Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir visst sint i dag også. Jeg prøvde å melde meg opp til et kurs i tysk, men høyskolen tilbyr visst ikke det siste tyskkurset i år, så jeg må klare meg uten. Jeg kan ta kurset neste år, men siden jeg skal til Tyskland på utveksling til høsten, ville jeg foretrukket å lære så mye som mulig i forkant. Jaja, i det minste kan jeg fortsette med fransk og får sponset en tur til Paris av skolen.

Lenke til kommentar

Rawr!

Woop!

Jeg blir visst sint i dag også. Jeg prøvde å melde meg opp til et kurs i tysk, men høyskolen tilbyr visst ikke det siste tyskkurset i år, så jeg må klare meg uten. Jeg kan ta kurset neste år, men siden jeg skal til Tyskland på utveksling til høsten, ville jeg foretrukket å lære så mye som mulig i forkant. Jaja, i det minste kan jeg fortsette med fransk og får sponset en tur til Paris av skolen.

Kan du ikke lære deg tysk på egenhand? Kjøpe et språkkurs elns.

Fatter sitter titt og ofte limt foran macen i flere timer mens han prater spansk til den, noe jeg vil anta er et språkkurs.

Lenke til kommentar

Ikke bra å starte året med å være sint. Se på tyske filmer og skaff deg en tysk venn.

Lenke til kommentar

Jeg snakker allerede akseptabelt bra tysk etter å lært språket tre år på videregående og ett år på høyskole, men skulle gjerne lært mer før jeg begynner å studere på tysk. Jeg skal selvfølgelig lese og høre mye mer tysk før jeg reiser, men det er lettere å gjøre det strukturert når man har forelesninger, arbeidskrav og eksamen.

Og ja, filmer skal jeg også se. Jeg kjenner allerede et par tyskere og klarer sikkert å finne noen tysktalende utvekslingsstudenter hvis jeg vil.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Føler jeg fikk mer ut av engelsk ved å se filmer og lese engelske bøker langt over min vanskelighetsgrad da jeg lærte meg engelsk enn ved bruk av lærere og skole, men jeg antar at kronisk repetering av de samme frasene og ordene også hadde noe for seg.

Uansett, for å gjøre en lang historie kortere, var jeg på vgs flinkere i engelsk enn alle engelsklærerne jeg hadde og endte nå og da opp med å være den som underviste klassen i korrekt uttale og hvilke grammatiske feil de burde unngå. Prøvde også å drille dem i oxford comma, men det er lettere sagt enn gjort, selv om det gjør alt så mye mer forståelig og strukturert.

Lenke til kommentar

Nei, så klart ikke, Nudelpus.

Føler jeg fikk mer ut av engelsk ved å se filmer og lese engelske bøker langt over min vanskelighetsgrad da jeg lærte meg engelsk enn ved bruk av lærere og skole, men jeg antar at kronisk repetering av de samme frasene og ordene også hadde noe for seg.

Uansett, for å gjøre en lang historie kortere, var jeg på vgs flinkere i engelsk enn alle engelsklærerne jeg hadde og endte nå og da opp med å være den som underviste klassen i korrekt uttale og hvilke grammatiske feil de burde unngå. Prøvde også å drille dem i oxford comma, men det er lettere sagt enn gjort, selv om det gjør alt så mye mer forståelig og strukturert.

Ja, å bli eksponert ufrivillig mye hjelper jo på når man skal lære språk. Men det er litt mer vrient med tysk. Det frister ikke så mye å se Derrick på NRK hver dag. Jeg har heldigvis funnet noen artister på youtube som jeg kan høre på og for øyelikket har jeg lånt en tysk bok som heter "Schneewittchen muss sterben" (Snøhvit må dø) som jeg skal lese etter hvert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...