Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Og Mussolini?

Eller var det han andre?

Det er en vanlig missoppfatning at Mussolini var den som fikk togene til å gå i rute. Det stemmer ikke helt. Etter første verdenskrig sto det veldig dårlig til med togtilbudet i Italia. Det var sjeldent i rute. Etter noen år bedret dette seg, men etter at Mussolini overtok sank faktisk punktligheten igjen.

http://europeanhistory.about.com/od/historicalmyths/a/Did-Mussolini-Get-The-Trains-Running-On-Time.htm

Ja da var det han andre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så glad Internett eksisterer.

Jeg også. Det er en gullgruve.

Og SÅ fort kan en diskusjon gå fra puling til Hitler.

Nå er jo det kjent at kvinner faller for seriemordere og lignende psykopater, så distansen mellom hitler og sex er overraskende kort.
Lenke til kommentar

Ulike typer hilsener er ganske artige... det første en tenker er nazi-hilsenen. Den er... rar. Det er ikke sååå lett, det mååå være sånn snei med håndleddet... Men også de i transportbransjen har en egen hilsen. Det er litt sånn på siden, en liten veiv ut til siden. Sannsynligvis finnes det hundrevis av forskjellige hilsener - men de er for de innvidde.

Lenke til kommentar

Ulike typer hilsener er ganske artige... det første en tenker er nazi-hilsenen. Den er... rar. Det er ikke sååå lett, det mååå være sånn snei med håndleddet... Men også de i transportbransjen har en egen hilsen. Det er litt sånn på siden, en liten veiv ut til siden. Sannsynligvis finnes det hundrevis av forskjellige hilsener - men de er for de innvidde.

Nazi-hilsenen er visst en variant av en meget gammel hilsen, som originalt var for å vise andre at en ikke holdt våpen. Håndflaten var originalt opp, ikke ned.

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar
Skulle noen møte meg IRL og konfrontere meg med et innlegg jeg har skrevet, vil jeg forsvare/forklare innlegget. Men det er meg. Hva andre gjør, er deres problem. :)

Jeg gidder veldig sjeldent å forklare meg.

Jeg hadde vel skreket "POCKEDUST!" og kastet sand i øya på vedkommende, også forsvinne.

Lenke til kommentar

Nazi-hilsenen er visst en variant av en meget gammel hilsen, som originalt var for å vise andre at en holdt våpen. Håndflaten var originalt opp, ikke ned.

Fett. :)

Hva men veit på dette forumet... hehe.

Men kom ikke som noen overraskelse...

Hardcore history is your friend.

1261c34699e7f119a81edc574c2fd636.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...