Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Ønskelig.

Da må vi innom evolusjon.

 

Når er det "evolusjon" fremtrer? Det er ved unfangelse av et nytt individ. Dine foreldre har ikke samme DNA som deg, da du har endret denne via mutering.

Det samme gjelder Høna. Forfedrene til høna var ikke en høne, men en en "ur-høne". (skal ikke gå inn på artsnavn og lignende). Etter hver generasjon med ur-høner, er det ett (eller flere) avkom som er satt som "den første høna". Og hvordan er det høner blir født? Som egg.

 

Dermed. Den første høna, ble født som et egg. Dermed kom egget før høna.

Religionsvitenskap kan være interessant, men jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal krangle med kristne om hvor dumme de er, og bruke det har vært hendelser i verdenshistorien som har vært onde, men likevel motivert av kristendom, som incentiv.

Ikke religionsvitenskap, men religion OG vitenskap. Religion er ikke en vitenskap. :p

 

Men jeg har aldri hatt som mål å påpeke at "du er religiøs, derfor er du dum". Det oppfordrer ikke til videre diskusjon. Kan heller slå av en koselig prat, og forhåpentligvis stille noen spørsmål til personen som får han til å tenke seg litt ekstra om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke religionsvitenskap, men religion OG vitenskap. Religion er ikke en vitenskap. :p

 

Men jeg har aldri hatt som mål å påpeke at "du er religiøs, derfor er du dum". Det oppfordrer ikke til videre diskusjon. Kan heller slå av en koselig prat, og forhåpentligvis stille noen spørsmål til personen som får han til å tenke seg litt ekstra om.

 

Religion er ikke vitenskap nei, så langt unna du kan komme faktisk. Men det akademiske studiet av religion er faktisk en vitenskap jo. Det blir ikke anderledes enn å studere atomer, maur eller muslimer.

 

Jeg har ikke sagt noe om deg som person. ;) Jeg snakker om internettkulturen.

 

Jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre om folk er religiøse. Tho, hvis de begynner å kjønnslemleste unger så bryr jeg meg. F.eks.

Lenke til kommentar

Religion er ikke vitenskap nei, så langt unna du kan komme faktisk. Men det akademiske studiet av religion er faktisk en vitenskap jo. Det blir ikke anderledes enn å studere atomer, maur eller muslimer.

Akkurat. Religion er ingen vitenskap, men det finnes en vitenskap i å studere religion. :p

Jeg har ikke sagt noe om deg som person. ;) Jeg snakker om internettkulturen.

Internettkulturen burde bli på internett. Blir litt uvel når folk begynner å snakke "internett" i virkeligheten.

Jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre om folk er religiøse. Tho, hvis de begynner å kjønnslemleste unger så bryr jeg meg. F.eks.

Jeg bryr meg om folks religion idét deres religion går fra å være en personlig forbindelse med deres gud, og noe de må informere andre om.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...