Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil heller tro at du er døden for kunst og kultur enn hva Piratpartiet er.

 

Nå som singler aldri er å få tak i lenger, er piratkopiering av musikk den eneste måten jeg får hørt musikk jeg er interessert i før jeg kjøper den. Og nei, jeg gidder ikke utsette ørene mine for den dårlige lydkvaliteten til YouTube, har ingen planer om å infisere maskina mi med Spotify, og musikken jeg er interessert i finnes ofte ikke verken på Spotify, Wimp eller YouTube uansett, så da er vi like langt.

Så jeg laster ned, liker det jeg hører, kjøper albumet. Platebransjen tjener på meg. Samme med filmer og TV-serier. Jeg laster ned, liker det jeg ser, og kjøper.

 

Hva kunst angår så visste jeg ikke at det var et stort marked for piratkopierte kunstverk. Jeg tror nok at kunst hovedsakelig omsettes på auksjoner og i undergrunnen, men kanskje, når 3D-printere blir allemannseie, og jeg kan printe ut skulpturer i stedet for å dra til Louvre for å se dem igjen, så kanskje (men sannsynligvis ikke) kunstnere (jeg har da selvfølgelig ikke tatt med skapere av musikk og kunstfilm her, da disse går inn i forrige avsnitt) da kan begynne å føle seg sånn halvveis truet.

Hvilken rett har du til å skulle høre på noe noen andre har laget uten å kjøpe det? Hvorfor skal ikke musikerene/kunstnerene få lov til å velge selv hvordan de vil formidle det de lager?

Lenke til kommentar

Dessuten knelte Spotify da jeg prødve å importere mine lokale musikkfiler for noen år siden, og siden har det heller ikke fungert på maskina mi, så det er enda en grunn til at jeg ikke bruker det. Jeg får ikke starta det rett og slett, så jeg avinstallerte hele dritten.

triple_facepalm_4957.png

/mu/ har revolusjonert mitt forhold til musikk din PLEB

4chan-kiddie.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo perfekt, eneste grunnen for å ha forumet.

Personlig sitter jeg og lurer på hva som er feil med jenter, regnet med en meldig, telefon, eller hva som helst fra ei jente i dag.

Hun kan umulig være så opptatt at det ikke går an å skrive noen få ord.

 

Altså, det har gått så lenge at for alt jeg vet har hun kanskje ombestemt seg og ikke vil finne på noe med meg, greit nok, men ha mot nok til å ihvertfall si det.

 

/attentionwhoring done for today

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...