Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen. Se for deg å EID en Puli? Sittet med de rastaflettene der hver kveld!!!

Jeg skal aldri ha langhåra hund. Nei, takke meg til korthåra raser. Har en forkjærlighet for doberman, jeg da.

Hoho! Blir collie på meg snart ja!:D men word on the street er at det SER ut som mer arbeid enn det er da. Er røytesesongen som er ille it seems.

Lenke til kommentar

Tipper Collien ikke er værre enn finsk lapphund, så støvsuging og børsting hver dag på det værste må du regne med. Samt du burde ha tid til den.

De er nok i samme gate ja.

Men det var litt med hensikt jeg valgte en langhåret rase også da, slik at vi har noe å pusle med utpå kvelden:)

Jeg har ikke noe liv, så det blir plenty med qualitytime på oss. Regner med vi hiver oss på agility etterhvert:)

Lenke til kommentar

Fy faen. Se for deg å EID en Puli? Sittet med de rastaflettene der hver kveld!!!

Jeg skal aldri ha langhåra hund. Nei, takke meg til korthåra raser. Har en forkjærlighet for doberman, jeg da.

Dobermann er en livlig rase, kjenner ei som hadde ei tispe som dessverre fikk tarmslyng. Veldig livlig og lystig hund.

Lenke til kommentar

Over til noe annet:

På 70-tallet sendte NASA opp en satelitt for å forske på solvind. På 80-tallet gjenbrukte de den til å forske på en komet. Etter det la de den inn i en bane som sender den forbi månen i august 2014. På 90-tallet hadde NASA en storopprydding. De kastet rett og slett gammelt utstyr de mente det ikke var bruk for lenger. Noen dreit på leggen og kastet utstyret og softwaren nødvendig for å snakke med denne satelitten.

Nå jobbes det med å få gjenskapt dette slik at de kan fange den i en stabil bane rundt jorda eller månen. Men det haster og de trenger penger.

Satelitten har ca. 150 m/s Δv igjen av drivstoffet. Hadde de kunne snakket med den nå hadde det holdt med å bruke bare 30 av de. Men dette stiger raskt om noen uker vil de trenge 60 og i juli er alt håp ute.

Se denne videoen for bedre forklaring. Og doner i vei.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...