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Manila så er det kjøreforbud noen dager i uka avhengig av skiltnummeret ditt. Det blir rullert på så det blir likt for alle.

Likevel er det marginalt raskere å kjøre enn å gå noen ganger.
Tar du en gåtur så får du glede deg over den friske luften og rene gaten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Problemet er ikke at de havner UNDER bilen, men over panseret så hele bilen din blir vraka.

 

Hvis uhellet først er ute så husk at Frank fikser biffen :D

Lenke til kommentar

Lag gjerne ett bildorbud i store byer for meg. Jeg bor i småby uansett. Strengt tatt er det vel langs landeveier syklistene skaper farlige situasjoner - IKKE i Oslo.

Det er strengt tatt bilistene som skaper farlige situasjoner. Hvor farlig er en syklist som veier under 100 kg og beveger seg i 40 km/t? Å flytte skylden over på syklistene blir litt som å si at kvinner selv er ansvarlige om de kler seg "utfordrende" og blir voldtatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...