Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QI Uncut og ostesmørbrød. Gutten som skal kose seg, det er meg.

Koste meg slik i går natt. Prøvde ut Tines julebrunost på noen skiver grovt brød, og med noen skiver edamer, gouda og vellagret sveitser oppå de forskjellige. Grilla i ovnen i 6 minutter. Absolutt en suksess. Den søte smaken av lett karamellisert gomme blandet seg med de forskjellige ostene. For å si det sånn, jeg mekker det til frokost igjen om en times tid når jeg kan lage mat uten å frykte at jeg vekker halve huset. :D

Lenke til kommentar

Jeg har hatt lyst på en skikkelig burger noen dager selv, helt siden jeg leste en artikkel om ei dame som spøkte i køa på BK og fikk en tietasjers whopper.

Jeg kunne tenkt meg en tietasjers ordentlig burger, med forskjellige typer bacon og spekeskinke, forskjellige oster osv. Cheddar, mozzarella, port salut, emmentaler, gorgonzola osv. Ruccola og kinakål og en god hjemmelaget dressing. Brødene lett grillet i ovnen. Sriracha i deigen til kjøttet.

Føler det hadde vært episk. Samt muligens (sannsynligvis) gjort at livet mitt hadde endt noen år før enn det hadde gjort om jeg ikke hadde inntatt den burgeren.

Hvor endte du opp nyttår, forresten?

Lenke til kommentar

Kjøper bare burger på BK, om jeg er så blakk at jeg ikke har penger til å ordne selv eller kjøpe en bedre plass.

Spiste to burgere på nyttårs, en fra restaurant i nærområdet før jeg dro ut. Deretter, en på veien hjem. Fra Shell. Kjøper veldig sjelden mat fra bensinstasjoner, men fy faen det var godt da. Angrer meg enda på at jeg bare bestilte medium burger og ikke large, eller xl.
Er kanskje ett år siden sist jeg spiste burger. Burde begynne å spise det oftere.

Hadde ikke klart å spise en så sykt stor burger. Ti etasjer, hjelp! Klarer fint å spise L eller XL burger. Går som regel en time etterpå, så er jeg sulten igjen. Dyr i drift haha!

Endte opp på en diger privatfest på Ila. Hadde tenkt meg på raveparty'et etterhvert, men det ble aldri noe av. Var så sliten og sulten, at jeg dro bare hjem istedenfor. Vet det blir flere av de raveparty'ene, så gidder ikke å stresse. Enn du? Ble det noe liv?

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Ja, den eneste tiden jeg spiser BK er om jeg er blakk og på grisefylla og går forbi en. Har større viljestyrke når det kommer til McD. De holder jeg meg til helvete langt unna, får matforgiftning HVER eneste gang jeg spiser der. Det eneste problemet jeg har med BK, er at de alltid slenger på sylteagurk uansett hvor mange ganger jeg ber dem om ikke å gjøre det.

Åt en brukbar burger på en Esso ved Omkjøringsvegen tidligere i år. Som skrevet, absolutt brukbar. Skjønt jeg foretrekker fortsatt Sesam, eller det mobile gatekjøkkenet i Fjordgata.

Skulle bare være hjemme. Det var planen. Fyre opp fyrverkeriet for ungene i gata, drikke ei flaske Moët og gå inn igjen og spise kalkun og drikke cognac med de voksne. I stedet dro naboen meg med på en fest nedi bakkan, til en barndomskompis av oss begge. Det betød en hasardiøs ferd på glatt, ustrødd føre med våre glassflasker i poser og relativt glatte pensko, for det var bart på fortauene, så vi tenkte ikke at det ville være dårlig føre på sideveiene.

Endte opp på en jævlig kul fest hvor vi var i 4 - 5 timer, drakk, hørte musikk - både live og akustisk fra et band som var der og standard pop fra Spotify - og snakka med gamle kjente og ble kjent med nye folk. Fant ut at det var på tide å gå da de fleste folka hadde tatt taxi hjem og vi satt igjen med en restauranteier, noen slitne oldinger som en gang var toppidrettsutøvere og en pushy eiendomsmegler som ble lettere grinete da han fant ut at jeg prøvde meg på dama hans (jeg visste ikke at hu hadde type, siden jeg aldri hadde sett henne før og hu ikke var noe spesielt klengete på typen sin). Fant ut at det å ha en bachelor i multimedieteknologi absolutt ikke er et sjekketriks, heller det motsatte. Selv om jeg fiksa musikken de ville ha som de ikke fant på Spotify (folk må lære seg å gå rundt med mobilen full av gamle slagere, slik som jeg :p ) og vandret rundt med kveldens samtaleemne som alle ville prøve og begynne å bruke (e-sigaretter).

I tillegg var jeg tom for drikke, siden jeg bare hadde med meg den flaska Moët, og kompisen min kjørte ei flaske Freixenet og lett-cider, og var like tom som meg, så da var det bare å begi seg hjemover.

TLDR: Dro på fest, bra saker, bachelorgrader er ikke et sjekketriks.

Lenke til kommentar

Taco til frokost. Gått ned 3kg i jula. Oppfeiting på g!

Jeg hadde det veldig morsomt. Å være cocky til typiske alphamales er så underholdende. Ender som oftest opp med at kompisene også prøver å sjekke meg opp. Jentene rundt deler røyk og drikke med meg, pluss gutta. Mye rom for slike sosiale tilnærminger på store fester.

Lenke til kommentar

Ikke verst. Ble ostesmørbrød her. 7 stykker. Skulle bare ha 3, men så var jeg ikke mett, så ble det to til, og to etter der igjen. Sprøstekt ost er farlig godt. Tror også jeg gikk ned i jula, men er usikker på om jeg trenger noen oppfeiting akkurat.

Høres ut som en herlig fest, med andre ord. :)

Lenke til kommentar

Spiser ostesmørbrød sjelden. Lager meg som oftest ordentlig mat. Brødmat er med andre ord sjelden kost for meg.

Indeed! Festen var pakka med folk. Fåtallet av mannfolka som bare var decent looking, fleste var over gjennomsnittet. Men ingen så like bra ut som fyren jeg dater. Ikke i nærheten engang. Porr!

Lenke til kommentar

Spiser ostesmørbrød sjelden. Lager meg som oftest ordentlig mat. Brødmat er med andre ord sjelden kost for meg.

Indeed! Festen var pakka med folk. Fåtallet av mannfolka som bare var decent looking, fleste var over gjennomsnittet. Men ingen så like bra ut som fyren jeg dater. Ikke i nærheten engang. Porr!

Jeg er alt for glad i brød til å gi opp det. Så får det være så usunt som det bare er. Skal jeg virkelig kose meg, kjøper jeg en formloff, skjærer fire ujevne skiver, slenger de i brødristeren så de blir delvis svidd, slenger på et tykt lag av smør og grovt peanøttsmør på to av dem, og et like tykt lag og original hapå på de to andre, og kliner de sammen. Peanøttsmør mot hapå. Et stort glass med sjokomelk er kronen på verket, og jeg kan sette meg ned og glo på tegnefilmer og late som om jeg er 3 år igjen.

Ikke verst. På festen jeg var på var jeg den som dro ned snittet utseendemessig, kompisen min er decent etter at han gikk ned noen kilo og klippa og barberte seg, og resten var over gjennomsnittet. Type pene mennesker, både menn og kvinner. Fortsatt lettere usikker på hva jeg gjorde der, men det er jo greit å se at gamle venner fra de lavere kastene fortsatt får innpass.

Lenke til kommentar

Var det en flue?

Uæh, hørtes bare kvalmende ut. Hadde ikke klart å spist det.

Velger ikke venner basert på utseendet. Men når det kommer til sex og kjæreste, så har jo alle preferanser. Inviterer jeg til fest, vors eller nach. Eller whatever. Så bryr jeg meg om at det er folk jeg kan stole på, lager liv og generelt er joviale mennesker.

Lenke til kommentar

Ja, det er ganske kvalmende, men visse ting fra barndommen henger fortsatt igjen. På samme måte som jeg elsker å skjære opp skiver med geitost, legge en dæsj nugatti på dem, rulle de sammen og hive de i meg som andre spiser popcorn. Eller ritz med smør og gräddost. Greit å føle seg ung igjen.

Det er bra å høre, det gjør ikke jeg heller, men jeg har vært borti folk som gjør det. Jeg ble sånn sett frosset ut av GK allmenn for 11-12 år siden. Mindre pen / under normalt utseende. VGS var et helvete det ene året. Hjalp ikke at lærerne mobba meg heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har du smakt take away pizza fra one, virkelig digg pizza :dribble:

Ja , men da snakker man nærmest restaurantpris......synd at den eneste pepperonipizzan som er no tess er så dyr , Big One pepperoni.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...