Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Latterlig at alle andre en meg skal få mer utbetalt i måneden en hva jeg gjør, og jeg jobber 100%!

:)

Nei. Det gjør meg ikke noe at andre har mer betalt. Jeg har ikke høyere utdanning så jeg synes ikke jeg skal ha like bra betalt som noen som har gått 7 år på høyskole. Man skal lønnes etter innsats og utdanning.

Og det er ikke alle som vantrives med å sitte hjemme. Mange bestemmer seg for at det er helt greit og havner i en ond sirkel.

Det finnes jobb for ALLE. For de med fysiske handicap såvel som de som sliter psykisk eller ikke vet hva de vil jobbe med. Det finnes jobb for ALLE. Bor man på ett sted med lite jobbmuligheter må man forsøke å flytte på seg..

 

Poenget er at det skal ikke lønne seg for noen å sitte arbeidsledig. Men sålenge hjulene går rundt er det mange som kommer til å gjøre nettopp det.

 

Er fremdeles forbanna over at NAV kan komme inn å betale ned gjelda til folk. Skattepenge-rant osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

EDIT: Nei vent, bare glem det. Kan ikke være utro.

Å? Blir høyrehånda sjalu?

 

 

Jeg synes 13 000,- i mnd for å ikke gjøre noe er mye. Når jeg først begynte å jobbe 100% for 4 år siden hadde jeg rundt 15 000,- utbetalt.

Jeg har ett lavtlønnsyrke, uten tvil. Men helt ekstremt hinsides ræva er det jo ikke.

Hvis jeg feks hadde hatt 70% stilling hadde jeg nok hatt bedre utbytte av å vært 100% arbeidsledig. Jeg ble fortalt at utbetalingene blir beregnet etter inntekten året før. Men utdanning har ikke vedkommede som kjøpte hus så gudene skal vite hvor hun har jobbet før. Mannen hennes jobber på ett lager ellernoe. Så han er vel ikke millionær han heller.

 

Navinntekten bør være så syrlig tynn at man ikke har råd til noe annet enn svinbillig husleie og kneipbrød.. Om ikke kommer aldri folk ut i arbeid. Kjenner flere på min egen alder som enda ikke stresser med jobb. For de får såpass mye fra nav at de klarer seg helt greit så lenge de ikke fråtser..

Så i ny og ne utplasseres de ett partre mnd på en bedrift eller joiner ett jobbsøkerkurs for ikke å miste støtten.. Hadde støtten blitt kuttet etter feks 4 år hadde folk MÅTTET jobbe.

 

Noe er ihvertfall ikke riktig når de som går hjemme har bedre betalt enn de som jobber. :(

Du, eh... nei. De som virkelig sliter med å få seg jobb til tross for å ha prøvd hardt i mange år, burde ikke straffes fordi det er noen som utnytter systemet. Det er jævlig nok å være "NAVer" som det er, jeg trenger virkelig ikke MINDRE penger utbetalt i mnd. (6000). De som får 13k har AAP, og de må betale alle utgifter av egen lomme. Husleie, strøm, etc. Og med prisene på leiligheter i dag, blir det ikke mye igjen. Jeg får også lønn fra en 20% stilling og det er så vidt nok til å betale husleie, selv med bostøtte.

 

Så nei, det er IKKE luksus å "NAVe", og du burde tenke litt på de som virkelig sliter med å få seg jobb. Som sagt: jeg skal ikke måtte lide for at noen på andre siden av landet liker å være arbeidsledig. Om noen klarer å utnytte systemet er det de man bør ta tak i, noe NAV vanligvis er flink til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tenker hund først, sånn at hunden kan godkjenne mannen!

Bare det ikke blir katt, mann, ingen mann, katt, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til, en katt til.

Hunder OG katter! :D

Vel uten Korse er det bare mammas katt Per igjen. The Master of Tits. Han kommer jo ikke til å bo med meg og hunden. Men Per er veldig rolig og care rundt hunder så han blir trolig drømmekatten når man skal venne hund og valp sammen. Med hjelp av Per håper jeg på å få hunden såpass kattevant at jeg kan skaffe en ny katt i fremtiden. :) Jeg har alltid drømt om en rød Main Coon :love:

 

Hva gjelder barn, hus osv.

Mann har jeg lyst på, hus har jeg lyst på - unger stresser jeg ikke med enda.

Men bikkja skal i hus før mannen. Og kommer det rekende en kar som ikke liker bikkjer, ja så synd for ham.

Samme tenker jeg. Hvis jeg måtte velge mellom hund og mann, er hunden er klar vinner. Jeg har kjæreste og han er ikke superglad i hunder, men jeg har sagt at jeg kommer til å få meg hund uansett, so get used to it. :p
Lenke til kommentar

Der er bra, Skurupu. :) Skjønner godt at du vil det. Jeg har vært på 4 intervjuer totalt de siste 2 årene (sikkert søkt på et par tusen jobber...), men har ikke hatt hellet med meg. :( Alt jeg har hatt er praksis der jeg ikke får betalt for å jobbe fullt, og det suger. Gjør ikke akkurat underverker for selvfølelsen. Nå har et annet "firma" kommet inn i bildet for å hjelpe meg å komme i arbeid og de ville sette meg inn i ny praksis etter sommerferien (de har stengt i to måneder). Håper det blir noe mer enn bare jobbe i noen måneder, så bye-bye denne gangen da.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Seriøst? Var det ikke han som var så lei av det ene og det andre på arbeidsplassen da? Hvorfor anbefale en jobb man ikke liker?

Jeg veit om jobber jeg ikke liker, men jeg kjenner andre som liker. Om jeg kommer over en stilling så kan jeg jo anbefale det til de.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...