Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Jeg må si at jeg har vel egentlig ingen intensjoner om å leve stort lengre enn til 80. I tillegg har jeg helt siden barndommen ikke likt noe som lever i vann.

Har da lært meg til å spise noe fisk, men absolutt ikke noe jeg ville valgt hvis jeg har andre alternativer.

Endelig noen som har skjønt det. :p
Lenke til kommentar

Ost er som vin, du har alle varianter.

Men pass nå på og frys det ned, fordi Lapskaus er faktisk en blanding av mat som man holder på og kaste.

slik er det på kjøkken, har man for mye poteter som holder på og gå ut , voila, dagens er lapskaus. hiv inn det frosne kjøttet som har stått i fryseren 2 måneder og hva nå en det der er o,O (haha kødder)

men aldri spar på lapskaus over 1 uke xP

Noe Norge er dårlig med er og sløse på mat, som og bruke fløte i stedet for melk. ,Evt Pannekaker, kjøttkaker, omelett.

Eller bruke filet i let say Lapskaus. ingen tør bruke den biffen i noe hvor den blir kuttet opp eller kokt med noe.

For da sløser man. men visst du liker mat, så er det bare og prøve, lapskaus kan bli en 4 stjerners rett visst man bruker rette ingridenser. haha nå ble jeg nysgjerrig på om det finnes en 4 stjerners lapskaus xP

Åh, vi bruker ikke gammel mat i lapskaus. Lapskaus er et herremåltid hos oss. Bare det beste saltkjøttet, gode poteter, gode gulrøtter, gode pølser (ikke noe Gilde grill for å si det sånn) osv. Og gryta står jo på komfyren i 10 - 12 timer.

Serveres med flatbrød og tyttebærsyltetøy, og er himmelsk. Jeg har ikke hatt noen problemer på å leve på en diger gryte lapskaus i 2 uker i strekk. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...