Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

 

Dette var før e-cig tiden ?

 

Ja, jeg begynte ikke med e-sigg før jeg slutta å studere og ikke lenger følte det samme sosiale draget til sigarettene.

 

Datasmurf, kaffe holder som regel i massevis på formiddagen for min del.

Og det hørtes jo ut som du hadde en ganske utsvevende livsstil som student da. Jeg trodde det egentlig bare var drankere som brukte dem timene sine på en pub, men det hørtes jo tross alt ganske beleilig likevel da, så lenge en ikke bare satt alene og druknet sorgene sine og følte seg relativt rævva når en kom hjem igjen?

 

Sprit er jeg ikke så veldig glad i heller i grunn. Har litt sprit og en del vin liggende, men det var ikke det som fristet nå.

 

Og da var den første pilsen åpnet og en ny sigarett er tent. Hurra for livet, liksom! :)

Jeg takler ikke kaffe, blir uggen i magen og trett, så da tar jeg heller alkohol.

Satt ofte alene på baren i morgentimene, jabba med personalet og tok livet med ro.

 

Før den tid, hadde jeg en periode hvor jeg startet dagen med en vodkashot (hadde vodkaflaska og shotteglass på nattbordet), så to Guinness til frokost, dro på skolen, et glass vin eller to i lunchen, vin til middag (en boks bønner, eller First Price pytt i panne om jeg hadde god råd), kos med drinker utover kvelden, og en "nightcap" bestående av kakao med chili, krem, kanel og rom eller Kahlua før jeg la meg. Den eneste utgiften i de tider var snus, bønner og Guinness. Gikk ganske greit. Følte meg ikke ræva dagen derpå, og selv om jeg med stor sannsynlighet var beruset hele tiden, klarte jeg til og med mitt beste eksamensresultat, med en B, så jeg er fornøyd. Var null stress å roe ned til bare å gå ut / feste 3 - 4 dager i uken så lenge jeg hadde penger i ettertid også. Dessverre kan jeg ikke gjøre det samme i disse dager, da jeg kjører og jobber, og det ikke passer seg like godt å være salongberuset til alle døgnets tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg takler ikke kaffe, blir uggen i magen og trett, så da tar jeg heller alkohol.

Satt ofte alene på baren i morgentimene, jabba med personalet og tok livet med ro.

 

Før den tid, hadde jeg en periode hvor jeg startet dagen med en vodkashot (hadde vodkaflaska og shotteglass på nattbordet), så to Guinness til frokost, dro på skolen, et glass vin eller to i lunchen, vin til middag (en boks bønner, eller First Price pytt i panne om jeg hadde god råd), kos med drinker utover kvelden, og en "nightcap" bestående av kakao med chili, krem, kanel og rom eller Kahlua før jeg la meg. Den eneste utgiften i de tider var snus, bønner og Guinness. Gikk ganske greit. Følte meg ikke ræva dagen derpå, og selv om jeg med stor sannsynlighet var beruset hele tiden, klarte jeg til og med mitt beste eksamensresultat, med en B, så jeg er fornøyd. Var null stress å roe ned til bare å gå ut / feste 3 - 4 dager i uken så lenge jeg hadde penger i ettertid også. Dessverre kan jeg ikke gjøre det samme i disse dager, da jeg kjører og jobber, og det ikke passer seg like godt å være salongberuset til alle døgnets tider.

 

 

Ja, magen min og har en tendens til å reagere litt på kaffe, så det blir som regel en mandatory tur innom dassen før jeg drar på jobb. Blir ikke så veldig trett av det kaffen da, men dagen blir derimot et helvete uten like hvis jeg ikke tar meg en time (helst) med kaffe og kos i morgentimene. Og det er egentlig ikke noe jeg ønsker å utsette verken meg selv eller dem jeg møter på den dagen for.

 

Og joda, man trenger jo ikke å bli lobotomert bare fordi en drikker alkohol til alle døgnets tider i en begrenset periode, men om en hadde holdt på sånn daglig i 5-6 år, så hadde man nok sett litt bivirkninger fra livsstilen vil jeg tro.

 

Lest The Post Office, av Bukowski forøvrig? Begynte å tenke litt på den når jeg leste gjennom innlegget ditt.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Red Bull eller Tab X-tra for min daglige dose koffein, for å være ærlig.

 

Ja, hadde jeg fortsatt å studere, hadde nok ting kunnet gå til helvete, men jeg liker å innbille meg at jeg har bygd opp en alkoholtoleranse mtp. at jeg begynte å drikke sprit jevnlig da jeg var 14 - 15. Jeg var det man kaller sent ute, de fleste vennene mine begynte da de var 12 - 13.

 

Nei, jeg kan ikke komme på å ha lest noe av Bukowski. Jeg har selvfølgelig hørt om ham, men ikke lest noe.

Lenke til kommentar

Har lyst til å lære meg et nytt språk.

Men vet ikke helt hva. Heller mot russisk eller nederlandsk. Begge deler frister. Russisk er kjekt pga. Russlands økende domminans i verden, men de har jo ørten kasuser.

Nederlandsk har jeg bare bruk for i Nederland, men jeg liker jo å reise til Amsterdam.

Lenke til kommentar

Hvilke planer har dere forumfolk for helgen da? :)

 

Er ferdig med Burial at Sea - Episode 1,, i går jeg har på begynt Burial at Sea Episode Two men må ha 5 min fra det nå :green: :green:

 

Hm. Hva er det som er så

spesielt med den versjonen da?

Mario kart 8, Som L4r5 nevner er det nøkkel ringen. Men oxo eksklusivt samleobjekt "Spiny Shell" Perfekt for alle Mario Kart fans! :green:

post-281153-0-14075400-1396029148_thumb.png

Endret av jokingntria
Lenke til kommentar

Det er sikkerrt rom for forbedring. :)

 

Jeg har litt lyst å lære finsk, selv om det ikke er så veldig nyttig. Fransk, spansk og italiensk er vel litt like gramatikk-messig, om jeg ikke tar helt feil. Så kan sikkert være greit å begynne med en av dem og så er det kanskje lettere å lære et annet språk i samme familie.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Datasmurf.. Tab X-tra? Virkelig..? Hvorfor i all verden?

Og jau, det hørtes jo veldig bra ut å begynne med alkohol i 12 - 13 års alderen. Og det er kjipt å høre at du var litt senere enn resten, men får håpe du klarte å ta dem fort igjen da. Og en alkoholtoleranse kan jo være så mangt. Og påvirkningene av et rusmiddel er jo naturligvis mye større på unge og uutviklede sinn, så det jo høyst sannsynlig satt sine spor om du virkelig begynte så tidlig. Kroppens organer er dog ikke så veldig godt rustet for å bygge noen alkoholtoleranse, men samtidig så fikser jo en ung kropp seg mye fortere enn en eldre.

 

Men psyken blir vel litt herdet uansett. Har hatt lengre perioder med alkohol daglig selv og, og det er interessant å observere litt om hvordan psyken blir. Jeg drakk meg ikke noe særlig full, men hadde alltid pils eller vin i nærheten for å holde det gående. Og hjernen utvikler seg i nye retninger plutselig, men på bekostning av noe annet som regel, ved et langvarig inntak.

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...