Stoop kid Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg kan være ganske overbevisende, men han er litt spesiell, denne fyren, så utsiktene er dystre. Det verste er at de gradvis har stengt flere og flere porter siden jeg flyttet inn! (Jfr. med en tidligere post ang. temaet i denne tråden) Endret 31. mars 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 http://www.nlm.no/ ? Nei og nei. Studerer i utlandet. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Aaaah, ØYNENE MINE! Hvorfor, hvorfor trykket jeg på linken når jeg så hva det var? *dunke hodet gjentatte ganger i veggen* Aaah. Hvilket land? Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) GG anonymitet! Martin, Slovakia. Og pga. dette problemet så er det fint å ha noen spill å fordrive tiden med dersom det ikke klikker med de få internasjonale studentene som bor der. Endret 31. mars 2008 av Quicko Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hva med å sette seg ned å lære språket deres da? Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Lettere sagt enn gjort. Jeg hadde tysk i fem år på ungdomsskolen/VGS, og det er patetisk hvor lite jeg kan. Dette språket har flere kasus, så tar *litt* tid før jeg kan kommunisere skikkelig. I tillegg lærer vi også latin ved siden av. Flere språk på en gang blir gjerne krøll! Jeg synes også studiet kan være krevende til tider (kommer mest i bølger), og etter en stressende dag er ikke videre språkstudering det første som frister. Det krever også en god del språkkunnskap for å være sosial med mennesker, selv om aktiviteter som fotball osv. fungerer uten at man trenger å si et ord. Møtte en slovaker på gymmet som hadde studert i USA og England i perioder, totalt ca. 1 år. Var herlig, men han var selvfølgelig bare på besøk hos familien, og bodde egentlig 22 mil unna. Endret 31. mars 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Går det an å få det verre? Jeg sitter og en naturfagstime g driver med matteoppgaver.. Eller det vil si, det var egentlig det jeg skulle ha gjort.. Naturfag tar knekken på meg. Snart pause da.. For så å ha enda en time med dette tullet Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Lettere sagt enn gjort. Jeg hadde tysk i fem år på ungdomsskolen/VGS, og det er patetisk hvor lite jeg kan. Dette språket har flere kasus, så tar *litt* tid før jeg kan kommunisere skikkelig. I tillegg lærer vi også latin ved siden av. Flere språk på en gang blir gjerne krøll!Jau da blir det som oftest ikke helt lett. Går det an å få det verre?Jeg sitter og en naturfagstime g driver med matteoppgaver.. Eller det vil si, det var egentlig det jeg skulle ha gjort.. Naturfag tar knekken på meg. Snart pause da.. For så å ha enda en time med dette tullet Spør om hjelp. Eneste måten å komme over kneikene. Spør læreren din om hjelp. Tar fag knekken på deg så er det bedre å spørre om hjelp en å la det gli ut i intet Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hadde en kamerat fra Russland da jeg var yngre, som lærte rimelig dugbar norsk på 9 måneder. Det er riktignok litt annerledes når man er ung, og blir "tvunget" inn i en situasjon hvor alle utenom familien snakker et annet språk. Hva jobber du som b-real? Leste posten din litt lenger oppe, og det første gjettet ville vært psykiatrisk eller sykehjem. Endret 31. mars 2008 av Quicko Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hadde en kamerat fra Russland da jeg var yngre, som lærte rimelig dugbar norsk på 9 måneder. Det er riktignok litt annerledes når man er ung, og blir "tvunget" inn i en situasjon hvor alle utenom familien snakker et annet språk. Hva jobber du som b-real? Leste posten din litt lenger oppe, og det første gjettet ville vært psykiatrisk eller sykehjem. Er som oftest enklere å lære språk når en er mindre også da. Jobber som assistent på et aldershjem jau. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hadde sommerjobb på omsorgsboliger som hjelpepleier (alders-/sykehjem light, litt mindre demens og spy)i fjor, og det var en ganske koselig jobb. Har lært at jeg skal være snill og imøtekommende om jeg havner på et sånt sted, for det er utrolig hvor stor forskjell det føles for den som arbeider om de tar deg imot med godt humør, kontra om de er sure og gretne. Peter: Om du er i GK på VGS så nyt naturfag mens du har det, 2BI/3BI er EKSTREMT mye kjedeligere/verre, dersom du har planer om å ha det. Jeg droppa 3BI etter å ha pint meg gjennom 2BI. Endret 31. mars 2008 av Quicko Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hadde sommerjobb på omsorgsboliger som hjelpepleier (alders-/sykehjem light, litt mindre demens og spy)i fjor, og det var en ganske koselig jobb. Har lært at jeg skal være snill og imøtekommende om jeg havner på et sånt sted, for det er utrolig hvor stor forskjell det føles for den som arbeider om de tar deg imot med godt humør, kontra om de er sure og gretne. Spørs da om sykdommer som spiller inn da, men sant som du sier, havner jeg på et slik sted så skal en faen meg prøve å oppføre seg. Er vel primært dement-avdelinger jeg er på, har ikke vært noe kontakt med omsorgsboligtjenesten. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Peter: Om du er i GK på VGS så nyt naturfag mens du har det, 2BI/3BI er EKSTREMT mye kjedeligere/verre, dersom du har planer om å ha det. Jeg droppa 3BI etter å ha pint meg gjennom 2BI. Jeg har vansklig for å tro det, men innerst inne vet jeg at det er den støgge sannheten.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor lagret energi: 4200J/kgK x 900kg x 30K = 1,134x10(8)J 1kWh = 1000 x J/s x 3600s = 3,6 x 10(6) J Lagret energi: 1,134x10(8)J x 1kWh/3,6x10(6)J = 31,5 kWh Dette var svaret på en av oppgavene.. Jeg er ferdig (synonym: dau).... Hadde litt problem med potensene, menmen... Lenke til kommentar
Nie Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Åh herregud. Jeg forstod "lagret energi", and that's it. oO Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 *knis* Det der var gresk for meg. The need for lære kunnskap er ikke akkurat til stede for tida. I'm fine beeing retarded thankyouverrymuch. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Kan sende deg en forklarende PM med noen tips om du vil (KUN fordi jeg kjeder meg!), blir litt for mye skolepreik i DNFK nå. EDIT: Ah, du er ferdig! Grattis. 1,5 timer med obligatorisk slovakisk i dag, og så er jeg fri! Må faktisk innrømme at jeg trodde universitetet skulle bli verre enn VGS. Det ser stygt ut på rommet nå, går nok med en del timer på rydding før jeg har mulighet til å støvsuge gulvet. Endret 31. mars 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) jeg også b-real... Hadde litt av oppgaven, men det oppgaven ble skrevet opp på tavlen så satt jeg der og så dumt ut i luften... Gleder meg til samfunnsfagen! Det blir hylende morsomt i forhold til dette pisset.. Neste år: PIS, engelsk og norsk for det meste.. Nytt delkapittel nå. Energilovene Læreren stalker meg Endret 31. mars 2008 av Petersk91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg