Bully! Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Da kan du isåfall ikke hevde at vinyl gir bedre lyd. Jo. Jeg hevder støtt og stadig at øl er godt, og lapskaus er kjedelig. (Og nei, Paradise liker jeg ikke.) Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Skiver som er spilt inn analogt vil ALLTID høres bedre ut på vinyl. Skiver som er spilt inn digitalt vil høres bedre ut på CD. Slimda vet ikke hva han snakker om. Men man må jo selvsagt ha skikkelig utstyr, for begge deler. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jo.Nei. At du subjektivt foretrekker lyden av vinyl, gjør den ikke objektivt bedre enn andre former. 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Jo. Jeg hevder støtt og stadig at øl er godt, og lapskaus er kjedelig. (Og nei, Paradise liker jeg ikke.) Da tar du støtt og stadig like feil. Det blir like gyldig som å si at VHS gir bedre bildekvalitet enn en Blu-ray. Endret 12. november 2013 av Kammizez Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Skiver som er spilt inn analogt vil ALLTID høres bedre ut på vinyl.Documentation, baby. 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Nå ligger jeg i senga, men du har fått det før. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Skiver som er spilt inn analogt vil ALLTID høres bedre ut på vinyl. Skiver som er spilt inn digitalt vil høres bedre ut på CD. Slimda vet ikke hva han snakker om. Men man må jo selvsagt ha skikkelig utstyr, for begge deler. Jeg gidder ikke diskutere mer. Debatten dreier seg om hvordan jeg har ordlagt meg. Selvsagt mener jeg ikke at vinyl gir best lyd for alle. Jeg kan dog ikke skjønne hvordan noen har oppfattet det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Eneste jeg kan huske i farten er en HowStuffWorks-artikkel som er stappfull av faktafeil. Var det denne? Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Nei. At du subjektivt foretrekker lyden av vinyl, gjør den ikke objektivt bedre enn andre former. Er du tungnem? Jeg har gjentatt nevnt at lyd ikke dreier seg om noe objektivt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg gidder ikke diskutere mer.Dette pleier folk å si når de ikke klarer å argumentere for sin egen sak. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Selvsagt mener jeg ikke at vinyl gir best lyd for alle. Jeg kan dog ikke skjønne hvordan noen har oppfattet det.Sikkert på grunn av dette: Det er nok bedre lyd med vinyl, er jeg redd. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg gidder ikke diskutere mer. Debatten dreier seg om hvordan jeg har ordlagt meg. Selvsagt mener jeg ikke at vinyl gir best lyd for alle. Jeg kan dog ikke skjønne hvordan noen har oppfattet det. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Er du tungnem? Jeg har gjentatt nevnt at lyd ikke dreier seg om noe objektivt.Jeg snakker om lydkvalitet, som er objektivt. Du snakker om den subjektive opplevelsen av lyd. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg snakker om lydkvalitet, som er objektivt. Du snakker om den subjektive opplevelsen av lyd. Jeg har aldri påstått at man kan måle seg frem til hva som gir best lydkvalitet. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Eg trudde det var slik at analoge opptak på mange måtar hørtes bedre ut fordi dei har uendelig oppløysing? Digitale innspelingar er heilt klart best for bit-for-bit eller korrekt gjengiving av lyden. Men at analog kanskje har ein varmare, djupare lyd. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Eg trudde det var slik at analoge opptak på mange måtar hørtes bedre ut fordi dei har uendelig oppløysing? Digitale innspelingar er heilt klart best for bit-for-bit eller korrekt gjengiving av lyden. Men at analog kanskje har ein varmare, djupare lyd. Takk, der sa du noe. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Jeg har aldri påstått at man kan måle seg frem til hva som gir best lydkvalitet. Ved å si at noe er best, så tilsier det at noe også er dårligere. Dermed kan det også måles eller rangeres. Endret 12. november 2013 av Kammizez Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Ved å si at noe er best, så tilsier det at noe også er dårligere. Dermed kan det også måles. Nei, jeg sier ofte at den og den ølen smaker bedre enn andre. Jeg sier øl A er "best". Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Nei, jeg sier ofte at den og den ølen smaker bedre enn andre. Jeg sier øl A er "best". Ja, og derfor kan de måles opp mot hverandre. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg har aldri påstått at man kan måle seg frem til hva som gir best lydkvalitet.Joda, går fint det. Om anlegget ditt lager samme lyd som om bandet stod der og spilte på instrumentene sine, er lydkvaliteten særdeles god. Om anlegget ditt høres ut som en katt som blir voldtatt, er det på tide å bytte ut Creative-høytalerene dine fra 1990-tallet. Eg trudde det var slik at analoge opptak på mange måtar hørtes bedre ut fordi dei har uendelig oppløysing? Digitale innspelingar er heilt klart best for bit-for-bit eller korrekt gjengiving av lyden. Men at analog kanskje har ein varmare, djupare lyd.Om denne "varmere og dypere lyden" ikke forekommer blant de digitale opptakene, er dette et produkt av avspillingsmediet, og dermed ikke hva artisten orginalt ønsket som et lydbilde (med mindre man spesifikt gir ut på LP, som hipstere gjør). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg