Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NAVing er ikke så fett for han hvertfall. Pluss at han må på kirkens bymisjon på sånn arbeidstiltak hver dag for å beholde stønaden, som er pissliten fra før, og det får han ikke betalt for engang.

 

I tillegg er han mangeårig rusmisbruker (alt fra alkohol og kokain til amfetamin), så han går på antabus, så han kan ikke ta seg en fylla engang uten å bli sprekksjuk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Han har vært kriminell i årevis. Nå vil han bare komme seg rein og bli kvitt de kjipe dopkompisene som bare ville ha penger av han.

 

Det ga han ingenting. Bare politispaning og trøblete "venner". Han solgte kokain en stund, helt til to pakistanere kom på døra hans med jernrør og nesten banka livet ut av han, pluss stjal all dopen han hadde liggende for over 50000. Han har også fått leiligheten fullstendig ranet to ganger. Det der er ikkeno bra miljø å leve i.

 

Han ble også utsatt for drapsforsøk av sin "beste" kompis over noe helt triviellt (sjalusi).

 

En gang jeg satt der på besøk, kom det en fyr inn med en søplesekk og bare tømte den utover stuegulvet hans og begynte å sortere. Og knarkere ringte døgnet rundt for å få hjelp til å "årne no tjall" etc.

 

Derav antabus. Han har prøvd avrusing flere ganger men gått tilbake til det igjen. Så han skal ha det i minst ett år nå.

 

Seriøst svar.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

EDIT: Nei vent, bare glem det. Kan ikke være utro.

Å? Blir høyrehånda sjalu?

 

 

Jeg synes 13 000,- i mnd for å ikke gjøre noe er mye. Når jeg først begynte å jobbe 100% for 4 år siden hadde jeg rundt 15 000,- utbetalt.

Jeg har ett lavtlønnsyrke, uten tvil. Men helt ekstremt hinsides ræva er det jo ikke.

Hvis jeg feks hadde hatt 70% stilling hadde jeg nok hatt bedre utbytte av å vært 100% arbeidsledig. Jeg ble fortalt at utbetalingene blir beregnet etter inntekten året før. Men utdanning har ikke vedkommede som kjøpte hus så gudene skal vite hvor hun har jobbet før. Mannen hennes jobber på ett lager ellernoe. Så han er vel ikke millionær han heller.

 

Navinntekten bør være så syrlig tynn at man ikke har råd til noe annet enn svinbillig husleie og kneipbrød.. Om ikke kommer aldri folk ut i arbeid. Kjenner flere på min egen alder som enda ikke stresser med jobb. For de får såpass mye fra nav at de klarer seg helt greit så lenge de ikke fråtser..

Så i ny og ne utplasseres de ett partre mnd på en bedrift eller joiner ett jobbsøkerkurs for ikke å miste støtten.. Hadde støtten blitt kuttet etter feks 4 år hadde folk MÅTTET jobbe.

 

Noe er ihvertfall ikke riktig når de som går hjemme har bedre betalt enn de som jobber. :(

Lenke til kommentar

En kompis går på NAV på 3. året nå, han får bare 13000 utbetalt i måneden, og har 9000 i boutgifter..skjønner ikke hvorfor vennene dine får så mye isåfall.

Han går på kirkens bymisjon for å få middag 3 ganger i uka.

Har man ikke rett på bostøtte da når det er sånn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Jeg var arbeidsledig i 4 måneder for noen år siden. Holdt på å bli sprø. Isolerte meg fullstendig, ble depressiv, mistet all energi og livsgnist. Følte meg totalt ubrukelig. En gang la jeg av telefonrøret (hadde fasttelefon ikke mobil da) i 3 uker, og mamma ble så redd at hun ringte politiet for å se om jeg var i live fremdeles.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uhm, hva tenker dere på med begrepet navere? Er veldig mange forskjellige typer støtte man kan få fra nav, og alle har forskjellige regler og satser, så er ikke helt lett å forstå nøyaktig hva dere sikter til.

 

Det er jo forøvrig alltid sånn at gresset er grønnere på den andre siden. Å gå ledig i et par år eller mer er ikke så rosenrødt som det kan høres ut som. Det blir fort traurig å ikke ha noe å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

slapp av, ciklide, det er bare datasmurf som har satt på repeat 40 ganger xD

 

jeg hørte et klipp av en trønder som var så uforståelig at det kunne like vært gresk. skjønner du denne karen? jeg hører bare ett eller to ord..og nei det er ikke tullespråk

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

"Men ka du sa som muliheta t å kom sæ unnja da?"

 

"Vi hakje fått laus tampan vi på baborsia, før d va der va flamminj, å der kom røyken ut. Så vi ha itj komme båtlaus hanj vi, førr hanj ha sætt fast tampan sin på baborsi åt oss hanj."

 

"Å viss dåkker ha kjørt bærre da?"

 

"Kjørt bærre? Da ha vi tatt me oss hanj å da!"

Lenke til kommentar

Jeg synes ordet "å NAVe" er idiotisk. For det første er det veldig difust. Noen virker å bruke det på alle som er innom NAV. Andre mener det er de som går på NAV fordi de ikke gidder å jobbe. Noen mener uføretrygdede NAVer.

For det andre tror jeg det er svinnende få i forhold til hva folk tror som er der av eget valg. For de fleste er det siste utvei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...