Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det egoistisk å få barn.

Ehh. Egoistisk å gå gjennom helvetet som er graviditet og fødsel, for så å måtte ta seg av en skrikende, bæsjende, nipple-knusende, søvn-stjelende liten baby i lang tid, så måtte hanskes med trassalder, tenår og få hele friheten i 18 år fratatt?

 

Det eneste aspektet ved å føde barn som jeg kan tenke meg kan anses som egoistisk av noen er det at man ønsker å føre slektslinjen videre og man skaper en person som kan ta vare på en når man er blitt gammel og ubrukelig. Men å måtte gå gjennom alt det fæle før man kommer dit, det er likevel ikke det JEG anser som egoistisk. Det er jo et stort offer. Det som jeg mener er egoistisk er å ikke få barn (sorry Melilot). :p

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du skrive om syrejazz kan du gjerne ta med apokalyptisk funk, psykedelisk drone og slutwave.

 

Jeg har vel skrevet om psykedelisk drone i alle fall én gang, så hvorfor ikke.

Apokalyptisk funk tiltaler meg, og sistnevnte har jeg ikke hørt om, men så lenge det ikke er trap, er jeg fornøyd.

 

Lycos, jeg tror ikke folk ville fått noe ut av å lese bloggene mine, da jeg ikke har oppdatert de på år og dag.

 

e: Videoen passet jo ikke musikken til den første sangen for fem flate øre, så jeg tar tipset ditt om å ignorere den. For øvrig ganske bra sangtips du kom med. Hører på den andre nå, og jeg liker det jeg hører. Ahab høres kjent ut.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Lycos, jeg tror ikke folk ville fått noe ut av å lese bloggene mine, da jeg ikke har oppdatert de på år og dag.

Det at du får betalt for vær-sjur forandrer ikke det faktum at det er bloggen din. :-------)

 

 

edit:

e: Videoen passet jo ikke musikken til den første sangen for fem flate øre, så jeg tar tipset ditt om å ignorere den. For øvrig ganske bra sangtips du kom med. Hører på den andre nå, og jeg liker det jeg hører. Ahab høres kjent ut.

Vet, men Tropes er ikke så stor at det gjorde noe, og det var det eneste jeg fant på youtube i farten. Jeg har hele albumet liggende her, om du skulle være interessert. Det er ikke lengre enn en halvtime eller så, men er max knall.

 

Ahab er nokså store innen sin subgenre. Utover det: Kaptein Ahab i Moby-Dick. De har to andre album som jeg synes er bedre. Hvertfall debuten, mens 2. og 3. kjemper om andreplassen. Jeg valgte 3. (The Giant) fordi vi først var inne på Porcupine Tree og den typen ting. The Giant er den av de tre som tar mest fra den type sound.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Ehh. Egoistisk å gå gjennom helvetet som er graviditet og fødsel, for så å måtte ta seg av en skrikende, bæsjende, nipple-knusende, søvn-stjelende liten baby i lang tid, så måtte hanskes med trassalder, tenår og få hele friheten i 18 år fratatt?

 

Det eneste aspektet ved å føde barn som jeg kan tenke meg kan anses som egoistisk av noen er det at man ønsker å føre slektslinjen videre og man skaper en person som kan ta vare på en når man er blitt gammel og ubrukelig. Men å måtte gå gjennom alt det fæle før man kommer dit, det er likevel ikke det JEG anser som egoistisk. Det er jo et stort offer. Det som jeg mener er egoistisk er å ikke få barn (sorry Melilot). :p

Hvorfor ønsker folk å få barn da? Fordi vi må befolke verden? Verden er allerede overbefolket. Det er av helt rene egoistiske grunner. Fordi man ønsker seg et barn.

 

Regner med at du ikke har barn selv, siden du har det synspunktet på hvordan det hele foreløper. Hadde foreldre hatt slike tanker om det hele så burde de oppsøke hjelp :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...