The Little Lucid Moments Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg skal kjøpe meg radiosender til hunden. I tilfelle han stikker for langt unna på fjellet. Pass litt opp. Har en hund voldt vesentlig skade på tamrein, husdyr, hunder eller hjortevilt, kan den avlives av enhver som påtreffer den i umiddelbar forbindelse med skaden under forutsetning av at hunden fortsatt utgjør klar fare. http://www.paragrafen.no/?id=177 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg er klar over det Men setter pris på tipset. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) edit: wtf, er impulshalsbånd strømhalsbånd? Trodde det var ulovelig? edit2: gidder ikke kjøpe sånn som gir hunden støt, det blir for drøyt. Hvor fant du det? I linken min? Jeg vet ikke om det er lovlig her til lands. Ikke som gir sterke støt ihvertfall. Og jeg vet om flere som har bånd som gir hunden støt når den bjeffer. Det selges vel i dyrebutikker? Jeg har alltid ment at man burde kurses og igjennomføre en prøve og få sertifikat dersom man skal eie dyr.. Enten det er hund, katt eller for ikke å snakke om store dyr som hest eller Ara Papegøyer som kan leve i 80 år.. Endret 29. mai 2014 av medlem-124997 1 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) edit: wtf, er impulshalsbånd strømhalsbånd? Trodde det var ulovelig? edit2: gidder ikke kjøpe sånn som gir hunden støt, det blir for drøyt. Hvor fant du det? I linken min? Jeg vet ikke om det er lovlig her til lands. Ikke som gir sterke støt ihvertfall. Og jeg vet om flere som har bånd som gir hunden støt når den bjeffer. Det selges vel i dyrebutikker? Jeg har alltid ment at man burde kurses og igjennomføre en prøve og få sertifikat dersom man skal eie dyr.. Enten det er hund, katt eller for ikke å snakke om store dyr som hest eller Ara Papegøyer som kan leve i 80 år.. Jeg *tror* du må ha lisens for å bruke strømbånd. Synes ikke du burde ha hund hvis du må gi den sjokk for å gjøre som du sier, akkurat. Endret 29. mai 2014 av Ted Bundy Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Stikker du over dammen tror jeg det er mye sånt. Men nå som klikkertrening og positiv trening er blitt mer og mer populært har jeg håp for menneskeheten igjen.Ser bare i hestebransjen også. Mye mindre bruk av sporer, bitt, pisk osv. Men klart, en og annen vil alltid sverge til de gamle metodene.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 tror ikke jeg stoler på hunder som er oppdratt av smerte. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Stoler ikke på hunder som er oppdratt av frykt og ubehag. Det gjør nok ikke vondt for dem. Ihvertfall ikke de båndene som selges her til lands. Men det er ubehagelig.Har du tatt borti strømgjerde til kyr før? Jeg tror det er litt sånn. Det smeller og du skvetter. Det er ubehagelig, men det gjør ikke vondt. Du unngår å komme borti gjerdet igjen. Forøvrig skal man aldri stole 100% på ett dyr, samme hvor snilt det er. Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Når jeg hadde hund sa alle at eneste måten å venne bikkja av saueinteressen var å bruke strøm. Så det gjorde vi jo, da. Men det virket faen ikke. Han var smart nok til å gjenkjenne i hvilke situasjoner han fikk strøm - altså situasjoner med et digert tungt bånd rundt halsen, og folk som står og glor samtidig mens han blir sluppet løs i en flokk. Faen meg idioti ass. Tror de hundene som lar seg lure av det der er rimelig dumme. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Stoler ikke på hunder som er oppdratt av frykt og ubehag. Det gjør nok ikke vondt for dem. Ihvertfall ikke de båndene som selges her til lands. Men det er ubehagelig. Har du tatt borti strømgjerde til kyr før? Jeg tror det er litt sånn. Det smeller og du skvetter. Det er ubehagelig, men det gjør ikke vondt. Du unngår å komme borti gjerdet igjen. Forøvrig skal man aldri stole 100% på ett dyr, samme hvor snilt det er. Ja, jeg vrikket ankelen når jeg tok på et strømgjerde. Stoler aldri 100% på bikkja. Men jeg stoler mer på bikkja enn jeg stoler på folk, så. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 (endret) Vrikket ankelen? Da må du jo ha tråkke over samtidig eller noe?Strømmen som kommer der er jo bare ett lite støt Edit: Hvem er dum nok til å stole på folk? Endret 29. mai 2014 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Edit: Hvem er dum nok til å stole på folk? Folk. Aner ikke hva som skjedde, skvatt til tydeligvis når jeg fikk støt. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Edit: Hvem er dum nok til å stole på folk? Folk. Aner ikke hva som skjedde, skvatt til tydeligvis når jeg fikk støt. Hahah har du sett kuer når de snuser på disse strømgjerdene? Haha de har så precious ansiktsutrykk. Først hører du ett lite smell. Så rygger de bakover mens de knuger igjen øynene og rister på hodet før de ser på gjerdet og "WHAT THA FUCK?!" Å så ser de på deg etterpå for å se om du så hva som skjedde også. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Åh. I dag kjeder jeg meg ekstra mye. Er det noen som har ett tau slik at jeg kan henge meg eller?! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Haha, aldri sett nei. Folk gidder ikke med strømgjerder her. Åh. I dag kjeder jeg meg ekstra mye. Er det noen som har ett tau slik at jeg kan henge meg eller?! Har bondagetau på vei i posten? http://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_bondage Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg har ikke det du. Kjedelig å bruke bondagetau alene! Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hahah så det er det den kroken i taket på soverommet er til for! Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg er syk. Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Bah, jeg har lyst til å se film, men greier ikke bestemme meg for hvilken. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Bah, jeg har lyst til å se film, men greier ikke bestemme meg for hvilken. Noen anbefalinger? Legofilmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg