Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Post i butikk kan i de aller fleste tilfellene erstatte postkontorene, men bankene burde de ikke fjerne. Det er ikke slik at ingen trenger bankene. Hva om jeg skal ta ut en større sum kontanter? Vanlige bankkort har ofte en begrensning på hvor mye en kan ta ut om gangen.

Lenke til kommentar

Winza: Ja til post i butikk. Postkontorene brukes nok i 70-80% (ingen faktasjekk) til å hente pakker. Når postkontorene ikke yter service utenfor vanlig kontortid blir det problematisk for majoriteten av befolkningen å skulle rekke postkontoret stenger. Da er det bedre å la matbutikkene ta over den delen av postens tjenester, da de blablabla dere skjønner hvor dette skal.

 

Lars: Trodde den praktiske grensa lå i automatene, og sperrene på kortet normalt sett ligger veldig mye høyere enn det en vanlig minibank kan gi av kontanter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men jeg syns ikke post i butikk burde gjelde for butikker på områder hvor det bor veldig få, som her i ålesund så er det post i butikk oppe på fjellstua så når jeg fikk canal digital antenne og utstyr engang måtte jeg gå helt opp i kulda for så å drasse med meg hele greia ned igjen

 

Post i butikk kan i de aller fleste tilfellene erstatte postkontorene, men bankene burde de ikke fjerne. Det er ikke slik at ingen trenger bankene. Hva om jeg skal ta ut en større sum kontanter? Vanlige bankkort har ofte en begrensning på hvor mye en kan ta ut om gangen.

Hva med bank i bank? Ha heller en liten luke hvor man sier hva man skal ta ut eller gjør det slik at man kan ta ut det men vil i mini banker, skjønner fortsatt ikke hvorfor det er slik

Lenke til kommentar

Instrumentering (elektroingeniør), føler med deg. Står imellom å gå for master eller å lete etter jobb. Men markede virker ikke helt lovende.

Instrumenteringsingeniør er jo d som trengs mest av! Alle er litt nølende pga kosnadsnivået er for høyt og slikt no. Jeg fikk jobb som elektroing for halvannet år siden, søkte som en gal...sikkert 100 søknader men fikk også endel intervju kanskje 20. Kan være verre å få jobb om 2 år om du velger master. Gjør som meg, søk som faen! :)

Endret av Fasit
Lenke til kommentar

Målet mitt for dagen må være å løfte engelsken min litt. En franskmann og en italiener ba meg akkurat om å oversette en kakeoppskrift. Den oppskriften var kort og enkel, men ord som kakerøre, fløte og spiseskje er ikke i det engelske vokabularet mitt, ei heller i det franske. De sa at jeg skulle få et stykke av kaka, så jeg håper at instruksjonene mine er tilstrekkelige. Jeg har ikke lyst på løs mage på toget i natt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...