Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg lagde 3 skiver med hvitost til frokost idag, men spiste bare 2. hadde egentlig tenkt å ha den ene jeg ikke spiste i kjøleskapet før jeg dro på skole men glemte det. da jeg kom hjem fra skole ble jeg sjokkert over at jeg glemte å ha den i kjøleskapet så jeg vurderte et øyeblikk om jeg skulle spise den, men hev den i søpla istedet

tror det var et godt valg, jeg synes ikke det er noe godt å spise ost som har ligget ute en stund, det blir litt ekkelt. men jeg hadde spist den om jeg var deg og hadde hatt en veldig kort skoledag, vet ikke nøyaktig hvor lang tid det tar før en skive blir ekkel for jeg har ikke observert forandringen i skiven men tror det må være en veldig kort skoledag til for at man spise en skive som har ligget ute etter å ha vært på skola

Lenke til kommentar

i går spiste jeg orange cakes, eller jaffa cakes om du vil. merke first price. Er ikke sikker på om jeg synes de er bedre enn Rema 1000 sine? Kanskje det er samme fabrikk..

Det er ikke usannsynlig at de er fra samme fabrikk.

De som lager Omo lager også eget vaskemiddel på samme maskiner. De bare kaller det noe annet. Slik er det mange steder. Goronje laget i sin tid vaskemaskiner for AEG på dagtid. Så når dagskiftet var over kom nattskiftet og laget de samme vaskemaskinene bare under Gorenje-navnet. Dette var før Goronje blei et kjent navn og de fikk egne modeller da.

Lenke til kommentar

Var hjemmelaget lasagne her, og en god, italiensk rødvin jeg ikke husker navnet på i farten.

 

Jeg pleier generelt å unngå Jäger, men om jeg må, shotter jeg det bart og prøver å komme meg unna hvem enn det er som spanderer. :p

haha, høres ut som du koser deg :)

 

Var det ekte italiensk, eller den dritten Norge tror er lasagne?

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Sannsynligvis sistnevnte? Kjøttdeig, lasagneplater, bechamel- og tomatsaus?

Er vel mer osten jeg tenkte på. men så lenge dere ikke hadde i paprika så høres det greit ut ^^

 

Hva er det med Toro og andre kokker i norge og ha paprika i alt som ikke trenger det,

 

I swear to god, norge er fiksert på paprika. I makes me so mad!

Lenke til kommentar

Paprika er bare irriterende. Spesielt der det ikke hører hjemme.

Osten var nok en blanding av 12 måneder gammel Jarlsberg og en eller annen "mozzarella".

Da er det jo Italiensk.

 

Jarlsberg er faktisk ganske bra, bare her i Norge vi har så mye av det.

I andre land blir det en av de hjulene med ost som er eksklusivt.

 

Jeg bruker 4 typer ost i lasagne, legger tilogmed ost over hver plate. der har du en money saver.

Du blir mett bare på et stykke med salat og rundstykke. holder 4 dager.

Lasagne er studentenes hero. Keep it tight bro!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det vært bare meg, eller noen andre enn meg som liker ost med smak, hadde jeg gjerne slengt på en vellagret gouda, kanskje litt edamer, eller litt gorgonzola. Får jo vann i munnen bare jeg tenker på det. :D

 

Sånn sett er det å komme hjem en helg og oppdage at mor / far har laget lapskaus dagen du skal dra, så du får med deg en stor beholder med deilig lapskaus så du har mat i en uke og vel så det, avhengig av om du kun spiser det til middag, eller om du spiser det til alle måltider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det vært bare meg, eller noen andre enn meg som liker ost med smak, hadde jeg gjerne slengt på en vellagret gouda, kanskje litt edamer, eller litt gorgonzola. Får jo vann i munnen bare jeg tenker på det. :D

 

Sånn sett er det å komme hjem en helg og oppdage at mor / far har laget lapskaus dagen du skal dra, så du får med deg en stor beholder med deilig lapskaus så du har mat i en uke og vel så det, avhengig av om du kun spiser det til middag, eller om du spiser det til alle måltider.

Ost er som vin, du har alle varianter.

Men pass nå på og frys det ned, fordi Lapskaus er faktisk en blanding av mat som man holder på og kaste.

slik er det på kjøkken, har man for mye poteter som holder på og gå ut , voila, dagens er lapskaus. hiv inn det frosne kjøttet som har stått i fryseren 2 måneder og hva nå en det der er o,O (haha kødder)

 

men aldri spar på lapskaus over 1 uke xP

 

Noe Norge er dårlig med er og sløse på mat, som og bruke fløte i stedet for melk. ,Evt Pannekaker, kjøttkaker, omelett.

 

Eller bruke filet i let say Lapskaus. ingen tør bruke den biffen i noe hvor den blir kuttet opp eller kokt med noe.

For da sløser man. men visst du liker mat, så er det bare og prøve, lapskaus kan bli en 4 stjerners rett visst man bruker rette ingridenser. haha nå ble jeg nysgjerrig på om det finnes en 4 stjerners lapskaus xP

Lenke til kommentar

 

Nåja, lapskausen hans er ihvertfall somregel ganske god.

Det jeg ikke er så glad i er at han elsker typisk norsk mat. Kokt torsk, salt flesk osv.

Vel ungdommen i meg er enig med deg, men den voksne mann er uenig.

 

Mesteparten av familien min har levd til de blir 95 pluss. oldemoren min var 108, og den andre oldemoren min er 98 og er sprek som faen, o,O litt skummelt når jeg tenker på det, siden hun snakker som hun skulle være 60.

 

Men poenget mitt er, hva tror du som gjorde at de levde så lenge, jepp That damn fish.

Torsk er vel fattig man kost men er sund som faen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...