Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har merket meg at lær (eller annen form for stoffbruk som bryter med resten av plagget) på albuene har forekommet oftere i det siste enn tidligere år. På begge kjønn.

 

Stemmer det?

 

Vel, egentlig ikke. Det var forrige sesong, den overdrevne bruken har heldigivs dabbet av nå.

Mulig at billigkjedebutikker får noe crap inn nå riktignok, de ligger gjerne en sesong eller to bak alle andre.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

 

Vel, egentlig ikke. Det var forrige sesong, den overdrevne bruken har heldigivs dabbet av nå.

Mulig at billigkjedebutikker får noe crap inn nå riktignok, de ligger gjerne en sesong eller to bak alle andre.

 

Ja altså dette er ikke noe jeg la merke til i dag, men over en liten periode i tid. Så det du sier konfirmerer nok min mistanke.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det?

Vel her er en god en:

Kreve at kulturinstitusjoner som får offentlig støtte publiserer gjenbrukbart digitalt innhold.

 

Det koster jo selvfølgelig penger å skulle filme det der, for ikke å snakke om båndbredden på det. Hvor skal de pengene komme fra? Jo, kulturstøtten mao mindre penger tilgjengelig til det faktiske teaterstykket.

 

 

Redusere vernetiden for åndsverk til maksimalt 20 år etter utgivelse og innføre enkle krav om registrering etter 5 år.

 

Ikke mange som gidder å produsere storsatsninger om de ikke kan tjene på det lenger enn 20 år gitt.

 

Hele greien med at det skal være lov å laste ned alt mulig er ikke akkurat særlig fett for kunstnere heller. I motsetning til hva folk som ikke faktisk driver med den slags selv tror så koster det faktisk jævlig mye tid og penger å produsere ting og da er det noe skikkelig drit om folk bare skal ta det gratis.

Lenke til kommentar

Piratpartiet er døden for kunst og kultur

Jeg vil heller tro at du er døden for kunst og kultur enn hva Piratpartiet er.

 

Nå som singler aldri er å få tak i lenger, er piratkopiering av musikk den eneste måten jeg får hørt musikk jeg er interessert i før jeg kjøper den. Og nei, jeg gidder ikke utsette ørene mine for den dårlige lydkvaliteten til YouTube, har ingen planer om å infisere maskina mi med Spotify, og musikken jeg er interessert i finnes ofte ikke verken på Spotify, Wimp eller YouTube uansett, så da er vi like langt.

Så jeg laster ned, liker det jeg hører, kjøper albumet. Platebransjen tjener på meg. Samme med filmer og TV-serier. Jeg laster ned, liker det jeg ser, og kjøper.

 

Hva kunst angår så visste jeg ikke at det var et stort marked for piratkopierte kunstverk. Jeg tror nok at kunst hovedsakelig omsettes på auksjoner og i undergrunnen, men kanskje, når 3D-printere blir allemannseie, og jeg kan printe ut skulpturer i stedet for å dra til Louvre for å se dem igjen, så kanskje (men sannsynligvis ikke) kunstnere (jeg har da selvfølgelig ikke tatt med skapere av musikk og kunstfilm her, da disse går inn i forrige avsnitt) da kan begynne å føle seg sånn halvveis truet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...