Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fuck, kanskje jeg burde dra til legen snart. Har forsovet meg 3 av 5 dager denne uka, så mye at det ikke har vært noe vits å dra i forelesningene en gang.

De er riktignok ikke obligatoriske, så det går greit, det blir bare litt hardere jobbing senere.

Men det kan ikke være sunt å ikke få sove før sånn kl. 4 og ikke våkne før tidligst 11-12-tiden.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med ønskelister er at jeg enten ønsker meg mange billige småting som jeg ikke har kommet langt nok til å bruke penger på enda, eller veldig dyre ting som jeg ikke hadde fått i gave om hele familien slo seg sammen for en kombinert bursdag- og julegave uansett.

 

Må prøve å finne flere ting i mellomsjiktet til jul.

Lenke til kommentar

Så med andre ord kan jeg klandre min mor for mine depresjoner- og angst-problemer?

 

Har du noe kilde? Hverken min mor eller far har noen gang vært overbeskyttene over for meg. Har ikke noen i min familie heller som har slitt med angst.

 

Jeg skal forklare hva jeg mener med et eksempel.

 

Si at det regner ute i dag. Det medfører at det kommer nedbør. For regn er en type nedbør. Men om man snur det på hodet, og sier at det kommer nedbør, så betyr ikke det automatisk at det regner - det kan jo hende det snør også, eller at det hagler.

 

Noe lignende blir det med det jeg sa. Min mor var overbeskyttende mot meg. Det har antageligvis medført at jeg er forsiktig og engstelig. Men du kan ikke automatisk snu dette på hodet heller, og si at når man er forsiktig og engstelig, så har mor vært overbeskyttende. For det går fint an å være dette uten at det er det som er årsaken. For angst kan ha mange forskjellige årsaker.

 

Jeg tror dog du forstår logikken bak det her, du tok deg vel bare litt nær av det jeg sa, tror jeg. ;)

 

Jeg syns ikke jeg trenger å komme med noen kilde på denne påstanden (med arv av engstelse), men kanskje du kan Google ting som "sosial læring angst".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...