Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg trodde kanskje Coca Cola Zero var det nærmeste?

Det er det. Jeg foretrekker faktisk zero fremfor vanlig cola sånn smaksmessig, men magen er ikke altfor glad i zero-produktene. Er jo uansett ikke meningen at "vanlige" mennesker skal innta lett-brus da. Tror det ble utviklet for de med diabetes og sånt. Søtningsmiddelet i dem skal visst være verre enn vanlig sukker (for folk uten noen spesiell grunn til å drikke det).

 

Nå er det sjeldent jeg drikker brus da. Sist jeg drakk zero var vel et år siden og annen brus har jeg ikke drukket på noen uker. Jeg mener at skal man være så veldig sunn (unngå sukker) så kan man like godt drikke vann.

 

 

Vel, det er jo massevis av e-stoffer og syntetiske stoffer i tillegg som slettes ikke er bra for kroppen og da, for mennesker som har en normal toleranse for sukker. Koffein er vel og forsåvidt godt for kroppen (hjertet?) i normale doser.

 

Er enig da. Skal man være sunn så kan man jo like godt drikke vann. Ingenting hydrerer kroppen bedre uansett hvis en er tørst og ønsker å drikke noe. Selv drikker jeg Cola en del til både hverdag og helg og har vel et forbruk av 4-5 liter brus i uken vil jeg tippe. Og is-te da! Drikker det mye til lunsj f.eks, og det er jo svært mye sukker i de fleste av dem og.

 

Huff. Jeg burde kanskje bry meg mer om kroppen min etterhvert.

 

Tja, Powerade påstår jo at det hydrerer bedre enn vann. Første gangen jeg så den reklamen, tenkte jeg at det måtte da være siktet på idioter. For ingenting kan da hydrere bedre enn vann. Men så leste jeg litt om emnet og det viser seg faktisk at natrium-holdige drikker (uten sukker) tas bedre opp av kroppen enn rent vann. Dette leste jeg i en artikkel da, så skal ikke påstå at det stemmer, men høres ikke helt fjernt ut.

 

Det er viktig å gi kroppen de rette næringsstoffene. Jeg slet i mange år med å bry meg om kroppen min, men nå har jeg endelig kommet på rett kjøl og spiser relativt normalt og holder meg unna søtsaker. Det eneste av søtt jeg har spist på tre uker er en sjokoladeplate og is. Har ikke lenger den trangen til å hele tiden tygge på noe, og får jeg det tar jeg meg heller et eple eller en gulrot. :)

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

 

Jeg trodde kanskje Coca Cola Zero var det nærmeste?

Selv foretrekker jeg stort sett originalen til Coca Cola bare. Eller Urge faktisk, som inneholder omtrent den samme mengden av koffein og sukker som vanlig Cola.

 

Å drikke til en glemmer er vanskelig. Når jeg tidligere har prøvd det, så glemmer jeg bare ut den ene kvelden der og da, fra når jeg er full nok og blacker ut til jeg våkner opp igjen. Og det er jo ikke nødvendigvis akkurat det jeg ønsker å glemme.

 

Og det er jo helt klart å best å klare å prestere på muntlige eksamener og fremføringer. Kan se for meg at det må være kjedelig å bli avhengig av å måtte tilføre beroligende midler for å finne roen da, men en må som regel dra det veldig langt før en er kommet seg helt dit.

 

Cannabis er fint for kreativiteten ja. Alkohol til dels og, men det er jo ikke i nærheten av det samme. Men alt med måte da, sier dem. Har røykt en del i min tid og, og når jeg har holdt på daglig i noen år, så blir det bare mer en nødvendighet for å finne normalen sin igjen. Det blir bare en ond sirkel med andre ord, noe det blir med de fleste stimulerende midler da.

 

Så hvis man ikke overdriver noe så er sjeldent bivirkninger noe å være varsom for.

 

Coca-Cola Zero smaker dessverre veldig lite Coca-Cola, mer Pepsi (eww) i grunn.

Drikker selvfølgelig helst Coca-Cola (glassflaske eller burk) eller Urge (inneholder vel mer sukker eller koffein enn Coca-Cola, gjør det ikke?), men mtp. sukkerinnholdet og det at jeg har brukt flerfoldige tusenlapper siden 2012 (et sted mellom 30.000 og 40.000 kr) på tennene mine, har jeg prøvd å roe ned den største synderen, altså brusen.

 

Ang. brus vs. vann-diskusjonen; det flotte med brus er at jeg kan gå en hel arbeidsdag (9 - 16) på kun én halvlitersflaske brus og fortsatt ha igjen noen cl når jeg drar hjem, mens en halvliterflaske med vann er borte på 1-2-3, og det er ikke gitt at man har tilgang til godt springvann utenfor hjemmet heller.

 

 

Finnes virkelig Tab X-tra fremdeles? Kan ikke huske jeg har sett den på evigheter...

 

Ja, jeg kjøper flere flasker i uka.

7b6cac58b73f11e3aac1129d04388bcd_8.jpg

Lenke til kommentar

Det er det. Jeg foretrekker faktisk zero fremfor vanlig cola sånn smaksmessig, men magen er ikke altfor glad i zero-produktene. Er jo uansett ikke meningen at "vanlige" mennesker skal innta lett-brus da. Tror det ble utviklet for de med diabetes og sånt. Søtningsmiddelet i dem skal visst være verre enn vanlig sukker (for folk uten noen spesiell grunn til å drikke det).

Nå er det sjeldent jeg drikker brus da. Sist jeg drakk zero var vel et år siden og annen brus har jeg ikke drukket på noen uker. Jeg mener at skal man være så veldig sunn (unngå sukker) så kan man like godt drikke vann.

 

Natrium ja, som Lycantrophe sier. Dette og karbohydrater finner man jo i Powerade, noe som utgjør at den hydrerer kroppen bedre like før eller etter en trening, fordi kroppen mister mye væske og natrium via svette og blir dehydrert av det. Karbs er jo kjekt for musklene også når dem blir trent.

 

Men kroppen kan jo bli dehydrert ved mange andre måter også, ved å drikke vanndrivende væsker som øl og vin f.eks. Kaffe er faktisk ikke spesielt mer vanndrivende enn vann. Dette er en stor myte, som sannsynligvis er skapt fordi man da ønsker fortere å urinere igjen etterpå, men man urinerer ikke noen større mengde enn vanlig, som man ville ha gjort med vanndrivende væsker.

 

Coca-Cola Zero smaker dessverre veldig lite Coca-Cola, mer Pepsi (eww) i grunn.

Drikker selvfølgelig helst Coca-Cola (glassflaske eller burk) eller Urge (inneholder vel mer sukker eller koffein enn Coca-Cola, gjør det ikke?), men mtp. sukkerinnholdet og det at jeg har brukt flerfoldige tusenlapper siden 2012 (et sted mellom 30.000 og 40.000 kr) på tennene mine, har jeg prøvd å roe ned den største synderen, altså brusen.

 

Ang. brus vs. vann-diskusjonen; det flotte med brus er at jeg kan gå en hel arbeidsdag (9 - 16) på kun én halvlitersflaske brus og fortsatt ha igjen noen cl når jeg drar hjem, mens en halvliterflaske med vann er borte på 1-2-3, og det er ikke gitt at man har tilgang til godt springvann utenfor hjemmet heller.

 

Pepsi er da ikke så aller verst? :) (Jeg drikker heller det enn noe light eller zero varianter. Og når man bare har Ringnes sine produkter å velge mellom gjerne.) Og jeg er egentlig litt usikker på hvordan ratioen nøyaktig ligger an mellom Urge og Cola. Har fått inntrykk av at det er mer sukker (27% / 11%) i Cola og bittelitt mer koffein (43,5mg / 34 mg) i Urge. Dette på 1.5 liters flasker. Og tallene har jeg ikke sjekket opp i nå, men synes å huske det var noe slikt sist jeg sjekket.

 

Og tannleger er vel kjent for å være dyre affærer å gå til. Selv må jeg og ta meg en tur etterhvert og har forebredt meg på å bruke minst like mye som du, på å få fikset dem igjen etter lenge. Og det er nok slettes ikke så dumt å roe litt ned på den største synderen. Appelsinjuice skal heller ikke være så bra for tennene sier dem, mtp syreskader og den slags.

Lenke til kommentar

Tannleger er så dyre at rundt 300.000 nordmenn ikke tør å gå fordi de er redd for regningen. Jeg er en av dem, men jeg vet jeg har hull i hvertfall i én tann, og det er mulig at jeg holder på å utvikle tannkjøttsykdom (var sløv med å ta vare på tennene som tenåring). Jeg skal først inn til røntgen, og bare det er jo nesten 1000 kroner her. Latterlig, spør du meg.

Lenke til kommentar

Dessverre har vi bare 2 brukbare tannlegekontor her hvor jeg bor og det er kun én av dem som har spesialisert seg på tannkjøttsykdom. Går jeg til den andre, og han oppdager det hos meg (god forbid) må jeg til nabobyen for å få behandling og det blir enda dyrere.

 

Dessuten er den dyreste tannlegen også den eneste som aksepterer nedbetaling uten gebyrer og renter og alt det der. Florø suger. :(

Lenke til kommentar

 

 

Pepsi er da ikke så aller verst? :) (Jeg drikker heller det enn noe light eller zero varianter. Og når man bare har Ringnes sine produkter å velge mellom gjerne.) Og jeg er egentlig litt usikker på hvordan ratioen nøyaktig ligger an mellom Urge og Cola. Har fått inntrykk av at det er mer sukker (27% / 11%) i Cola og bittelitt mer koffein (43,5mg / 34 mg) i Urge. Dette på 1.5 liters flasker. Og tallene har jeg ikke sjekket opp i nå, men synes å huske det var noe slikt sist jeg sjekket.

 

Og tannleger er vel kjent for å være dyre affærer å gå til. Selv må jeg og ta meg en tur etterhvert og har forebredt meg på å bruke minst like mye som du, på å få fikset dem igjen etter lenge. Og det er nok slettes ikke så dumt å roe litt ned på den største synderen. Appelsinjuice skal heller ikke være så bra for tennene sier dem, mtp syreskader og den slags.

 

Pepsi-co er den verste synderen av dem alle. Jeg hater - og boikotter - dem. Om det bare er Ringnes-produkter tilgjengelig, drikker jeg vann eller holder meg uten. På samme måte som om det kun er McD å spise, lar jeg heller være.

 

Joda, tannleger er dyre, men om jeg ikke hadde unngått å gå til tannlegen på 6 år grunnet min utpregede skrekk for tannleger, tannlegestoler og tannlegebor (samt bedøvelsessprøyter og lignende), så ville det nok også ha blitt billigere enn 30-40k i løpet av 5 måneder.

 

Appelsinjuice (og annen juice) drikker jeg ikke, grunnet allergiske reaksjoner, både på fruktkjøttet og juicen i seg selv. Jeg får mine vitaminer fra fruktbamser. Prøvde grønnsaksbamser, men de smakte løk. Forferdelig.

Lenke til kommentar

Oh fuck fikk meg til å tenke på at jeg bør ta en tannlegesjekk snart før jeg fyller 20, for da får jeg 90% dekket tror jeg?

 

Men ja det er mye som er dyrt her i verden, og det jeg hat fått erfart er: mat, husleie, togbilletter, bot, klær, friluftsutstyr, legevakta, alkohol... ja, er det jeg kommer på nå.

og ja, tannkrem er dyrt! Fikk en real faceslap da jeg flytta ut og oppdaga det. Skal ikke ta for gitt at man får mye gratis når man bor hos mor og far. Så for dere som gjør det: enjoy it!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...