Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radioaktiv stråling er jo fett, men sjokolade er nok bedre.

Also, byttet avatar for første gang siden jeg registrerte meg.

Radioaktiv stråling er sikkert fett, helt til man må lære seg om alfa-, beta- og gammastrålinger. Sjokolade er bedre enn noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Radioaktiv stråling er sikkert fett, helt til man må lære seg om alfa-, beta- og gammastrålinger. Sjokolade er bedre enn noe annet.

alfastråling - heliumkjerner

betastråling - et elektron eller positron (alternativt utstrålingen til Runar eller Dragen)

gammastråling - fotoner med svært høy energi (aka frekvens i fotonets tilfelle)

Var det så vanskelig?

Endret av Lycantrophe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forbereder meg kun på ting som faktisk kan skje, boleneger er like sansynlig som griser som flyr.

Du bor åpenbart ikke på Moholt.

Yes sir, siste året.

Har de skjerpet kravene allerede? Vi holdt ikke med så heftige mye mer da jeg gikk tok FY2. Litt energiberegninger på strålingen og massereduksjon på det resulterende atomet, men det er liksom det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har de skjerpet kravene allerede? Vi holdt ikke med så heftige mye mer da jeg gikk tok FY2. Litt energiberegninger på strålingen og massereduksjon på det resulterende atomet, men det er liksom det.

Det vet jeg ikke, men kravene kommer nok veldig an på læreren. Læreren min har i hvert fall rimelig høye krav. Han snakker i tillegg uforståelig norsk, så jeg lærer meg ikke noe særlig før selve dagen jeg må pugge på stoffet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forbereder meg kun på ting som faktisk kan skje, boleneger er like sansynlig som griser som flyr.

Du bor åpenbart ikke på Moholt.

Yes sir, siste året.

Haha, voll, var på rema moholt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...