Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

 

Sonja har nektet å lese til meg etter at ut så meg se på en litt yngre dame med det hun beskrev som "lyst" i blikket. Så ja, etter det har hoppe rundt i One-Piecen blitt en fin erstatning som kveldsaktivitet. Dette er noe jeg vil anbefale til alle.

 

Untatt deg MacMagnus, du kan gå å drysse kunstig snø laget av gaffateip rundt huset til kake nommy før du stikker to stifter (av denne typen 200px-Pinezki-K.WasilewskiSka.jpg) inn i undersiden av den venstre foten din for deretter å gå barfot til Sverige.

 

 

Haha, du har skjønt det. :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det der er stedsbundne/subjektive regler, smartass. Det er ingen konsise definisjoner.

 

"Foran de fleste norske stedsnavn brukes i, men foran en del navn er den rette preposisjonen fra gammelt. I dag er i på frammarsj og kommer inn også ved mange navn i den siste gruppa, særlig by- og tettsteder. Vi anbefaler likevel at man skriver der tradisjonen er slik"

 

Fra Språkrådets side om preposisjoner.

 

Der anbefaler de også å bruke "på" foran blant annet Sortland.

 

Ergo kan jeg si at det er på Sortland, da det er den rette preposisjonen fra gammelt av. Så med andre ord, lær dere korrekt bruk av preposisjoner, småtroll.

Lenke til kommentar

 

Neineinei, min visjon er å vinne selv, så jeg er GLAD. Jeg er riktignok mann, men ønsker aller mest å stille i kvinneklassen.

Jeg vinner allerede begge klassene, så her kan du bare gi opp.

 

 

 

 

Ergo kan jeg si at det er på Sortland, da det er den rette preposisjonen fra gammelt av. Så med andre ord, lær dere korrekt bruk av preposisjoner, småtroll.

Ja, nemlig! Småtroll hele gjengen.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

"Foran de fleste norske stedsnavn brukes i, men foran en del navn er den rette preposisjonen fra gammelt. I dag er i på frammarsj og kommer inn også ved mange navn i den siste gruppa, særlig by- og tettsteder. Vi anbefaler likevel at man skriver der tradisjonen er slik"

 

Fra Språkrådets side om preposisjoner.

 

Der anbefaler de også å bruke "på" foran blant annet Sortland.

 

Ergo kan jeg si at det er på Sortland, da det er den rette preposisjonen fra gammelt av. Så med andre ord, lær dere korrekt bruk av preposisjoner, småtroll.

 

Ja, for alle tradisjoner må man jo absolutt ivareta. :grin2:

Lenke til kommentar

 

Ja, for alle tradisjoner må man jo absolutt ivareta. :grin2:

 

Språklige tradisjoner burde vi ta vare på. Og spesielt når det kommer til preposisjoner. Visse ting høres helt galt ut. Som når man bruker i om steder som teknisk sett er 2 hus og en gammel kolonial med lugubre åpningstider hvor det i disse dager bor 6 personer.

 

Du vil ikke bruke "i" om slike steder, da bruker du "på".

 

Det er ikke engang alle byer som kvalifiserer til å bruke "i". Som for eksempel Brekstad og Røros i Sør-Trøndelag, eller Steinkjer (byen, ikke kommunen) i Nord-Trøndelag.

Lenke til kommentar

Det er ikke engang alle byer som kvalifiserer til å bruke "i". Som for eksempel Brekstad og Røros i Sør-Trøndelag, eller Steinkjer (byen, ikke kommunen) i Nord-Trøndelag.

 

Nettopp. Ordnung must sein. Men nå logger jeg av, så helst ikke kom med noe motargument, da jeg er avlogget, og dermed forsvarsløs. Rules of War.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...