Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

YOU RAPED HER!
YOU MURDERED HER!
YOU KILLED HER CHILDREN!

:'( Jeg er så spent på fortsettelsen at jeg tror jeg blir sjuk!!

Daaaym sofaen er kommet og jeg regner meg som ferdig innflytta!

Jeg haaaater å flytte. Det er så urolig pes.

Jepp. Det to ting jeg har gjort årlig siden jeg ble voksen, og det er å flytte og kjøpe ny bil..

Denne gangen skal jeg faktisk bo her noen år! Jeg skal til å tilbringe min tredje natt her og for første gang på veldig mange år føler jeg at jeg er hjemme. Mine ting, mitt hjem mitt lune hi og bare mitt!

Sånn er det når man driver med snekkerarbeid i bar overkropp.

DeerInHeadlights.jpg

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke varmen som avgjør hvor solbrent man blir.

Nei, men det er allikevel en korrelasjon mellom varmt vær og solbrenthet. Grunnen til at det er varmt om sommeren, og grunnen til at man blir solbrent om sommeren, er den samme. Lyset fra solen penetrerer mindre av jordens atmosfære enn den gjør om vinteren.

Derfor mener jeg at det ikke blir helt feil å si at man blir mer solbrent når det er varmt ute.

Lenke til kommentar

Det er ikke varmen som avgjør hvor solbrent man blir.

Nei, men det er allikevel en korrelasjon mellom varmt vær og solbrenthet. Grunnen til at det er varmt om sommeren, og grunnen til at man blir solbrent om sommeren, er den samme. Lyset fra solen penetrerer mindre av jordens atmosfære enn den gjør om vinteren.

Derfor mener jeg at det ikke blir helt feil å si at man blir mer solbrent når det er varmt ute.

Spørs jo hva du definerer som varmt.. kan jo bli rimelig solbrent på påskefjellet selv om det bare er noen grader på plussiden.

Lenke til kommentar

Men jo varmere det er på fjellet, jo mer solbrent blir man på fjellet.

Man blir mindre solbrent på vinteren, enn på sommeren.

Nei, fordi om vinteren er det snø som reflekterer lyset, så man kan faktisk bli mer solbrent om vinteren. Snøblindhet er solbrenthet på netthinna, det skjer nesten bare om vinteren.

Forskjellen er at folk går ikke nakne ute i sola i 8 timer når det er 1 plussgrad ute - eller 10 minusgrader.

Lenke til kommentar

Om vinteren må UV-strålene penetrere mer av jordens atmosfære enn om sommeren. Det er derfor man blir mindre solbrent om vinteren (Det er også derfor det i det hele tatt er vinter). Snø (eller vann) som reflekterer lyset øker selvsagt solbrentheten. Nå bare gjetter jeg, men jeg trur ikke den effekten er nok til å tilsvare en sommerdag.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Æsj jeg fikk ikke lagt over bildene fra den gamle mobilen min i dag :(
Først prøvde jeg med USB kabelen, men det kom opp ett varsel på macen om at det ikke lot seg gjøre å koble til enheten. Så prøvde jeg sende bildene via Blutooth. Det ville ikke mobilen noe av og det kom bare opp beskjed om at filen ikke var blitt sendt. Så prøvde jeg per Mail. Da var plutselig ALLE filene for store(?!)

Det er som om vår herre ikke vil jeg skal få lagt over bildene av den avdøde pusekatten min... :( :( :(

Lenke til kommentar

Er så trist at kaffisuget alltid kjem rett før leggetid... Akk ja, har då noko å sjå fram til i morgon tidleg då!

Æsj jeg fikk ikke lagt over bildene fra den gamle mobilen min i dag :(
Først prøvde jeg med USB kabelen, men det kom opp ett varsel på macen om at det ikke lot seg gjøre å koble til enheten. Så prøvde jeg sende bildene via Blutooth. Det ville ikke mobilen noe av og det kom bare opp beskjed om at filen ikke var blitt sendt. Så prøvde jeg per Mail. Da var plutselig ALLE filene for store(?!)

Det er som om vår herre ikke vil jeg skal få lagt over bildene av den avdøde pusekatten min... :( :( :(

For å overføre fra Android til Mac trenger du eit eige program først :)
http://www.android.com/filetransfer/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...