Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser du har flest innlegg i kategorien "humor". Du er kanskje en litt køddete fyr du? Kjapp i replikken og koser deg når db.no har skrivefeil i overskriften i en artikkel?

 

Tenkte meg det. ;)

 

 

(Det var bare min måte å si at den kommentaren ikke var morsom og at du kverulerte bare for å kverulere).

 

(Jeg kommer innom et par ganger i uka for å fortelle folk at det de skriver er dårlig, ikke ta deg nær av det).

Hehe, du tok meg på kornet. Men jeg tror du må komme innom oftere enn et par ganger i uka...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke alle arbeidsplasser man får gledesapplaus når man kommer på jobb, hver dag! Oki, ikke på nattevakter.

Frustrerende arbeid men meget givende.

 

Det kan jeg se for meg!

Men jeg tror jeg hadde endt opp bare med å stå å skjære tenner.

Derimot kunne jeg faktisk tenkt meg å være.. Uhm er det Akuttsykepleier de kalles? Ihvertfall: ambulansesjåfør.

Du verden de ser mye stygt, men for en givende jobb det må være. Og for ett samarbeid og samhold ambulansepersonalet må ha. Jeg tenker på at de evaluerer og er der for hverandre for å snakke i ettertid av ulykker osv. Ingen dag som er lik. Og selv om det ikke alltid går bra, så redder de stort sett liv, og dealer med en og annen attentionsyk tenåring som vil ta livet av seg.

Skulle jeg valgt ett annet yrke kunne jeg faktisk tenkt meg å blitt det.

Lenke til kommentar

 

Er ikke alle arbeidsplasser man får gledesapplaus når man kommer på jobb, hver dag! Oki, ikke på nattevakter.

Frustrerende arbeid men meget givende.

 

Det kan jeg se for meg!

Men jeg tror jeg hadde endt opp bare med å stå å skjære tenner.

Derimot kunne jeg faktisk tenkt meg å være.. Uhm er det Akuttsykepleier de kalles? Ihvertfall: ambulansesjåfør.

Du verden de ser mye stygt, men for en givende jobb det må være. Og for ett samarbeid og samhold ambulansepersonalet må ha. Jeg tenker på at de evaluerer og er der for hverandre for å snakke i ettertid av ulykker osv. Ingen dag som er lik. Og selv om det ikke alltid går bra, så redder de stort sett liv, og dealer med en og annen attentionsyk tenåring som vil ta livet av seg.

Skulle jeg valgt ett annet yrke kunne jeg faktisk tenkt meg å blitt det.

 

Han som hadde førstehjelp når jeg tok vekterkurs fortalte at en gang de ankom ett ulykkessted så lå det en 7 år gammel gutt i full fyr og en annen gang fant de ett "most" spedbarn etter en trafikkulykke. Begge disse gangene ble han sykemeldt og revurderte hele greia.

 

Men han tenkte på alt det positive som ble gjort og med årene så klarte han å ta mer og mer avstand følelsesmessig. Hard jobb og all ære til de som klarer det.

 

Jeg har selv vurdert det. Men det er så sinnsykt vanskelig å få lærlingplass at du nesten må være sikret den før du begynner på skolen. Så fram til at du ikke alt er sykepleier/lege

Lenke til kommentar

jeg tok 37 timers førstehjelpskurs i forbindelse med Offshore og da hadde jeg også en ambulansesjef som kursleder som fortalte mange skrekkelige historier.
Det er nok mange i yrket som sliter, med alkohol og psyke.

Selv liker jeg å tro at jeg har en veldig sterk psyke og at jeg hadde passet relativt bra.

 

Men når det er sagt; jobber du i Falken eller Viking så vil du også komme over en og annen most menneskekropp.

Som trafikkant generelt er du heldig om du aldri kommer over ulykker. I bilkrasj er det jo ofte store skader på kroppene.

Lenke til kommentar

Jeg er oppvokst med bilferier herfra og helt ned til spania og alle mulige veier. Og jeg takker Gud (bokstavelig talt) for at vi enda ikke har vært ute for ulykker. Verken hos oss eller hos andre.

Vi hadde øvelse i militæret og da ankom vi ett "ulykkessted" og jeg besto med glans. Ikke at det kan sammenlignes men var bra mye stress og press som du nok vil bli utsatt for i virkeligheten.

Jeg har nok god psyke jeg og. (tror jeg) Men når det kommer til barn så tror ikke jeg at jeg hadde klart meg så bra.

Lenke til kommentar

Var oppi en bilulykke for noen år siden (føreren levde men hadde skader i ryggen)

Beholdt roen der og da men begynte å skjelve litt etter at utrykkningskjøretøyene hadde dratt og det hele var "over". Måtte sette meg ned, men fikk ikke sammenbrudd eller noe.

 

Det som irriterer meg mest i ettertid er hvor skuelystne folk er. Folk parkerte i busslommer for å glane enda ambulanse og brannvesen alt var på stedet. Sperret for utrykningskjøretøyene gjorde de også..

Selv fikk jeg ikke gå før jeg snakket med politiet siden jeg var vitne.

Samme opplegget var det når det brant ved meg forleden. Hele nabolaget koste seg på plenen foran boligen mens brannvesenet iherdig jobbet med slukningsarbeidet. De evakuerte ble sendt til ett hotell.

Jeg blir kvalm av mennesker.

 

Edit: Du er vel mor selv, så da blir det nok noe ganske annet i forhold til barn.

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...