Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg går allerede på NAV, prøver å komme meg ut av det systemet.

 

Må faktisk opp dit etterpå for å levere noen papirer. IGJEN!

Hvorfor vil du vekk i fra NAV? Det er jo verdens mest komfortable livsstil etter hva jeg kan lese her.

 

Du har altså ikke lest et døyt av det jeg har skrevet? Det er ikke komfortabelt på noe som helst vis.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg går allerede på NAV, prøver å komme meg ut av det systemet.

 

Må faktisk opp dit etterpå for å levere noen papirer. IGJEN!

Hvorfor vil du vekk i fra NAV? Det er jo verdens mest komfortable livsstil etter hva jeg kan lese her.

 

Helt enig:)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tenker hund først, sånn at hunden kan godkjenne mannen!

Bare det ikke blir katt, mann, ingen mann, katt, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til.

Hunder OG katter! :D

Vel uten Korse er det bare mammas katt Per igjen. The Master of Tits. Han kommer jo ikke til å bo med meg og hunden. Men Per er veldig rolig og care rundt hunder så han blir trolig drømmekatten når man skal venne hund og valp sammen. Med hjelp av Per håper jeg på å få hunden såpass kattevant at jeg kan skaffe en ny katt i fremtiden. :) Jeg har alltid drømt om en rød Main Coon :love:

 

Hva gjelder barn, hus osv.

Mann har jeg lyst på, hus har jeg lyst på - unger stresser jeg ikke med enda.

Men bikkja skal i hus før mannen. Og kommer det rekende en kar som ikke liker bikkjer, ja så synd for ham.

Samme tenker jeg. Hvis jeg måtte velge mellom hund og mann, er hunden er klar vinner. Jeg har kjæreste og han er ikke superglad i hunder, men jeg har sagt at jeg kommer til å få meg hund uansett, so get used to it. :p

 

Studio Sokrates i P2:

Siste fra Madame de Stael: «Jo flere mannfolk jeg møter desto gladere blir jeg i hunder!»

 

Voff!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror det var sarkastisk ment.

Vet aldri med Lars. Han kan ha fått hjerneslag eller noe av å være mod her inne, samt ha nest flest poster i denne tråden. Det kan skje de beste av oss.
Jeg tar det som kommer fra L4r5 her inne med en klype salt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Dæven da så mange poster det har kommet her siden i natt

 

 

 

Humor :wee:

To legender der, synd dem er død da

 

Hahahah *kremt* ja.. Men han snakker jo veldig fort da! Får med meg lite selv.

Hver bidige morgen når jeg må stå opp tenker jeg på drømmen om å nave, og sove så lenge jeg vil <3 too bad I need the money !

Jeg er uføre nav, i 4 år. Jeg anbefaler deg ikke det, det er kjekt til å begynne med men så blir det en vane og du sitter der og ja kjeder deg. Også så får jeg bare 14 tusen i måneden og har hele 6880 i bolig leie, litt over 400 i canal digital regning og 1000kr regning hver tredje måned pluss bostøtte på 1000kr hver måned

 

slapp av, ciklide, det er bare datasmurf som har satt på repeat 40 ganger xD

jeg hørte et klipp av en trønder som var så uforståelig at det kunne like vært gresk. skjønner du denne karen? jeg hører bare ett eller to ord..og nei det er ikke tullespråk

Det er jo bare harald eia og bård tufte

 

 

Nav betaler bedre.


Ett menneske jeg kjenner er noen år eldre enn meg og naver, og hun har MER utbetalt i mnd enn meg... Hvordan er det mulig? Hun kjøpte HUS ffs når hun var på nav. En annen jeg kjenner hadde gjeld som nav ordna opp i for han.

Kjenner også folk som eier x antall hunder katter og hester og går på nav, og som tar lappen uten inntekt.
Jeg skal faen meg bli arbeidsledig jeg også... Det høres så forbanna fint ut.

 

Ja man får overraskende mye fra nav

 

NAVing er ikke så fett for han hvertfall. Pluss at han må på kirkens bymisjon på sånn arbeidstiltak hver dag for å beholde stønaden, som er pissliten fra før, og det får han ikke betalt for engang.

 

I tillegg er han mangeårig rusmisbruker (alt fra alkohol og kokain til amfetamin), så han går på antabus, så han kan ikke ta seg en fylla engang uten å bli sprekksjuk.

Kirkens bymisjon er det der hvor man går for å få gratis mat?

 

 

Å? Blir høyrehånda sjalu?


Jeg synes 13 000,- i mnd for å ikke gjøre noe er mye. Når jeg først begynte å jobbe 100% for 4 år siden hadde jeg rundt 15 000,- utbetalt.
Jeg har ett lavtlønnsyrke, uten tvil. Men helt ekstremt hinsides ræva er det jo ikke.
Hvis jeg feks hadde hatt 70% stilling hadde jeg nok hatt bedre utbytte av å vært 100% arbeidsledig. Jeg ble fortalt at utbetalingene blir beregnet etter inntekten året før. Men utdanning har ikke vedkommede som kjøpte hus så gudene skal vite hvor hun har jobbet før. Mannen hennes jobber på ett lager ellernoe. Så han er vel ikke millionær han heller.

Navinntekten bør være så syrlig tynn at man ikke har råd til noe annet enn svinbillig husleie og kneipbrød.. Om ikke kommer aldri folk ut i arbeid. Kjenner flere på min egen alder som enda ikke stresser med jobb. For de får såpass mye fra nav at de klarer seg helt greit så lenge de ikke fråtser..
Så i ny og ne utplasseres de ett partre mnd på en bedrift eller joiner ett jobbsøkerkurs for ikke å miste støtten.. Hadde støtten blitt kuttet etter feks 4 år hadde folk MÅTTET jobbe.

Noe er ihvertfall ikke riktig når de som går hjemme har bedre betalt enn de som jobber. :(

 

Det er rart, jeg får 14 tusen og det er neste like mye som du fikk når du jobba fult ut?

 

Ja. Jeg var arbeidsledig i 4 måneder for noen år siden. Holdt på å bli sprø. Isolerte meg fullstendig, ble depressiv, mistet all energi og livsgnist. Følte meg totalt ubrukelig. En gang la jeg av telefonrøret (hadde fasttelefon ikke mobil da) i 3 uker, og mamma ble så redd at hun ringte politiet for å se om jeg var i live fremdeles.

Jeg gjorde noe lignende første månedene, jeg slo av mobilen i en hel uke og satt meg ned og spilte og hygde meg og når jeg slo på mobilen etter en uke var det flere meldinger og tapte anrop fra mamma, pappa og farmor og det var kjempe bekymra. Så teit...

 

Når jeg eller andre tar i bruk ordet Navere og det klart er ment negativt så tenker jeg på de som med viten utnytter systemet fremfor å bidra mer aktivt i samfunnet enn bare å bruke penger (det er jo litt hjelp i det i det minste).

Du skulle sett alle de diskusjonene om dette på kvinneguiden, folk der er så forbanna trangsynte at man må spy, det er jo ikke kjekt å være en ung ufør som går på nav heller. I mitt tilfelle har jeg aldri vært ute i full jobb, det ble satt opp til at jeg skulle gå på nav allerede før jeg slutte på skolen. Out of my hands /:

 

Jeg synes ordet "å NAVe" er idiotisk. For det første er det veldig difust. Noen virker å bruke det på alle som er innom NAV. Andre mener det er de som går på NAV fordi de ikke gidder å jobbe. Noen mener uføretrygdede NAVer.
For det andre tror jeg det er svinnende få i forhold til hva folk tror som er der av eget valg. For de fleste er det siste utvei.

Glad noen skjønner det:)

 

Du, eh... nei. De som virkelig sliter med å få seg jobb til tross for å ha prøvd hardt i mange år, burde ikke straffes fordi det er noen som utnytter systemet. Det er jævlig nok å være "NAVer" som det er, jeg trenger virkelig ikke MINDRE penger utbetalt i mnd. (6000). De som får 13k har AAP, og de må betale alle utgifter av egen lomme. Husleie, strøm, etc. Og med prisene på leiligheter i dag, blir det ikke mye igjen. Jeg får også lønn fra en 20% stilling og det er så vidt nok til å betale husleie, selv med bostøtte.


Så nei, det er IKKE luksus å "NAVe", og du burde tenke litt på de som virkelig sliter med å få seg jobb. Som sagt: jeg skal ikke måtte lide for at noen på andre siden av landet liker å være arbeidsledig. Om noen klarer å utnytte systemet er det de man bør ta tak i, noe NAV vanligvis er flink til.

 

Man er ufør av en grunn, det innlegget høres litt ut som de kvinnfolka på kvinneguiden...

 

Jeg tror disse "oljebarna" på VGTV gjør at folk får en vrangforestilling av "NAVere" som en gjeng som bare sitter og utnytter systemet og har champagnefrokoster hver morgen og spiser på fine restauranter og flyr på fylla hver helg.

Den serien har jeg ikke hørt om

 

 


 

Du får hilse Gyr0 fra oss. :p

Hvem er gyro?

 

Du har altså ikke lest et døyt av det jeg har skrevet? Det er ikke komfortabelt på noe som helst vis.

Avhenger av person

 

Jeg tar det som kommer fra L4r5 her inne med en klype salt.

L4r5 er jo fantastisk:)

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Da måtte jeg rydde litt opp her. Regner med de det gjelder skjønner hvorfor.

Men er det lov å quote mange innlegg? Jeg tok jo å sletta vekk de ekstra quotsa som var der

 

Nå begynner jeg også å skjønne hvorfor pyramiden er tilbake, da får man noe å gjøre når man fjerner pyramider og føler man har gjort noe bra for forumet med å unngå lange innlegg :)

Lenke til kommentar

 

 

Du, eh... nei. De som virkelig sliter med å få seg jobb til tross for å ha prøvd hardt i mange år, burde ikke straffes fordi det er noen som utnytter systemet. Det er jævlig nok å være "NAVer" som det er, jeg trenger virkelig ikke MINDRE penger utbetalt i mnd. (6000). De som får 13k har AAP, og de må betale alle utgifter av egen lomme. Husleie, strøm, etc. Og med prisene på leiligheter i dag, blir det ikke mye igjen. Jeg får også lønn fra en 20% stilling og det er så vidt nok til å betale husleie, selv med bostøtte.

Så nei, det er IKKE luksus å "NAVe", og du burde tenke litt på de som virkelig sliter med å få seg jobb. Som sagt: jeg skal ikke måtte lide for at noen på andre siden av landet liker å være arbeidsledig. Om noen klarer å utnytte systemet er det de man bør ta tak i, noe NAV vanligvis er flink til.

 

Man er ufør av en grunn, det innlegget høres litt ut som de kvinnfolka på kvinneguiden...

Javel? Har du lyst til å forklare meg hvor du mener jeg tar feil her?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da måtte jeg rydde litt opp her. Regner med de det gjelder skjønner hvorfor.

Men er det lov å quote mange innlegg? Jeg tok jo å sletta vekk de ekstra quotsa som var der

 

Nå begynner jeg også å skjønne hvorfor pyramiden er tilbake, da får man noe å gjøre når man fjerner pyramider og føler man har gjort noe bra for forumet med å unngå lange innlegg :)

 

Ja, man kan svare flere i samme innlegg. Faktisk foretrekker vi det fremfor dobbeltposter, trippeltposter og så videre.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vær så vennlig å ikke lag slike enorme pyramider med quotes Winza.

Jeg lager ikke slike pyramider med quotes, jeg fjerna all den extra quotinga, og ikke kom her og si til meg hva jeg skal gjøre...

 

Javel? Har du lyst til å forklare meg hvor du mener jeg tar feil her?

Ikke noe vits, blir bare deja vu kvinneguiden...

 

Kan ihvertfal si at vi som er uføre er ikke mindre verdt de som jobber...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...