Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det under der det står sum grunnlag for inntekts- og formueskatt?

Nest siste side står det noe slikt:

Foreløpig beregnet skatt og avgift etter skattefradrag 1 329 879

-Forskuddstrekk (trukket av oppgavegiver mv.) 3 020 610

Foreløpig beregnet skatt til gode (uten renter) 2 000 731

Tilgode = Penger tilbake

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på de som har tabelltrekk og som får baksmell.

Da skal jo skatten øke hvis du plutselig tjener mye mer, f. eks. ved mye overtid.

Hva har jeg oversett her?

Tenkte det samme (tabelltrekk men må betale 5000).

Enten har jeg tjent mer enn jeg trodde jeg skulle, eller så har noe rart skjedd (mest sannsynlig det første).

Andre året på rad jeg må betale baksmell, men i fjor var det bare 137, da tenkte jeg det var såpass nærme som man fikk det så jeg endret ikke forventet inntekt.

Kommer til å gjøre det i morgen dog, lite moro å muligens må bruke feriepenger på å betale baksmell.

Lenke til kommentar

Og hva bestemmer hvilket tabellnummer du får? I fjor hadde jeg 7102, i år har jeg 7103 fordi jeg bestilte nytt skattekort for i år med mye høyere inntekt.

Men på hver av tabellene er det jo poster for inntekt helt opp til 100 tusen i mnd. Så hva bestemmer hvilken tabell man får egentlig? o.O

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Fett, jeg får ikke sjekka skatten, siden det er en PDF og PC-en min har bestemt seg for å ikke åpne de. Verken i Acrobat Reader eller FoxIt eller noen av de andre programmene jeg har prøvd. Ikke for det, da jeg logga inn, så jeg at jeg ikke hadde åpna selvangivelsene mine siden 2009, men likevel. Hadde vært morsomt å se den siste om ikke annet.

Prøvde på mammas PC, og der vil heller ingen av PDF-leserne fungere.

Lenke til kommentar

Og hva bestemmer hvilket tabellnummer du får? I fjor hadde jeg 7102, i år har jeg 7103 fordi jeg bestilte nytt skattekort for i år med mye høyere inntekt.

Men på hver av tabellene er det jo poster for inntekt helt opp til 100 tusen i mnd. Så hva bestemmer hvilken tabell man får egentlig? o.O

Null peiling, mest sannsynlig inntekt skulle jeg tro, men jeg er av de naive som bare bukker, nikker og gjør det jeg får beskjed om.

Stole på byråkratiet er skumle greier.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...