Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid latt meg fascinere av Åndenes Makt. Finner de opp alt sammen? Hva får dem til å bli så fullstendig overbevist?

Alle tingene de opplever kan forklares med forskjellige nivå av hjernefeil. Sånn som å glemme hvor man legger ting, eller ikke følge helt med på hva man gjør.

 

Og når du først begynner å tenke at "det må være spøkelser", så vil samtlige nye merkelige ting henvises til spøkelser.

 

For å si det sånn, jeg mista neglesaksa mi i leiligheten min for flere måneder siden. Jeg brukte den til å klippe opp noe embalasje. Saumfarte all embalasje to ganger, og møbelet også. Burte vekk. Må være spøkelser, right?

Lenke til kommentar

Alle tingene de opplever kan forklares med forskjellige nivå av hjernefeil. Sånn som å glemme hvor man legger ting, eller ikke følge helt med på hva man gjør.

 

Og når du først begynner å tenke at "det må være spøkelser", så vil samtlige nye merkelige ting henvises til spøkelser.

 

For å si det sånn, jeg mista neglesaksa mi i leiligheten min for flere måneder siden. Jeg brukte den til å klippe opp noe embalasje. Saumfarte all embalasje to ganger, og møbelet også. Burte vekk. Må være spøkelser, right?

Joda, men mange av dem forklarer jo også ting som rasjonelt sett ikke kan hende. Jeg prøver å sette meg inn i hva de tenker. Er det store fordeler ved å bli med på slike programmer, og lyve? Er de såpass overbevist om at spøkelser eksisterer, at de innbiller seg alle mulige ting?

Lenke til kommentar

Joda, men mange av dem forklarer jo også ting som rasjonelt sett ikke kan hende.

I dagens episode f.eks var jo det et nøkkelklippe som mannen lot være i hyttedøren, og når han låste opp døra til campingvogna, så lå nøklene rett innenfor døren på sofaen. Så nøklene har teleportert seg fra døra på hytta til campignvogna ca 50-60 meter.

 

Er det mulig? Selvfølgelig ikke. Kan det være at han har slengt de fra seg uten å tenke seg om, og så plutselig tenke at "Vent nå litt, stod ikke de der igjen i døra? wtf???"

 

De fleste hendelser har en enkel forklaring...

Ah, du skulle sett første episode. Den var helt legendarisk. Var noe tull på låven, og da kom den synske dama frem til at det VAR FJØSNISSER PÅ LÅVEN. Damn, it's true.

Fun fact: Programlederen er nabo'n til foreldra.
Lenke til kommentar

gikk på bunnpris og kjøpte en grandiosa til 24 kroner og så spiste jeg den. delte et stykke med en romkamerat så skal jeg få et stykke av han seinere når han skal spise sin grandiosa til 24 kroner

han spiste opp hele pizzaen sin uten å gi meg mitt stykke...neste gang han spiser pizza skal jeg få spise to stykker sa han. jeg som er så sulten og hadde lyst på et pizzastykke

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...