Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Om du kjøper tre store bokser med maiskorn hos Rema 1000 koster det 9 kr, mens en trepakning med en mindre versjon av de samme boksene koster 12 kr. Rare greier.

Ikke noe unormalt det, har alltid vært billigst å kjøpe i stort kvanta.

Eh... Det ville vært normalt om kiloprisen hadde vært lavere på den store enn den lille boksen, men det er ikke normalt at enhetsprisen er lavere. Det er ikke normalt at en halvliterskartong med melk koster mer enn en literskartong, men det er naturlig at literprisen er høyere på den lille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Debatten på NRK klokka 21.30 er om overvektige nordmenn.

Den debatten er så gammel, har blitt debatert mange ganger. Visst dem vil vi nordmenn og nordamer skal bli sunnere så må dem forandre prisen på varene i butikken slik de sunneste varene er de billigste, ikke omvendt...

Lenke til kommentar

Kjente meg litt igjen i "covert" narsissisme... jeg gir nok ikke så mye til andre... :hm:

De som har covert narcissisme kjenner seg ikke igjen i det. Det er noe av problemet: de nekter alle feil ved seg selv, og sykeliggjør sine nærmeste isteden. De vil absolutt ikke ha behandling, ettersom de ikke er syke (mener de selv). Jeg tviler på at du har det, ut i fra at jeg har lest andre innlegg av deg.

 

Fordi de aldri kan få nok gir de sine nærmeste en følelse av at de ikke gir nok. (Selv om den følelsen kan jo komme av mye annet, det trenger ikke være at den skyldes det hos deg.)

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Fy

Kyllingfilet og laks får du til 100 kr/kg. Med tilstrekkelig tilbehør kan en middag bestå av 200 gram til 20 kr. Poteter, løk, og litt frosne grønnsaker så har du spist et sunt og godt måltid som koster mindre enn en frossenpizza.

Fy fader frossenpizza er dyrt. Og jeg vet at de ikke er verdt så mye, for på noen butikker selges de til halve prisen selv om det ikke er tilbud. Men selv da er det dyrt for lite næring.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Kjøp en for en"

 

Det er ikke fordi dere tenker på miljøet eller helsa vår (at man ikke kan vise moderasjon er ikke godteriets feil , slutt med dette formynderiet.......la folk tenke selv) dere begynner med dette , det er for at dere skal tjene mer penger , det er der skoen trykker......ikke fornærm oss med slike løgner og unnaluringer !

 

Matbaroner og tannleger er ikke annet enn parasitter som skor seg på folket.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

De som har covert narcissisme kjenner seg ikke igjen i det. Det er noe av problemet: de nekter alle feil ved seg selv, og sykeliggjør sine nærmeste isteden. De vil absolutt ikke ha behandling, ettersom de ikke er syke (mener de selv). Jeg tviler på at du har det, ut i fra at jeg har lest andre innlegg av deg.

 

:)

 

Da har jeg jo ikke det, siden jeg har lett for å se feil ved meg selv. Ikke at jeg nødvendigvis klarer å gjøre så mye med dem. Men jeg fremstiller mine nærmeste som bedre enn meg. :)

 

Bare tenkte det fordi jeg nok er litt egosentrisk av og til. Jeg er ikke så omsorgsfull mot andre. Men det blir kasnkje noe annet, ev. en veldig mild form for det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...