Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten heads up til folk som skal på skole eller jobb i morgen. Ikke vær han fyren som sier "Ja, men dør jo masse folk i Irak/Afrika/whatevs hver dag da, hvorfor skriver ikke avisene om det i stedet for terrorangrepet i Boston????"

At du valgte dette tidspunktet å påpeke skjevheten i dekning av tragedier gjør deg ikke til en innsiktsfull og reflektert type. Snarere tvert i mot.

Snakkas.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det ligger i deres natur å dø i hopetall hver dag.. Trist men sant. Så hva er vitsen med å skrive om det hele tiden? For å hjernevaske oss til å sende mer penger? Vi er fullstendig klar over jævelskapen, men gjør ingenting med det.

Jeg pleide å sende noen kroner "nedover", men nå har jeg snart gitt de opp. Føler at bare tiden kan hjelpe dem med å hjelpe seg selv. Det funket for oss i vesten, det kan funke for dem.

Lenke til kommentar

Jeg pleide å sende noen kroner "nedover", men nå har jeg snart gitt de opp. Føler at bare tiden kan hjelpe dem med å hjelpe seg selv. Det funket for oss i vesten, det kan funke for dem.

Hoppet du av skolen i åttende klasse siden du ikke fikk med deg noe om slavetiden?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alle i hele verden har hatt forskjellige forutsetninger gjennom alle år, det sier seg selv. Dette drar ikke vekk fra at mange av dagens rike land har vært i fullstendig kaos og faenskap. Vi UTVIKLER oss. Det gjelder oss i verdens beste land og det gjelder (forhåpentligvis) i verdens verste land.

Du får det feilaktig til å virke om om jeg ler av Afrika fordi de ikke er på samme nivå som oss på samme tidspunkt. Det er derfor jeg sier at de trenger tid. Tid til å lære seg å samarbeide, utnytte sine mange naturressurser osv.

Vi kan godt hjelpe de på veien, men for min del virker det fjernt. Vi to er nok døde før de får orden på ting.

EDIT: Og det er selvfølgelig mange lovende steder i Afrika og andre steder. Jeg snakker om de som lever i grusomme kår.

Endret av toro4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...