Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Ikke er det godt heller.

 

 

Det syns jeg ikke. Melk er et bedre produkt på alle måter, og det kan derfor koste det det koster. Dyrt er det ikke uansett.

 

Mja, det kommer an på melka. Før de satte ned prisen til 19 kr per liter for laktosefri melk, kosta den 28 kr. På Rema. Coop og Bunnpris og lignende dyre butikker hadde den til over 30 kr.

Endret av Datasmurf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kjøp en for en"

 

Det er ikke fordi dere tenker på miljøet eller helsa vår dere begynner med dette , det er for at dere skal tjene mer penger , det er der skoen trykker......ikke fornærm oss med slike løgner og unnaluringer !

 

Matbaroner og tannleger er ikke annet enn parasitter som skor seg på folket.

Du tenker på Kiwi-reklamen, ikke sant? Jeg synes egentlig den er grei, selv om det selvfølgelig er en løgn at de gjør det for å være miljøbevisst. Men jeg gjenkjente meg i budskapet, "tre for to"-type tilbud er en idiotisk greie på matvarer, i hvertfall ferskvarer med begrenset holdbarhet. Det skal ha sin del av ansvaret for at vi kaster alt for mye mat.

 

Btw. Er det noen som kjøper at Petter Stordalen er en reell miljøforkjemper? Det er i hvertfall komisk når han kjøper seg "miljøbilen" Tesla for å ha den i garasjen, mens han kjører en av sine bensinslukere.

Lenke til kommentar

Næringsmessig er det nesten 0, men jeg er glad i sprøstekt ost jeg da. :wee:

 

Kall meg gjerne smaksløs.

 

Neida, jeg blir fort lei det... er sånn som er godt med én gang.

 

Men om du tenker over det, så er det ille å ta 70 kr for en bunn stekt av oppmalt brød og osterester...

Det som er ille er at noen faktisk betaler for det.

Lenke til kommentar

Mja, det kommer an på melka. Før de satte ned prisen til 19 kr per liter for laktosefri melk, kosta den 28 kr. På Rema. Coop og Bunnpris og lignende dyre butikker hadde den til over 30 kr.

Laktosefri melk må nesten kunne regnes som et nisjeprodukt, vel? Kjipt for de som har lyst til å drikke melk, men er laktoseintolerante, selvfølgelig, men folk flest kjøper det aldri. Jeg visste ikke engang at det var noe som fantes i vanlige dagligvareforretninger. At markedet er begrenset kan nok være en av grunnene til høyere pris.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

"Kjøp en for en"

 

Det er ikke fordi dere tenker på miljøet eller helsa vår (at man ikke kan vise moderasjon er ikke godteriets feil , slutt med dette formynderiet.......la folk tenke selv) dere begynner med dette , det er for at dere skal tjene mer penger , det er der skoen trykker......ikke fornærm oss med slike løgner og unnaluringer !

 

Matbaroner og tannleger er ikke annet enn parasitter som skor seg på folket.

Kødder du? Tannleger fikser tennene dine, hadde det ikke vært for dem hadde du ikke hatt mange tenner igjen, ikke i god stand ihvertfall

Lenke til kommentar

Men det er jo klart at de taper penger om de skal gi ut mat (som de kaster), da kjøper jo folk mindre.

Jeg jobber et par dager i uka på et lavterskeltilbud for økonomisk vansklighetstilte. Der henter vi hver dag datovarer fra noen butikker. Det som er et stort problem er ikke butikkene, men produsentene. Det er de som nekter at maten skal deles ut. Spesielt brødprodusentene er ille.
Lenke til kommentar

 

Mja, det kommer an på melka. Før de satte ned prisen til 19 kr per liter for laktosefri melk, kosta den 28 kr. På Rema. Coop og Bunnpris og lignende dyre butikker hadde den til over 30 kr.

Laktosefri melk må nesten kunne regnes som et nisjeprodukt, vel? Kjipt for de som har lyst til å drikke melk, men er laktoseintolerante, selvfølgelig, men folk flest kjøper det aldri. Jeg visste ikke engang at det var noe som fantes i vanlige dagligvareforretninger. At markedet er begrenset kan nok være en av grunnene til høyere pris.

 

Mjæ, flere og flere er laktoseintolerante og -allergiske, så det er flere og flere som kjøper det, fremfor å gi opp melk. Det er en grunn til at det finnes en del laktosefrie produkter i disse dager, utover bare lettmelk. Det er blant annet yoghurt, forskjellige typer fløte, og jeg synes også å huske å ha sett laktosefri fløteis noen steder.

I tillegg eksisterer laktoseredusert melk, men den er søt og jævlig, og for alt jeg vet, fortsatt med høy og stiv pris.

Lenke til kommentar

Jeg jobber et par dager i uka på et lavterskeltilbud for økonomisk vansklighetstilte. Der henter vi hver dag datovarer fra noen butikker. Det som er et stort problem er ikke butikkene, men produsentene. Det er de som nekter at maten skal deles ut. Spesielt brødprodusentene er ille.

 

Åh, ja skjønner. Et annet problem er selvsagt det strenge regelverket vi har i Norge mtp. matsikkerhet.

 

(Skjønner godt det med brød, for jeg vet at mye brød sendes inn igjen og males opp igjen, gjenbruk.)

Lenke til kommentar

 

 

Nekter å tro at det er gamle brød som blir brukt uansett.

Kanskje jeg bare surrer. Fant ikke noe på nettet. Da pleier det å være tull.

 

:hm:

 

Men mange brød smaker rart. Og har rar konsistens.

Det er sant.

 

Fant et brød jeg likte veldig godt en gang. Kjøpte det mange ganger helt til en dag jeg skulle plukke det opp fra hyllen. Det var så utrolig mykt og vassent at det nesten buet FØR jeg kuttet det i maskinen.

 

enkelte butikker har også elendig kvalitetskontroll. Spesielt på frukt og grønt

Lenke til kommentar

 

"Kjøp en for en"

 

Det er ikke fordi dere tenker på miljøet eller helsa vår (at man ikke kan vise moderasjon er ikke godteriets feil , slutt med dette formynderiet.......la folk tenke selv) dere begynner med dette , det er for at dere skal tjene mer penger , det er der skoen trykker......ikke fornærm oss med slike løgner og unnaluringer !

 

Matbaroner og tannleger er ikke annet enn parasitter som skor seg på folket.

Kødder du? Tannleger fikser tennene dine, hadde det ikke vært for dem hadde du ikke hatt mange tenner igjen, ikke i god stand ihvertfall

 

 

Ja det er vel egentlig ikke tannlgenes feil, det er riktig det. Fordi det er systemet som er sånn at man må betale alt selv til de, samme hvor dyrt det er.

Det skulle vært en egenandel som i helsevesea med et tak, og da får du frikort. Tannlegen jeg går til mener sterkt at det skulle vært sånn, fordi tannlese er invistering i samfunnet sa han. Dårlig tannhelse gir ringvirkninge til andre helseproblemer var det han sa.

Mange har jo ikkke råd til de store tannlegeutgiftene, de må man betale selv. Alt sammen.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

"Kjøp en for en"

 

Det er ikke fordi dere tenker på miljøet eller helsa vår (at man ikke kan vise moderasjon er ikke godteriets feil , slutt med dette formynderiet.......la folk tenke selv) dere begynner med dette , det er for at dere skal tjene mer penger , det er der skoen trykker......ikke fornærm oss med slike løgner og unnaluringer !

 

Matbaroner og tannleger er ikke annet enn parasitter som skor seg på folket.

Kødder du? Tannleger fikser tennene dine, hadde det ikke vært for dem hadde du ikke hatt mange tenner igjen, ikke i god stand ihvertfall

 

Hvis du har hjemmesykepleier, så har du rett til gratis tannlegehjelp... Selv om du er 40.

 

 

The more you know

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...