Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Nja, det meste koker nok ned til smak og tiltakslyst mener nå jeg da. "Drittmaten" er god og enkel å lage, derav grunnen til at folk flest kjøper det. Hadde det vært mulig å kjøpe sunn mat som var like god OG like enkel å lage, så hadde nok mange fler kjøpt det også.

 

Synes for det meste det er litt feil å slenge så mye inn i kategorien for "drittmat". Å betrakte alt som ikke er hypersunt "lag det hjemme"-mat som at det kun er drittmat og usunt er ganske bak mål, og gjenspeiler mer ultrapopulistiske trend-meninger, enn det gjør sunn fornuft.

 

Ja mange ting er kanskje ikke det aller sunneste du kan spise, men det må jo ikke absolutt være det hele tiden heller da. Du kan egentlig spise det aller meste av vanlige matvarer fra norske butikker med god samvittighet, alt kommer an på mengden du konsummerer og balansegangen du har i det.

 

 

Men mange brød smaker rart. Og har rar konsistens.

Ikke mors hjemmelagde. Den er elsk. <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare tenkte det fordi jeg nok er litt egosentrisk av og til. Jeg er ikke så omsorgsfull mot andre. Men det blir kasnkje noe annet, ev. en veldig mild form for det.

Det er bra å være egosentrisk, i betydningen å ta vare på seg selv, og å være den viktigste i sitt liv, så lenge det ikke går ut over andres tilsvarende rettigheter. Faktisk så går du da foran med et godt eksempel, og sender også andre et budskap om at de kan ta vare på seg selv.

 

Dette er kanskje den eneste bra tingen vi har å lære fra amerikansk kultur.

 

Mange psykiske problemer går over i hverandre, noen kaller svært mange ting narcissisme, mens andre setter grensen sånn at det jeg beskriver ikke kan kalles narcissisme.

Men om du tenker over det, så er det ille å ta 70 kr for en bunn stekt av oppmalt brød og osterester...

En annen butikk hadde den for 48 kroner eller noe. Det er syke prisforskjeller på de der helmax.
Lenke til kommentar

(Skjønner godt det med brød, for jeg vet at mye brød sendes inn igjen og males opp igjen, gjenbruk.)

Slike restriksjoner handler om at ved å spise gammelt brød istedenfor å kaste det får produsenten solgt færre brød.

 

Det er noe av det samme med bøker: når folk ikke kjøper mer, makuleres resten av opplaget. Tåpelig, men hvis de hadde gitt bort resten gratis, så hadde ingen kjøpt i utgangspunktet, fordi de bare ventet på å få bøkene gratis. Og da hadde forlagene gått konk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

"Kjøp en for en"

 

Det er ikke fordi dere tenker på miljøet eller helsa vår (at man ikke kan vise moderasjon er ikke godteriets feil , slutt med dette formynderiet.......la folk tenke selv) dere begynner med dette , det er for at dere skal tjene mer penger , det er der skoen trykker......ikke fornærm oss med slike løgner og unnaluringer !

 

Matbaroner og tannleger er ikke annet enn parasitter som skor seg på folket.

Kødder du? Tannleger fikser tennene dine, hadde det ikke vært for dem hadde du ikke hatt mange tenner igjen, ikke i god stand ihvertfall

 

Hvis du har hjemmesykepleier, så har du rett til gratis tannlegehjelp... Selv om du er 40.

 

 

The more you know

 

So?

 

Jeg er en douchebag, og jeg trives med det.

Folk med "covert" narcissisme føler seg utrolig snille for de gjør så mye for andre. Problemet er at de forventer noe tilbake, de setter altså folk i gjeld. Og da er det egentlig ikke å være snill.

 

Det er jo vanlig når du gir noe så får man tilbake en gang ellers er dem bare egoister

Lenke til kommentar

Det er bra å være egosentrisk, i betydningen å ta vare på seg selv, og å være den viktigste i sitt liv, så lenge det ikke går ut over andres tilsvarende rettigheter. Faktisk så går du da foran med et godt eksempel, og sender også andre et budskap om at de kan ta vare på seg selv.

Dette er kanskje den eneste bra tingen vi har å lære fra amerikansk kultur.

 

Men det er jo ikke bra å ta imot flere tjenester enn man gir...

Lenke til kommentar

Men det er jo ikke bra å ta imot flere tjenester enn man gir...

Nei, absolutt ikke. Men dette er en kinkig nyanseforskjell: gjør vedkommende deg en tjeneste fordi du trenger det, eller gjør vedkommende deg en "tjeneste" du ikke trenger fordi hun ønsker noe tilbake senere?

 

Narcissistens tjenester er også ubalanserte fordi hun er snill rent fysisk (eks. hjelper til med flyttelass), men forventer følelsesmessig tilfredsstillelse tilbake (om du hjelper til med hennes flyttelass føler hun fortsatt at du står i gjeld til henne, fordi hun forventet noe "mer").

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...