Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Faktisk så kommer jeg ikke på noen store rpg titler som ikke er japansk

Samtlige av de jeg nevnte har vært med på å definere RPG-sjangeren og selskapene som lagde de i sin tid. Men jeg er gledelig overrasket over at du har spilt en del av de. Da gjenstår det bare å spille resten!

 

Fallout 1 og 2 må prøves. Mye eldre type RPG, men definitivt verdt det.

Elders Scrolls, der må du også prøve Morrowind, da mange fans hyller det som det beste i serien.

Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights og Planescape Torment baserer seg alle på det samme universet, med nesten samme type gameplay. Planescape Torment er vel det spillet med mest fokus på dialog og karakterbygging, og nesten ikke noe slossing.

Diablo er hovedsaklig det som kalles en "hack-and-slash". Det har fremdeles en imponerende utvikling av karakterer.

Dark Souls er noe av det vanskeligste som har truffet spillmarkedet de siste årene, og det er en spillserie jeg gleder meg til å sette av tid til.

Jade Empire var grisefett når jeg fullførte det for mange år siden. Et godt, men typisk RPG fra Bioware før deres Dragon Age-serie, men etter deres Knights of the Old Republic.

 

Og om du ønsker å spille KotOR: Steam har spillet til 9 Euro. For PC, selvsagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Glemte ikke å skrive, men den havna i quoten.

Men var jo ikke noen annen quote der

 

Har netflix, men resten av sesongene er ikke der ;)

Viaset play da? Eventuelt the pirate bay Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Faktisk så kommer jeg ikke på noen store rpg titler som ikke er japansk

Samtlige av de jeg nevnte har vært med på å definere RPG-sjangeren og selskapene som lagde de i sin tid. Men jeg er gledelig overrasket over at du har spilt en del av de. Da gjenstår det bare å spille resten!

 

Fallout 1 og 2 må prøves. Mye eldre type RPG, men definitivt verdt det.

Elders Scrolls, der må du også prøve Morrowind, da mange fans hyller det som det beste i serien.

Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights og Planescape Torment baserer seg alle på det samme universet, med nesten samme type gameplay. Planescape Torment er vel det spillet med mest fokus på dialog og karakterbygging, og nesten ikke noe slossing.

Diablo er hovedsaklig det som kalles en "hack-and-slash". Det har fremdeles en imponerende utvikling av karakterer.

Dark Souls er noe av det vanskeligste som har truffet spillmarkedet de siste årene, og det er en spillserie jeg gleder meg til å sette av tid til.

Jade Empire var grisefett når jeg fullførte det for mange år siden. Et godt, men typisk RPG fra Bioware før deres Dragon Age-serie, men etter deres Knights of the Old Republic.

 

Og om du ønsker å spille KotOR: Steam har spillet til 9 Euro. For PC, selvsagt.

 

Jeg har hørt at man aldri kan pause eller save i dark souls, er det sant?

 

Når jeg tenker på rpg tenker jeg ikke egentlig på spill som mass effect, fallout og slike spill. Da tenker jeg på der det er slik slåss kamp scener hvor man velger angreå. Turn based kamper visst du skjønner?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at man aldri kan pause eller save i dark souls, er det sant?

 

Når jeg tenker på rpg tenker jeg ikke egentlig på spill som mass effect, fallout og slike spill. Da tenker jeg på der det er slik slåss kamp scener hvor man velger angreå. Turn based kamper visst du skjønner?

Det du tenker på da er typiske "JRPG", eller "Japanese Role Playing Games". De jeg har nevnt er "RPG", eller "Role Playing Game".
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg har hørt at man aldri kan pause eller save i dark souls, er det sant?

 

Når jeg tenker på rpg tenker jeg ikke egentlig på spill som mass effect, fallout og slike spill. Da tenker jeg på der det er slik slåss kamp scener hvor man velger angreå. Turn based kamper visst du skjønner?

Det du tenker på da er typiske "JRPG", eller "Japanese Role Playing Games". De jeg har nevnt er "RPG", eller "Role Playing Game".

 

Så det er bare jrpg som bruker å ha turn based systemer? Jeg syns ikke dem er så typiske egentlig, for meg så er ikke et rollespill et skikkelig rollespill uten turn based kamper. Det er liksom det som har vært en del av rpg siden starten på 80 tallet og når final fantasy kom ut

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Demon's/Dark Souls blir selvsagt savet, men man kan ikke ta på pause. Men skal man noe er det bare å avslutte, og så loade spillet igjen etter at du har gjort det du skal.

Men hvordan loader man spillet visst man ikke sava?

Lenke til kommentar

Så det er bare jrpg som bruker å ha turn based systemer? Jeg syns ikke dem er så typiske egentlig, for meg så er ikke et rollespill et skikkelig rollespill uten turn based kamper. Det er liksom det som har vært en del av rpg siden starten på 80 tallet og når final fantasy kom ut

Det er ikke bare JRPG-er som bruker turbaserte slosskamper. De har nok enerett på den sære angrepsmenyen de har, men halvparten av de jeg spillene jeg nevnte har turbasert kamp. De gjør det bare på andre måter.

 

Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Night og Planescape Torment baserer seg alle på den gamle "Pen-and-paper" typen for rollespilling, der man sitter med papirark, terninger og lignende. Spillene simulerer den turbaserte kampen i dataspillet, men viser det flytende med mulighet for pause. (f.eks, en "runde" er 6 sekunder i spilletid)

Knights of the Old Republic er også turbasert slik som spillene over, da det er Bioware's forsøk på et "D&D"-spill i Star Wars-verdenen.

 

Det nærmeste jeg kan huske som et turbasert RPG er vel "Might and Magic"-spillene.

Evt WRPG (minus Dark Souls), som man har begynt å kalle det om man absolutt skal sortere det.

Har egentlig aldri hørt det uttrykket, men det gir selvsagt fullstendig mening.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det autosaves hele tiden.

Å, rart man ikke kan pause

 

 

Så det er bare jrpg som bruker å ha turn based systemer? Jeg syns ikke dem er så typiske egentlig, for meg så er ikke et rollespill et skikkelig rollespill uten turn based kamper. Det er liksom det som har vært en del av rpg siden starten på 80 tallet og når final fantasy kom ut

Det er ikke bare JRPG-er som bruker turbaserte slosskamper. De har nok enerett på den sære angrepsmenyen de har, men halvparten av de jeg spillene jeg nevnte har turbasert kamp. De gjør det bare på andre måter.

 

Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Night og Planescape Torment baserer seg alle på den gamle "Pen-and-paper" typen for rollespilling, der man sitter med papirark, terninger og lignende. Spillene simulerer den turbaserte kampen i dataspillet, men viser det flytende med mulighet for pause. (f.eks, en "runde" er 6 sekunder i spilletid)

Knights of the Old Republic er også turbasert slik som spillene over, da det er Bioware's forsøk på et "D&D"-spill i Star Wars-verdenen.

 

Det nærmeste jeg kan huske som et turbasert RPG er vel "Might and Magic"-spillene.

D&D? Når jeg snakker om turn based mener ikke jeg slik som på chrono trigger hvor man selv trykker på hvem man vil angripe mens man beveger seg. Mener slik at du går rundt helt tilfeldig og så plutselig kommer det opp en litt hvit skjerm og så havner vi i en kamp scene

 

Jeg har spilt et rpg spill, baten katos hvor man brukte kort for å velge angrep. Det var nytt for meg men interresant samt utfordrendes

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Å, rart man ikke kan pause

 

 

Det er fordi det er en morsom, spesiell onlinemodus. Man ser skikkelsene til andre som spiller samtidig som deg, de kan legge igjen beskjeder, om de blir drept et sted så kan du se hvordan de de døde ved å aktivere en blodflekk som ligger på bakken der de dør, noe som er veldig nyttig siden det er et veldig vanskelig spill og man fort kan dø rundt et hvert hjørne. Folk kan også invadere deg, det vil si at de kommer inn i "din" verden og prøver å drepe deg. Derfor kan du ikke pause det, men det å gå på meny, trykke exit, og så starte opp spillet igjen når du er klar er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Å, rart man ikke kan pause

 

 

Det er fordi det er en morsom, spesiell onlinemodus. Man ser skikkelsene til andre som spiller samtidig som deg, de kan legge igjen beskjeder, om de blir drept et sted så kan du se hvordan de de døde ved å aktivere en blodflekk som ligger på bakken der de dør, noe som er veldig nyttig siden det er et veldig vanskelig spill og man fort kan dø rundt et hvert hjørne. Folk kan også invadere deg, det vil si at de kommer inn i "din" verden og prøver å drepe deg. Derfor kan du ikke pause det, men det å gå på meny, trykke exit, og så starte opp spillet igjen når du er klar er ikke noe problem.

 

Det høres artig ut, så er det bare online i spillet? Visst man dør havner men tilbake på starten av spillet?

Lenke til kommentar

Det er forskjellige bål rundt om som funker som checkpoints. Da healer man, man får tilbake HP-potions og det saves. Minuset med dette er at fiender (minus bosser) respawnes (vel, i Dark Souls 2 så er det vel slik at fiendene kun respawnes et visst antall ganger før de blir helt borte).

Lenke til kommentar

D&D? Når jeg snakker om turn based mener ikke jeg slik som på chrono trigger hvor man selv trykker på hvem man vil angripe mens man beveger seg. Mener slik at du går rundt helt tilfeldig og så plutselig kommer det opp en litt hvit skjerm og så havner vi i en kamp scene

Turbasert kamp er rett og slett av man "sloss hver sin gang". F.eks i Heroes of Might and Magic hvor alle monstrene får angripe en gang hver, før runden begynner på nytt.

Det å gå rundt til du finner en tilfeldig kamp har ingenting med turbasert kamp å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...