Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Når jeg var arbeidsledig gikk jeg innom alle butikkene og hotellene i byen. Når jeg kom innom Rica Hotell fikk jeg stuepikeuniform slengt i fanget og beskjed om å møte opp 06.30 neste dag.

 

X antall personer sender inn søknader. Møt opp og vis ansikt. Hadde jeg bodd ett sted i 4 år uten å få jobb hadde jeg vurdert å flytte på meg. :)

Helt enig. Stikk innom med en personlig søknad, og forsøk å lever den til daglig leder. Vær kvikk og kjapp, og ta lederen ordentlig i hånda - ikke noe slapt grep her. Voila, jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når jeg var arbeidsledig gikk jeg innom alle butikkene og hotellene i byen. Når jeg kom innom Rica Hotell fikk jeg stuepikeuniform slengt i fanget og beskjed om å møte opp 06.30 neste dag.

 

X antall personer sender inn søknader. Møt opp og vis ansikt. Hadde jeg bodd ett sted i 4 år uten å få jobb hadde jeg vurdert å flytte på meg. :)

Helt enig. Stikk innom med en personlig søknad, og forsøk å lever den til daglig leder. Vær kvikk og kjapp, og ta lederen ordentlig i hånda - ikke noe slapt grep her. Voila, jobb.

 

Øyekontakt er også viktig.

Lenke til kommentar

 

Den er sur. Du får legge ned mobilen og bare stirre i veggen til du kommer inn da. Det jeg pleier å gjøre når jeg har lavt batteri. Må spare på det så den ikke går helt tom til jeg har kommet hjem.

Fant! Men må stå i gangen utenfor venterommet. Alle ser på meg.
Pleier du å ta laderen med deg når du går ut? Jeg tar den bare når jeg skal på jobb hvis telefonen har under 70% batteri. Kanskje jeg burde begynne å ta den med meg overalt. Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Kan du kalle deg ingeniør selv med bare en bachelor? Må du ikke ha master?

 

 

Det stemmer nok hvis du tar med i beregningen at han fikk 25 k tilbake på skatten...

 

Mulig det. Kan også være satsene var lavere enn det de ha nå.

 

Vilkårene for å få innvilget rettighet som ung ufør er at:

  • man var under 26 år da man ble alvorlig og varig syk
  • sykdommen er klart dokumentert av lege / spesialist.
  • man søker om rettigheter som ung ufør før fylte 36 år dersom man har vært yrkesaktiv i mer enn 50 % stilling etter fylte 26 år

Rettigheter som ung ufør kommer til utbetaling som et tillegg til uføretrygden fra fylte 20 år. Sivilstand avgjør størrelsen på hva man kan få i minsteytelsen som ung ufør.

  • Er man ung ufør og lever sammen med ektefelle, partner eller i et samboerforhold som har vart i minst 12 av de siste 18 månedene, vil minste årlige ytelse være på 235 064 kroner før skatt (2,66 G).
  • Er man ung ufør og enslig vil minste årlige ytelse være på 257 156 kroner før skatt (2,91 G).

 

Lenke til kommentar

 

Kan du kalle deg ingeniør selv med bare en bachelor? Må du ikke ha master?

 

Hvem som helst kan kalle seg ingeniør, da det ikke er en beskyttet tittel. Flere jeg kjenner jobber som ingeniører (og kaller seg selvfølgelig det) med fagbrev og flere års erfaring.

 

Master trengs for å kalle seg sivilingeniør.

Lenke til kommentar

Når jeg var arbeidsledig gikk jeg innom alle butikkene og hotellene i byen. Når jeg kom innom Rica Hotell fikk jeg stuepikeuniform slengt i fanget og beskjed om å møte opp 06.30 neste dag.

 

X antall personer sender inn søknader. Møt opp og vis ansikt. Hadde jeg bodd ett sted i 4 år uten å få jobb hadde jeg vurdert å flytte på meg. :)

Det er ikke så enkelt å bare flytte heller. NAV hjelper ikke med sånt der jeg er. Flytting koster penger, og det blir ikke noe enklere av å ha en husleiekontrakt med "bindingstid". Hadde det vært så enkelt som å bare flytte, hadde jeg gjort det for lenge siden. Tenkt på det lenge og mange ganger, men er så mye som kommer i veien på grunn av min ustabile situasjon. Jeg vet ikke engang hva som vil skje til høsten, når jeg "mister" jobben min.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Snakket ikke om penger doh...

Vet det men jeg nevnte noe som jeg hadde hørt om, siden du hadde hørt noe og, no biggie:)

 

Jeg kan jo se på fjernsyn, det er ikke, det er bare det at det er veldig sjelden det går noe som er verdt å se, og jeg gidder ikke bare sitte / ligger å surfe kanaler i mangel av noe annet. Da kan jeg heller bare henge her eller på Something Awful. Evt. IRC. Idling på IRC er et godt bruk av fritiden.

IRC og idling var nye ord for meg:) Ser ut som vi er 2 helt forskjellige personer da, siden jeg har tven på døgnet rundt, eneste gangene jeg slår tven av er når jeg skal reise vekk på ferie eller strømmen går :)

 

De har en ordning der også. Men med mye dårligere vilkår.

Men der kan man vell ikke drive og sitte hjemme uten å jobbe å få penger? Vi har det veldig bra her i norge når vi sammenligner med andre land

 

Når jeg var arbeidsledig gikk jeg innom alle butikkene og hotellene i byen. Når jeg kom innom Rica Hotell fikk jeg stuepikeuniform slengt i fanget og beskjed om å møte opp 06.30 neste dag.

 

X antall personer sender inn søknader. Møt opp og vis ansikt. Hadde jeg bodd ett sted i 4 år uten å få jobb hadde jeg vurdert å flytte på meg. :)

Deg i stuepikeuniform høres sexy ut

 

 

AAP er forkortelse for ArbeidsAvklaringsPenger, det er en stønad du får mens du er i et eller annet tiltak for å komme tilbake i jobb og avklare i hvor stor grad du er i stand til å jobbe. Må som regel innom den ordningen før du eventuelt blir satt over på uføretrygd.

 

Kan godt være du er på ung ufør, jeg fikk det bare ikke til å stemme i forhold til satsene for ytelser i den kategorien. :hm:

 

Jeg er ung ufør, jeg har aldri vært i full arbeid egentlig men var utplassert en gang i uke på fretex i 1 år og det var masse hardt arbeid, huff husker når jeg og gamlingen skulle løfte opp et fryktelig tung skap eller fryser eller noe opp på loftet i en slik 100 år gammel trapp. Var helt fryktelig tungt

 

Det stemmer nok hvis du tar med i beregningen at han fikk 25 k tilbake på skatten...

Ja får tilbake, gleder meg :)

Lenke til kommentar

Hehe, du har nok rett i det Høykonsentrert. Skikkelig papirmølle-arbeid det der. :p

 

Master trengs for å kalle seg sivilingeniør.

Kan ikke kalle meg siving.

Hehehe, ja, tenkte i samme øyeblikk som jeg trykket på Post at det nok var siving som krever 5 år. ^_^

 

Og ja, gratulerer med bachelor. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

 

 

De har en ordning der også. Men med mye dårligere vilkår.

Men der kan man vell ikke drive og sitte hjemme uten å jobbe å få penger? Vi har det veldig bra her i norge når vi sammenligner med andre land

 

 

I Usa får du ikke mye ( har hørt om folk som lever av det). Mens feks i Canada tror jeg de har omtrent like bra ordning som her for trygdede.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...