Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Wow holy shit dette er noe av det verste og mest motbydelige jeg har lest på diskusjon på årevis. Så her er et viktig spørsmål: Har du hentet tankene dine om folkeslag og raser direkte fra Mein Kampf eller fra Breiviks manifest?

Jeg skulle vært enig med deg hadde det ikke vært for at i dette tilfellet stemmer det faktisk at det finnes få sigøynere som ikke er kriminelle eller noe annet dritt. Du skulle tatt deg en tur til Bulgaria eller Romania og sett selv hva de bedriver der nede. Selvfølgelig finnes det sikkert noen skikkelige mennesker av den storten også, men det er ikke de man hører om først og fremst når man leser/hører om dem.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som driver det der er ikke rumenere Tyskere. De er født og oppvokst der, men de er en helt annen rase av mennesker og de hører ikke til i Romania Tyskland i det hele tatt. De fleste ekte , skikkelige rumenere Tyskere kan ikke fordra dem. De er sigøynere Jøder og er et helt annet folkeslag enn rumenere Tyskere.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det jeg hadde prøvd og få med meg er Metallica, QOTSA, Volbeat, Airbourne, Hatebreed, Kreator, Kvelertak, Kendrick Lamar, Henry Rollins - Spoken word, Suicidal Tendencies, Turboneger, Azealia Banks, FLATBUSH ZOMBIES :) , Joey Badass, Maskinen, og kanskje karpe. :)

Og Killer Mike!

Ja, hører dem nesten alle sammen. Ingen ukjente navn for meg dette her. Har vært på kvelertak konsert en gang. Men mange av de du nevner står ganske høyt på listen her å :)

Satser på finne en festival å få med meg mange.

Lenke til kommentar

Mchansern, du kan ikke sammenligne jøder og sigøynere. Nå skal ikke jeg påstå at jeg kan så mye om jødehistorie, men så vidt jeg vet drev ikke de med organisert kriminalitet. Rett meg om jeg t tar feil.

Lenke til kommentar

Og hadde ikke romani og rom-folket kommet til Norge, hadde vi vært foruten mye god musikk, og mange flotte artister. Samt interessante og velbrukte ord i språket vårt, som rakker og skøyer for eksempel. Lurifaks også, om jeg ikke husker helt feil.

Og mange av de reisende var godt likt, selv om det også var da som nå, at de fremsto som skumle tyver og slusker (det er derimot et svensk ord, om jeg ikke tar helt feil, om folk som jobbet med å bygge jernbaner, litt som rallere), da de utførste tjenster og jobber som nordmenn ikke kunne eller ville gjøre. De var flinke til håndarbeid, og tok seg av jobber som å fjerne folk som hadde tatt selvmord, døde dyr og lignende.

Og det var mange av dem. Ikke alle var reisende heller, flere var bofaste. Noen reiste med hest og kjerre, noen gikk etter landeveiene, noen reiste rundt ved kysten og opp elvene i båter.

Personlig er jeg generelt positiv til romani og rom-folk.

Lenke til kommentar

Alt kan passe inn med et par streker og erstatninger av ord. Poenget mitt var at det er en stor forskjell på jøder, som for det meste er et hardt arbeidende og skikkelig folk, og sigøynere, som stort sett stjeler og tigger og robber osv. Dette er ikke antakelser eller propaganda, det er fakta.

Og som sagt tidligere, så er det nok ikke ALLE som er sånn, men DE FLESTE. De av dem som ikke er svindlere er musikere og/eller arbeidere. Det er disse Datasmurf referer til og har ingenting med dem som jeg snakker om å gjøre. Dessverre virker det som om den typen er i mindretall.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Hør, hør!

For å utdype litt om hva vi ikke hadde hatt om romani, rom, skøyerne, sinti og de andre hadde blitt i India i stedet for å reise ut i verden.

Eric Cantona, Freddie Prinze, jr (greit, han kunne vi klart oss uten), Åge Aleksandersen, Rita Hayworth, Bob Hoskins, Django FUCKINGS Reinhardt, Ava Gardner, Elias og Veronica Akselsen, Ron Wood (Rolling Stones, anyone?), Michael Caine, Charlie Chaplin, Stor-Johan, eventyret Veslefrikk med fela, er sannsynligvis basert på en romanisæl som spilte rundt om i Norge, og mange, mange andre.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Jeg er en laks. Holder til i oslofjorden. Den eneste næringen jeg får i meg, er banan. Bananer finnes i alle størrelser og fasonger. Hver en av dem er spesielle.

Kom gjerne på besøk. Kan møtes på aker brygge. Du kan se met fra slimda's crib. Kravet er at du må være en laks og ha en banan. Enten med deg eller på deg.

Endret av BananLaks
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...