Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor heter det FEMInisme, og ikke LIKEstilling?

Feminisme handler ikke om likestilling. Feminisme handler om å hevde at kvinnen er overlegen mannen. Likestilling handler om at kjønn er likestilt.

Jau, mens allle feminazier klikker hvis du påpeker det.

45.

Hva er profilnavnet ditt?

Excessive1

Faen, har kjøpt meg masse dritt jeg ikke trenger i kveld.

Jaja.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Feminisme handler ikke om likestilling. Feminisme handler om å hevde at kvinnen er overlegen mannen. Likestilling handler om at kjønn er likestilt.
Ordentlig feminisme handler selvfølgelig on likestilling. Og ordet er helt gyldig så lenge vi fortsatt lever i et patriarkisk samfunn. Men ordet blir jo såpass misbrukt hele tida at folk ikke skjønner hva det går ut på.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om Wayne Coyne er en gal drittsekk disse dager, må jeg likevel si at jeg digger alle cover-albumene og samarbeidene The Flaming Lips gjør med andre artister. Gleder meg fælt til de gjør "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band"-albumet. :D "The Dark Side of the Moon" og "In the Court of the Crimson King" er awesome, så det lover bra. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hvis jeg først hadde slutta med brus så hadde jeg ikke begynt med sukkerfri brus , djevelns munnvann , skulle vært forbudt å kalt det brus i det hele tatt.....mannskit er det.

Kaffe er bare oppvarma grums , mulig det er okay med masse kremfløte i.......men jeg tviler.

Lenke til kommentar

Feminismen slåss for kvinnens rettigheter, forkledd i likestillingens navn. For så vidt et godt tiltak, da alle her rett til å sloss for sine rettigheter, men jeg synes ikke man skal kalle det en likestillingskamp, for det er det ikke.

Feminisme er mer eller mindre det samme som mannsjåvenisme, bare et finere ord. Likestillingskamp er kjempeviktig, men å velge side for å sloss for "det svake kjønn" (enten man mener det er mannen eller kvinnen) mener jeg er feil måte å gå frem på. Det fostrer en "vi og dem"-kultur.

Jeg er en "likestillingsforkjemper", og slåss for både mannen og kvinnens rettigheter. ("Slåss" = skriver på et nettforum.)

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Både ja og nei. Det du egentlig tenker på er Femdom. Men Feminisme kan riktig nok inneha mye mannsforakt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...