Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt greit spør du meg..i vårt borettslag har det vært tagging på nymalte vegger, ramponering i heisen, innbrudd i flere postkasser, og innbrudd i myntmottaket på vaskerommet 2 ganger.

 

Om disse jævlene hadde blitt filmet og tatt bilde av hadde man hvertfall visst hvem som gjorde det, og kunne fått kasta dem ut, istedet for at vaktmesteren bare har "mistanker".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet som stuepike i julebordsesongen på ett hotell har jeg full forståelse for at han ikke vil tørke opp griseriet etter andre beboere. At "Det er jobben hans" blir også helt bak mål.

Spyr du i gangen så vasker du opp etter deg. Akkurat som du gjør hvis du spyr inne i leiligheta di. Spyr du på trappa henter du en bøtte vann og slår det vekk. Det er oppkast! Det er grisete, kan være smittefarlig og det lukter helt jævelig.

At du er full er ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar

Ta hjørnene på kortsida av dyna og måk dem opp i hjørnene på sengesettet. Deretter gjør du det samme med hjørnene i fotenden. Stapp inni dyna som ligger igjen på utsida, rett ut dyna og rist den. Pass på så du holder i dyna å ikke bare trekket. Da siger dyna ned.

Hvis du har lagt hjørnene rett (og det er jo ikke akkurat hjernekirurgi) så retter dyna seg opp i sengesettet med en gang når du rister dyna. Knyt igjen og voila!

Har du åpningen i enden er det enda lettere. Du bruker hjørnene da også.

 

Ciklides Husmorskole!

Lenke til kommentar

Det beste er å vrenge dynetrekket, stikke hendene inn i åpningen og ta tak i hjørnene på motsatt side. Deretter tar du tak i dynen sammen med trekket, og løfter den opp. Og vips, så er dynetrekket på. Bruker ca 30 sekunder hver gang jeg skifter.

Yep, slik gjorde vi det med en litt spesiell type dynetrekk vi hadde på suitene. Og så brettet vi inn endene slik at det så staselig og flott ut.

Lenke til kommentar

Teknikken med å vrenge dynetrekket fungerer ikke på mine dynetrekk. Jeg har bare sånne med en liten åpning på siden. Det som skjer når jeg bruker den metoden er at halve dynetrekket går inn og resten blir hengende utenfor med trekket vrengt halvveis over.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...