Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos besøk, Stavanger er mye bedre enn Sør-Trøndelag. (Og det vet jeg Sjur sier seg helt enig i ;-) )

Hmm. Kanskje sommerens biltur går til Stavanger i stedet for Nordnorge heller? :) jeg har aldri vært i Stavanger tror jeg.

Blitt litt lei av bare å dra til Sverige.

Norge - ditt nærmeste ferieland!

Eneste ulempen med å velge Stavanger over Sverige er at du ikke får tak i billig bacon :p

Lenke til kommentar

Nå er jeg spent. Dyre boligpriser?

Gladmaten selvfølgelig! :D Det eneste egentlige dyre i Stavanger i forhold til andre storbyer er prisene på hotell, men det har jeg aldri behøvd å uroe meg for, så det gir jeg litt faen i. I tillegg til et fantastisk uteliv, mange bra konserter med kjente og ukjente artister og band, vakre mennesker, skarring og generelt herlighet. Som gakkemating i Mosikken. :love:

Samt Norges verste dialekt.

Insinuerer du at jeg snakker stygt?

Og har du hørt folk fra Solund eller Finnskogen? Der har du stygge dialekter, der.

Lenke til kommentar

Naaai Stavangerdialekten er jo sexy!

Men ingenting slår Svensk.

Igår ble jeg stoppa for å ta promillekontroll på Svenskegrensa av en kjekk svensk politimann.
:love: Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde promille så han hadde måtte ta meg med i politibilen..

Jeg har jo blåst promillesjekk 7-8 ganger før, men passa på å late som om det var første gang og klønet litt og "fikk ikke til" slik at han måtte stå der litt lengre. :D

Funka ikke helt som jeg håpet. Polisen ble mer irritert enn keen.

Lenke til kommentar

Nja. Tror jeg aldri har hørt deg snakke. Synge, derimot. Trodde du hadde trønderdialekt?

Njæ. Startet som stavangersk, så kom det til en del trøndersk, etterfulgt av fransk og engelsk (i det minste bedre enn trøndersk), så litt solundsk, litt fra Berlevåg, en solid dose fra Hærland og Fredrikstad, en durabelig dose fra Harstad, og litt bergensk hist og her.

Og av en eller annen grunn er jeg en djevel på lørenskogsk når jeg slår om for å bli forstått av folk sør for Dovre.

Men jeg kan snakke kav stavangersk i fylla, og gjør det også. Gjerne helt uprovosert og uten å merke det selv. Jeg blir derimot gjort oppmerksom på at folk ikke klarer å finne ut hvor jeg kommer fra siden jeg skifter som fy når jeg drikker for mye.

Naaai Stavangerdialekten er jo sexy!

Men ingenting slår Svensk.

Igår ble jeg stoppa for å ta promillekontroll på Svenskegrensa av en kjekk svensk politimann.

:love: Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde promille så han hadde måtte ta meg med i politibilen..

Jeg har jo blåst promillesjekk 7-8 ganger før, men passa på å late som om det var første gang og klønet litt og "fikk ikke til" slik at han måtte stå der litt lengre. :D

Funka ikke helt som jeg håpet. Polisen ble mer irritert enn keen.

Eg kan snakka stavangersk for deg heila nåttå lång! :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...