Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg var jo bare en spinkel og radmager datanerd. 190 høy og 70 kilo tung. Var bare skinn og bein. Etter ett år i forsen hadde jeg lagt på meg 10 kilo. Ble bredere over skuldrene også, og det ble godt mottatt hos eksen.

Tror det, men vet ikke om det har blitt gjennomført overalt.

Hadde vel egentlig hatt godt av det sjølv. Men ser ikkje for meg å bli hersa med i et år, ikkje at eg veit så mykje om kva det går i der oppe.

 

Nesten. Arne Ronny Ponny.

 

Hvorfor er den blitt byttet ut?

 

 

Takk for svar og tips. Skal sette meg litt mer inn i det;-)

Ikkje med bindestrek? Arne Ronny-Ponny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vel egentlig hatt godt av det sjølv. Men ser ikkje for meg å bli hersa med i et år, ikkje at eg veit så mykje om kva det går i der oppe.

Om du går inn i militæret med en dårlig holdning, kommer du til å hate det. Om du går inn i militæret med holdningen på at det dette kommer til å bli et annerledes og innholdsrikt år, kan det bli veldig bra. Men om du fokuserer på at det er et år med "tapt utdanning og slikt", så er det håpløst.

 

Og ikke glem det enkle mantraet. Livet er en reise, ikke en destinasjon.

Ikke det akkurat. Tenkte mer på hvor jeg befinner meg i livet akkurat nå.

Funnet din plass i livet som 16-åring?
Lenke til kommentar

Hadde vel egentlig hatt godt av det sjølv. Men ser ikkje for meg å bli hersa med i et år, ikkje at eg veit så mykje om kva det går i der oppe.

 

 

 

Ikkje med bindestrek? Arne Ronny-Ponny?

Glemte et navn til. Arne-Bjarne Ronny-Ponny.

 

Våpenet ble innført i det norske forsvaret i slutten på 60-tallet. Våpenet ble nesten 50 år før det ble skiftet ut.

Ah, i see.

 

Fornavnet begynner på A og slutter på Y? Utenlandsk?

Ikke et typisk norsk navn nei.

 

Ikke det akkurat. Tenkte mer på hvordan jeg har utviklet meg bare på et par måneder grunnet hard egeninnsats og en fresh start.

I feel ya ^^ hva har du gjort, i stikkordsform?

Lenke til kommentar

 

Kan bekrefte at HK er våpenet som forsvarer bruker nå, det nye 5.56 NATO kaliberet er dominerende:)

 

Tror også de siste AG-ene er forlatt depotene også, så AG-gym er historie, hvis de ikke begynner med MG-gym så er vel dagens HK-gym en lettelse for nye soldater.

Jeg var en av de første som fikk våpenet .

Var i 2008 de kom (om jeg husker rett) . Syke helvete så redd vi var for og skade ekstra utstyret, det var verdt mer en våpenet i seg selv. og de som glemte og låse skapet fikk syke straffer.

 

Men dæven så mye enklere det er og rense våpenet, Vi hadde aldri fri, men visst vi hadde det så måtte vi bruke den tiden på og fikse våpenet, heldigvis var det lett så vi fikk sove før kl ble 00.00.

Var på Skjold, syke rutiner der ass.

 

Våpenet er lettere en AG og kan ligge under vann og sand og funke helt fint rett etter at man tar det opp.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Om du går inn i militæret med en dårlig holdning, kommer du til å hate det. Om du går inn i militæret med holdningen på at det dette kommer til å bli et annerledes og innholdsrikt år, kan det bli veldig bra. Men om du fokuserer på at det er et år med "tapt utdanning og slikt", så er det håpløst.

 

Og ikke glem det enkle mantraet. Livet er en reise, ikke en destinasjon.

Det kan eg skjønne ja. Trur kanskje det hadde blitt spennande, men ser ikkje for meg å vere der, egentlig. Har fått inntrykket av at det (iallfall i starten) er "små" drittungar som herser med deg berre fordi ein kan osv. Har ikkje sansen for det i det :p

 

Ikke et typisk norsk navn nei.

Abby?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...