Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

hvis vi skal slutte med sidemålsundervisning, kan vi vel slutte med den tåpelige regelen også?

Husk at det også betyr at bokmålsbrukere som ikke er så gode i nynorsk risikerer å få svar på den mest konservative nynorsken du kan tenke deg. Så det er ikke en tåpelig regel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snedig. Jeg gikk i vg3 i fjor og jeg hadde ikke det.

Uansett, det er veldig godt å slippe det djevelske norskfaget på høyskolen jeg studerer på nå. Jeg misunner ingen av dere som fortsatt går gjennom driten. Men jeg må innrømme at et snev av nynorskkunnskaper kommer godt med når man flytter tvers over landet til et nynorskfylke.

Det er nok en mulighet for at vi går på to vidt forskjellige skoler.

Nyno og ordbok er to veldige fine ting, og jeg syntes det går bra. Kjedelig fag er det, men det finnes verre.

Det er ikke et særlig morsomt ord

jo

Lenke til kommentar

Tekst slår man jo av uansett.

Jeg ser filmer og serier uten tekst så lenge de prater norsk, tysk eller engelsk, men folk flest ser jo Game of Thrones på NRK og der får man nynorsk tekst. Det går vel ikke an å slå den av?

Det er nok en mulighet for at vi går på to vidt forskjellige skoler.

Det tror jeg også. Jeg kan bare huske å ha vært i Telemark en eneste gang for 11 år siden.

Lenke til kommentar

Jeg ser filmer og serier uten tekst så lenge de prater norsk, tysk eller engelsk, men folk flest ser jo Game of Thrones på NRK og der får man nynorsk tekst. Det går vel ikke an å slå den av?

Det tror jeg også. Jeg kan bare huske å ha vært i Telemark en eneste gang for 11 år siden.

Ja, du burde IKKE komme tilbake. Det er ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...