Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la meg 3 og sto opp 6. Er ikke trøtt :D

Det er bare å misunne mine superkrefter.

Jeg la meg 23:00 og våkna 9:46, er fortsatt usikker på hvordan jeg klarte å la være å sove 15 timer etter å ha vært våken i 34 timer, men jeg er glad jeg klarte det.

Jeg misunner ikke dine krefter, og vet ikke om jeg vil kalle dem supre heller.

Jeg sover vanligvis ikke mer enn 4 timer når jeg skal på jobb. :p

Du begynner å bli gammel. :p

Jeg har vært gammel siden jeg ble født om musikk-, kles- og kvinnelig utseende-smaken min er det vi går etter. :p

Lenke til kommentar

Jeg la meg 23:00 og våkna 9:46, er fortsatt usikker på hvordan jeg klarte å la være å sove 15 timer etter å ha vært våken i 34 timer, men jeg er glad jeg klarte det.

Jeg misunner ikke dine krefter, og vet ikke om jeg vil kalle dem supre heller.

Jeg sover vanligvis ikke mer enn 4 timer når jeg skal på jobb. :p

Hehe. Kan nesten kalle det for krefter. Det er veldig mange som blir stuptrøtte om de ikke får sove nok. Jeg er nesten aldri trøtt uavhengig av hvor lenge jeg har vært oppe. Synes det er ganske greit egentlig :)

---------------------------------------------------

Glemte å tå på linser før jeg dro til skolen i dag. Jeg har -4 i syn, og ser ingenting omkring her. Blir sikkert fint å sykle hjem igjen da :p

Lenke til kommentar

Okei :) Men mer spesifikt, hadde "Et dukkehjem" noe å si for språkstriden? Og hva var det Henrik Ibsen gjorde som var viktig?

Ibsen støttet i likhet med Bjørnson Knud Knudsens tanker.Han fornorsket språket sitt i de tidlige historiske dramaene sine. Spesielt i Peer Gynt brukte han mye særnorske ord og uttrykk. Ibsen og Bjørsnon gjorde at Knudsens språksyn ble lettere akseptert av lesere i Norge.

Seinere vendte Ibsen mer tilbake til dansk, men det var for å ta hensyn til alle sine danske lesere.

Resten kan du lese på http://gjøroppgavenedineselv.no

• Liker 3
Lenke til kommentar

Glemte å tå på linser før jeg dro til skolen i dag. Jeg har -4 i syn, og ser ingenting omkring her. Blir sikkert fint å sykle hjem igjen da :p

Hvordan glemmer du slike ting? :p

Jeg har -6 og -6,5 i syn, og jeg glemmer aldri brillene mine. :p

Den gangen jeg brukte linser, glemte jeg de heller aldri, skjønt da hadde jeg bare -3,5. :p

Lenke til kommentar

Hvordan glemmer du slike ting? :p

Jeg har -6 og -6,5 i syn, og jeg glemmer aldri brillene mine. :p

Den gangen jeg brukte linser, glemte jeg de heller aldri, skjønt da hadde jeg bare -3,5. :p

Hva gjør du når du roter bort brilla dine ?

Lenke til kommentar

Ibsen støttet i likhet med Bjørnson Knud Knudsens tanker.Han fornorsket språket sitt i de tidlige historiske dramaene sine. Spesielt i Peer Gynt brukte han mye særnorske ord og uttrykk. Ibsen og Bjørsnon gjorde at Knudsens språksyn ble lettere akseptert av lesere i Norge.

Seinere vendte Ibsen mer tilbake til dansk, men det var for å ta hensyn til alle sine danske lesere.

Resten kan du lese på http://gjøroppgavenedineselv.no

Det er en voldsom forenkling, da. Knudsen var mye mer ambisiøs i sine fornorskingsideer, men han ville ha en kulturpolitisk revolusjon, og ved å bruke norske ord i teateret kunne man gjøre bruk av norsk mer akseptabelt i det offentlige rom. Det er forøvrig og deler av bakgrunnen til Den Norske Scene. Anbefaler Hovuddrag i Norsk Språkhistorie for de som legit er nysgjerrige. Endret av Eplefe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva gjør du når du roter bort brilla dine ?

Bruker solbrillene til jeg finner dem igjen.

Greit med solbriller med styrke, selv om det koster å være halvblind kar.

Innfatning + glass på mine nåværende solbriller (Rodenstock) gjorde meg 8.500 kr fattigere. Det samme for mine vanlige briller (Armani), gjorde meg 7.000 kr fattigere, og la meg si det sånn, det er ikke innfatningen som er dyrest. :p

Optikeren min bruker briller laget av bøffelhorn til 25.000 kr, men hos han er det innfatningen som er dyrest. Heldigvis for ham, antar jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...