Glowman Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Det dreier seg om å ha riktig bil, en som syklister forstår vil påføre dem alvorlige skader hvis de ikke er hensynsfulle i trafikken.... f.eks en stor firhjulstrekker. 1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Dårlige syklister er irriterende, verre er det med dårlige bilister som setter syklister i livsfare. 1 Lenke til kommentar
Glowman Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Det ultimate marerittet må være tyske bobilsykelister. Bare tanken på å kjøre rundt i Salten med bobiler på veiene er nok til å gi meg grå hår. Husker jeg møtte på noen som hadde stoppet midt på veien etter en sving i Lofoten pga det var fin utsikt og de måtte ta bilder. Hah, det minner meg om en kjøretur jeg hadde for 3 år siden. Vi kom ned fra jotunheimen på fylkesvei 55. Allerede på vei ned mot mot sognefjorden så vi at det var kø på veien nedenfor. Men alt vi så var campingbiler hvor folk hadde tatt ut stoler og griller. Så når vi kom fram til enden på køa så kjørte vi bare forbi på den smale svingete 2 felts veien. Det var ingen skilting overhode som skulle tilsvare at det var en hindring lengre framme. Jeg kjørte forbi køa, men etterhvert så begynte tvilen å melde seg. Jo flere biler jeg passerte så fikk jeg inntrykket av at det muligens var en massiv hindring lengre fremme. Folk som satt på disse gammeldagse betong autoverene langs veien hyttet med never og bannord. Men jeg hadde passert altfor mange biler til å kunne snu. Og det var umulig å snu uansett på den smale svingete veien. Så etter ca 2 km med å kjøre på feil side av veien så kom jeg fram til den bilen som stod fremst. Det var da jeg så at det ble utført asfaltering. Jeg snek meg elegant foran den første bilen i køa og det var det. Jeg er helt sikker på at mange i den køa ønsket meg vondt etter det stuntet... Men når det mangler skilting og bobilene har campet langs turistruta og jeg så ikke hvor køa startet når jeg kom ned fra fjellet så mener jeg at det var et hendelig uhell med en lykkelig slutt. Jeg kom til ferja først Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Haha, hadde holdt lav profil på ferga om det var meg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Når det er stor kø burde du jo skjønne at det er noe der fremme ikke bare kjøre ut i feil fil og peise på..de fleste du kjørte forbi hadde nok lyst å gi deg knoke. Endret 10. juni 2014 av Bytex 2 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det er bare sånn spruteflaske-effekt i de nye, ikke sånn med gass som kan snortes nei. Det var gassen i flaska de sniffet, ikke selve formfettet Jeg vet da det, det var en gassdrevet sprayboks jeg kjøpte, utelukkende for å sniffe på en fest. Heldigvis kom jeg aldri så langt. Når jeg tenker meg om kan det ha vært i 2011, og ikke i vinter, for jeg husker at jeg kjøpte den på en Bunnpris på Steinkjer, og der har jeg ikke vært etter 2011. Jeg savner Dotten. Han og jeg var bestevenner. Nei, er du kommet tilbake? Har du hatt frivillig pause, eller ble du bannet igjen? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Min døgnrytme er så dårlig at ordet for det fins ikke enda i det moderne skriftspråket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Donald Duck 80 år ! Det var i går det. Stor feiring i går Mandrake 80 år i dag.......simsalabim *poff* Hadde vært kult med en egen tegnefilm basert på de gamle historiene ("De nye naboene" og hans kamp mot "8" , som var en SPECTRE rip off) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Digg å våkne etter under to timer søvn av at leggene mine brenner opp. Plyndre medisinskap y/n. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Trøtteste elektrikeren i verden tar seg en snus. Big day i dag, hoes and fags? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Undersøker rullebur (fullbur) Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Leser til examen Lenke til kommentar
""" Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Ja kondomsyklistene. Det må ha vært ritt eller noe for det aula av dem når jeg kjørte i stad. Tre i bredda og sjanglet bortetter! Skaper farlige situasjoner... Kan de ikke bare holde seg på gang og SYKKELstien som absolutt ingen går på?! Faen ass! Ut i fra det lille jeg kan om dette så skal de ikke det. En gang- og sykkelsti og for gående og syklister som sykler rundt gangfart, dvs. ikke komdomsyklistene og andre syklister som holder et høyt tempo. Når de velger å sykle ute i vegen følger de, så vidt meg bekjent, bare regelverket, noe som må sies å vært feiende flott. Breddesykling er en uting og noe folk burde slute med på trafikerte veger, men å sykle etter kanten i vegen burde de selvfølgelig ikke slutte med så lenge reglene er som de er. Helt topp! Endret 11. juni 2014 av Jack Burton 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Selv mener jeg syklister har like mye rett på veibanen som bilister har. Hvis bilisten synes det går treigt, så får h*n rett og slett ligge bak sykkelen til det er forsvarlig å kjøre forbi, på samme måte som man ville gjort med en saktekjørende bil. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det er helt riktig det. Idiotisk å si at landeveissyklister skal komme seg over på gangveien, da det er farlig for både dem og gående at de sykler der. I tillegg er det ulovlig å sykle i høy hastighet på gangveien, syklister har like stor rettighet til å sykle på veien. Da skal det selvfølgelig nevnes at syklister må vise hensyn til andre trafikanter, og bør komme seg opp på gangveien når det er mulig. Forøvrig anbefaler Trygg Trafikk at man sykler et stykke ut i veibanen, for å slippe at bilister prøver på farlige forbikjøringer som de egentlig ikke har plass til, alikevel ofrer de fleste syklistene seg selv ved å sykle helt ut på siden, for å ikke provosere aggressive bilister enda mer. PS: tenk hvor mye kø og forurensning syklistene sparer byen din. Det er paradoksalt at så mange irriterer seg grønn av syklister, mens ingen klager på de late bilsjåførene som ikke gidder å sykle/ta kollektivt i byen. 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Det må da være bedre å bruke gang og sykkelsti enn hovedbanen der hvor det er 60 eller 80 sone? De færreste klarer å sykle så fort. Er det 80km/t er det 80 man skal kjøre i. Med mindre værforholdene tilsier noe annet. Det er ikke bare bilister som er hensynsløse. Har møtt sykkister som bruser ut i vegen (jeg vil tro de har vikeplikt?!) sykler tre og fire i bredden og ikke sykler inn i busslommer ol for å slippe forbi en evig lang kø bak dem. De skor seg på at det er de som blir offeret og billisten som får skylden dersom noe skjer. Syklistene kan heller bruke gang og sykkelsti og slakke ned og vente med forbikjøring når de møter fotgjengere, akkurat sånn som bilistene må ift dem nå. Det er ihvertfall mindre sjanser for dødsulykker om vi gjør det på den måten! Ved sammenstøt mellom syklist og bil taper ALLTID syklisten... Endret 11. juni 2014 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Ikke hvis syklisten har RPG. Endret 11. juni 2014 av Bundy Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Det her er en eviggående debatt uansett. Syklister påroper seg sin rett til å være på veien, og pro-syklister støtter dem. Bilister hyler over at syklistene må pelle seg på fortauet eller sykkelveier. Ingen blir noensinne enige. Det er ikke ulovlig å sykle i veien, dermed har ingen av partene "rett". Lo litt når jeg leste en historie fra UK, der en syklist hadde skrevet et avisinnlegg om et møte med Jeremy Clarkson (top gear). Clarkson er som kjent VELDIG motstander av sykler. Syklisten hadde sykla langs veien, og det kom en stor rød Ferrari opp bak han, og la seg opp på sida og veiva ned vinduet i samme fart som han. Det var Clarkson, han ropte bare GET A CAR og ga full gass. Endret 11. juni 2014 av Bytex Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det er jo ikke det at syklistene ikke har rett til å sykle i veien. Problemet er hvordan det er lagt opp til å fungere... det er jo ikke noe system på det, eneste er vel at syklistene ikke har lov til å sykle på motorvei (!!!). Det burde vært lagt opp regler for å gjøre det tryggere. F.eks. at det ikke er lov å sykle i bredden (akkurat som det ikke er lov for biler å kjøre i bredden). Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det er vel allerede en regel på det, som ikke følges av mange syklister. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg