Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er ikke så ulik meg du, Slimda. Jeg vet ikke å bruke penger for min egen velvære, men jeg er litt materialistisk og skal ha ditten og datten.

Men gjør livsstilen din deg lykkelig, egentlig?

VIrker som du er veldig redd for å ta steget ut av komfortsonen. Alt må være planlagt.

Føler meg veldig truffet her.

Endret av Deldy
Lenke til kommentar

Sånn siden dere snakker om komfortsoner, så kom jeg på noe jeg har lurt på lenge. Hvorfor må man absolutt bryte ut av den? Jeg skjønner det om det er til hinder for noe man vil eller trenger, men når man er en happy camper ser det fremdeles ikke ut til å være ok å holde seg i komfortsonen?

Lenke til kommentar

VIrker som du er veldig redd for å ta steget ut av komfortsonen. Alt må være planlagt.

Ikke alt, men er ikke noen fan av å "hoppe ut i ting" uten å ha planlagt det. Som når jeg skulle bli med foreldrene på en båttur, som plutselig ble en 2-dagers-tur. Irriterte meg litt der og da, men jeg overlevde jo. Hadde bare ikke tatt med meg klesskift...

Du er ikke så ulik meg du, Slimda. Jeg vet ikke å bruke penger for min egen velvære, men jeg er litt materialistisk og skal ha ditten og datten.

Men gjør livsstilen din deg lykkelig, egentlig?

Hvilken del av livsstilen? Jeg har økonomien på stell, jeg har en god jobb, med gode kolleger og venner. Sånn sett er livet ganske bra. Men jeg er nok litt for hjemmekjær for mitt eget beste. Lykkelig? Kunne hatt det bedre, men vil ikke si at jeg går rundt og depper heller.

Sånn siden dere snakker om komfortsoner, så kom jeg på noe jeg har lurt på lenge. Hvorfor må man absolutt bryte ut av den? Jeg skjønner det om det er til hinder for noe man vil eller trenger, men når man er en happy camper ser det fremdeles ikke ut til å være ok å holde seg i komfortsonen?

For å utfordre seg selv.

Jeg skjønner tankegangen. Det er veldig fristende å bli sittende å gjøre det samme om og om og om igjen, for det er noe du kan, og noe du forventer. Det er ingenting som er "skummelt" der. Men man kan selvfølgelig bli "fastgrodd", så sitter du der som 35-åring med livserfaringen til en 18-åring. Noe slikt, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...